Żurek

21. Data: 2006-04-13 17:47:09

Temat: Re: Żurek
Od: "dżdżownica" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BasiaBjk" <b...@Q...pl> napisał w wiadomości
news:e1m2cn$jig$1@inews.gazeta.pl...

> Nerwowo?
> Aleś wymyslił.

"a" - jam dżdżownica

>Nerwowo to ja chyba zacznę reagować na zgoła inne żywioły, o ile się nie
>uspokoją.
> --

:-)))))

Idą Święta Przebaczania...

dżdżownica

22. Data: 2006-04-13 23:20:22

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 13 avril 2006 ŕ 18:08:36, dans <e1lt5g$fh8$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> A ja zdecydowanie polecam 'Żurek domowy' Knorra - chemia, to chemia, ale
> smak jest piękny.
> Z tym w butelkach bazarowo-"palcowych" ;-) to różnie bywa.

Ze wszystkich żurkow najbardziej lubie sledzie...
(ot, przyczynek do dyskusji o wyższosci swiat Bozego Narodzenia...)

Ecia

--
Niesz

23. Data: 2006-04-13 23:41:54

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> Ze wszystkich żurkow najbardziej lubie sledzie...
> (ot, przyczynek do dyskusji o wyższosci swiat Bozego Narodzenia...)
>

> Ecia

Ze wszystkich sledzi najbardziej lubie zupe cebulowa, ktora wlasnie
robie. Luski byly mi potrzebne do pisanek, a w naszym sklepie polka z
cebulami wysterylizowana, jednej wolnej luski nie ujrzysz, wiec kupilam
kilo cebuli w luskach, obralam , jajka marmurkowe piekne ugotowalam w
tych luskach, a z cebuli robie te pachnaca zupe, tym razem na wedzonce.

MB

24. Data: 2006-04-13 23:58:31

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 14 avril 2006 ŕ 01:41:54, dans <4...@b...com>
vous écriviez :

> [...]
> kilo cebuli w luskach, obralam , jajka marmurkowe piekne ugotowalam w
> tych luskach, a z cebuli robie te pachnaca zupe, tym razem na wedzonce.

Wniosek : do czegos Wielkanoc sie przydaje :)

Ewcia

--
Niesz

25. Data: 2006-04-14 01:20:46

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:
> Le vendredi 14 avril 2006 ŕ 01:41:54, dans <4...@b...com>
vous écriviez :

> Wniosek : do czegos Wielkanoc sie przydaje :)
>

> Ewcia

my nie obchodzimy, ale jednak pisanki, mazurek i pieczen zrobie na ten
weekend. Dzieci znajomych przychodza szukac pisanek na naszych lakach
(uonkach) i dla nich glownie robie te dania i ciasta.

MB

26. Data: 2006-04-14 07:34:34

Od: Kinga 'Słowotok' <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten żurek nie ma prawa nie wyjść, jest bardzo smaczny i bogaty w smaku,
> spróbuj :)

Dzięki :)

27. Data: 2006-04-15 04:56:05

Od: "UFOLudek" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja polecam żur według Makłowicza -
http://www.staff.amu.edu.pl/~artur_ko/wedrowki/wedro
wka080.htm. Niestety nie
miałem czasu w tym roku na zrobienie zakwasu ale na "kupnym" zakwasie też
się udaje. Ja daję dwa rodzaje kiełbasy - białą i bydgoską lub polską. Dla
udziwnienia dodaję też sosu sojowego i nikt w rodzinie nie wie co ja takiego
dodaję, że jest taki smaczny. Oczywiście po dodaniu sosu sojowego to nie
jest już całkiem biały żur ale jak zakwas jest dobrze zrobiony to i bez sosu
sojowego nie będzie biały. Nie polecam wynalazków w rodzaju żurów w
plastykowych butelkach szczególnie o smakach "boczkowych" czy innych.
Najlepsze zakwasy to czyste "żury" w szklanych butelkach.

SZALENSTWO
co na wielkanocny stół?
Solona słonina [do Waldka]
sałatka jarzynowa z jogurtem? ze smietana?
Piekarnik turystyczny