Zupa cebulowa

1. Data: 2005-04-23 10:17:55

Temat: Zupa cebulowa
Od: "fr00do" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
ja tu pierwszy raz pisze ale czytam intensywnie (dopiero do niedawna).

Przed chwilka zrobilem pierwszy raz zupe cebulowa i...
..i pojawil sie problem.. wyszla.. ale slodka
Chyba cos nie tak.

Zeszklilem cebulke na masle, dodalem luzke maki zalalem 1l wywaru (rosolek z
kostki) dodalem ser i zagotowalem.

i klops...

Mozecie mi wytlumaczyc dlaczego tak jest?

Pozdrawiam
Darek T.

1. Data: 2005-04-23 10:34:08

Temat: Re: Zupa cebulowa
Od: "katiusza" <k...@w...ww> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fr00do" <f...@t...pl> napisał w wiadomości

> Zeszklilem cebulke na masle,
Co to znaczy?
Clou zupy cebulowej jest właśnie jak to tutaj kiedyś pisał jakiś xxx
karmelizacja cebuli. A serio smak zależy od sposobu szklenia cebuli. To musi
być powolne wydobywanie cukru z cebuli.

>dodalem luzke maki zalalem 1l wywaru (rosolek z
> kostki) dodalem ser i zagotowalem.
>
> i klops...
Zagotowałeś ser? To ona nie była za słodka, a tylko zserowana.
Jak się Władysław jeszcze dowie, że dałeś "rosołek", to padnie rażony
apopleksją.
katiusza

1. Data: 2005-04-23 10:44:37

Od: "fr00do" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Clou zupy cebulowej jest właśnie jak to tutaj kiedyś pisał jakiś xxx
> karmelizacja cebuli. A serio smak zależy od sposobu szklenia cebuli. To

..noo... na patelni rozpuscilem maslo (ok. pol kostrki) dodalem cala
patelnie cebuli i mieszajac czekalem az sie zrobi szklista (ok. 5 min)

> Zagotowałeś ser? To ona nie była za słodka, a tylko zserowana.

No tak bylo w przepisie...

> Jak się Władysław jeszcze dowie, że dałeś "rosołek", to padnie rażony
> apopleksją.

Co za Wladyslaw i dlaczego padnie?

> katiusza
Darek

1. Data: 2005-04-23 10:55:35

Od: "katiusza" <k...@w...ww> szukaj wiadomości tego autora

> ..noo... na patelni rozpuscilem maslo (ok. pol kostrki) dodalem cala
> patelnie cebuli i mieszajac czekalem az sie zrobi szklista (ok. 5 min)
pół kostki? A ile tej cebuli było?

> Co za Wladyslaw i dlaczego padnie?
To Strażnik tej Grupy. Może dostać paralusza, bo jest nerwowy i leciwy.
katiusa

1. Data: 2005-04-23 11:11:30

Od: "fr00do" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pół kostki? A ile tej cebuli było?

bylo 6 cebul sredniej wielkosci.

> To Strażnik tej Grupy. Może dostać paralusza, bo jest nerwowy i leciwy.

A to na wywarze nie mozna tej zupy robic?

Darek

1. Data: 2005-04-23 13:26:40

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bylo 6 cebul sredniej wielkosci.

> A to na wywarze nie mozna tej zupy robic?

Na wywarze tak, jak najbardziej, ale na prawdziwym
Pozdr. - Agnieszka

1. Data: 2005-04-23 15:17:22

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <426a1ecc$0$27746$f69f905@mamut2.aster.pl>,
"fr00do" <f...@t...pl> wrote:

> Hej,
> ja tu pierwszy raz pisze ale czytam intensywnie (dopiero do niedawna).
>
> Przed chwilka zrobilem pierwszy raz zupe cebulowa i...
> ..i pojawil sie problem.. wyszla.. ale slodka

Bo cebula jest słodka.

Władysław

1. Data: 2005-04-23 18:32:24

Od: "fr00do" <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo cebula jest słodka.

ha. to juz wiem i bez tego ;)

ale wlasnie fachowcow sie pytam jak zrobic zeby w tej zupie nie byla...

Darek T.

1. Data: 2005-04-23 19:13:04

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Apr 2005 20:32:24 +0200, Waćpanna lub Waćpan *fr00do*, w
wiadomości news:<news:426a92ae$0$27728$f69f905@mamut2.aster.pl> zawarł, co
następuje:

> ale wlasnie fachowcow sie pytam jak zrobic zeby w tej zupie nie byla...

Nijak, czarem zupy cebulowej jest jej łagodna słodycz. Możesz oczywiście
pokombinować i smażoną cebulę przyprawić pieprzem ziołowym i ostrą papryką,
ale to będzie coś dziwnego, a nie klasyczna cebulowa.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-04-23 19:50:40

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <426a92ae$0$27728$f69f905@mamut2.aster.pl>,
"fr00do" <f...@t...pl> wrote:

> ha. to juz wiem i bez tego ;)
>
> ale wlasnie fachowcow sie pytam jak zrobic zeby w tej zupie nie byla...

A dlaczego nie ma być? Tak przecież smakuje cebulowa.

Władysław

Witam serdecznie :)
Fasolka po bretońsku
ile gotowac golonke peklowana