Zupa z soczewicy

1. Data: 2003-01-21 21:48:19

Temat: Zupa z soczewicy
Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ostatnio w milej knajpce arabskiej (przy WGE) jadlem m.in. zupe z
soczewicy. Niezla byla, aczkolwiek zapewne prosta w przygotowaniu,
gdyz byla to po prostu IMO rozgotowana soczewica. Sekret to zapewne
przyprawy. Ma ktos przepis na taka zupke?

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

1. Data: 2003-01-22 07:31:04

Temat: Re: Zupa z soczewicy
Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> --
> Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla
>
> "Płoń, płoń, płoń parlamencie, spali Cię ogień na historii zakręcie."

Cześć!
Niedawno koleżanka poleciła mi takową zupkę. i ja z pewnym niedowierzaniem
posłuchałem jej. Teraz jest u mnie częstym daniem.
Jest to najzwyklejsza zupa jarzynowa na wywarze mięsnym lub warzywnym z
dodatkiem soczewicy ( ja daję 0,5 kg na ok 6-8 porcji zupy). Kolor soczewicy
można dobierać pod względem estetycznym tylko. Sekret tkwi w tym, że dodaje się
drobno pokrojonego pora i trochę kapusty pekińskiej (ja daję zwykłą i też
rewelacja!)1 średni por na taką ilość. Soczewicy nie trzeba wcześniej moczyć.
Przyprawy standardowe. Pozdrawiam
Michał

1. Data: 2003-01-22 09:36:19

Od: "Asienka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:6...@4...com..
.
> [...]
> gdyz byla to po prostu IMO rozgotowana soczewica. Sekret to zapewne
> przyprawy. Ma ktos przepis na taka zupke?

Napisz z jakiej soczewicy ta zupka była, to Ci coś zapodam ;)

Pozdrawiam z Białegostoku

1. Data: 2003-01-22 10:44:39

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@p...onet.pl napisal(a):

> [...]
>rewelacja!)1 średni por na taką ilość. Soczewicy nie trzeba wcześniej moczyć.

Taka zupe z soczewicy a la grochowka to ja juz robilem. Mi chodzi
konkretnie o taka 'arabska'.

1. Data: 2003-01-22 10:52:58

Od: Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Asienka napisal(a):

>Użytkownik Marcin E. Hamerla <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
>dyskusyjnych napisał:6...@4...com..
.

>Napisz z jakiej soczewicy ta zupka była, to Ci coś zapodam ;)

Z jakiej to ja nie wiem ;--) - gdy kiedys robilem zupe z soczewicy, to
mocno ona zmienila kolor po ugotowaniu. Byla koloru bezowego czy
jasnobrazowego i miala konsystencje calkowicie rozgotowana.

1. Data: 2003-01-22 13:23:02

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:
> [...]
> gdyz byla to po prostu IMO rozgotowana soczewica. Sekret to zapewne
> przyprawy. Ma ktos przepis na taka zupke?

Ja uwielbiam zupke z tej pomaranczowej drobnej soczewiicy.
Soczewice biore, gotuje do miekka razem z marchewka i pietruszka
pokrojona w slpki oraz kapusta pekinska, jak to bedzie wszystko miekkie
to dodaje puszke krojonych pomidorow, gotuje chwileczke. Doprawiam sola
albo wegeta, pieprzem, bazylia, galka muszkatulowa i zmielona szczypta
kolendry, uwielbiam te zupke ale ostatnio ta pomaranczowa soczewica
zniknela z wroclawskich polek - dawno nie widzialam.

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-22 13:54:42

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

walkie!

> [...]
> kolendry, uwielbiam te zupke ale ostatnio ta pomaranczowa soczewica
> zniknela z wroclawskich polek - dawno nie widzialam.

jak chcesz arabsko-smakowo dodaj kolendry. Ale nie ziaren, tylko zielonej.

Waldek

1. Data: 2003-01-22 14:33:27

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok wrote:

> walkie!

> jak chcesz arabsko-smakowo dodaj kolendry. Ale nie ziaren, tylko zielonej.
>
> Waldek

Nie widzialam takiej...hmm, sprobuje na 100%

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-22 15:26:13

Od: "Kikuś" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja robie takie zupy z przepisu od turka.
są zajebiste.
a to przepis:
Soczewica czerwona - zawsze biore opako 1/2 kg.
prażę ją na rozgrzanym oleju z pestek winogron (może być inny), krótko.
potem zalewam to wrzątkiem (trzeba dać tak z 1 litr)
i rozgotowuję tą soczewice na papke(bo tak lubie).
do tego trzeba dodać trochę koncentratu pomidorowego (do smaku )1/2
słoiczka.
odrobine mięty (takiej specialnej - kupowanej u turków)
można wrzucić rosólek warzywny.
i to koniec całej zupy.
podaje się z cytrynka i grzanką z pieczywa pszennego.
zajebiste.

cały przepis jest bardzo podobny do hinduskiego przepisu na Dal.
polecam.
kikuś

1. Data: 2003-01-22 15:32:50

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

walkie!:

może zwą z angielska cilandro ;-)

Tylko nie przesadź. Kiedyś robiłem fallafele (czy fallafle?) i dałem
cały pęczek. Smakowało tak, jakby mi perfumy do gara wleciały.

Waldek

bagietka zapiekana z masełkiem i ziołami
Barszczyk czerwony-jak ugotować?
Re: gulasz sojowy
pasteryzacja.
Re: Pomożecie z teściową? ;-)