Związki helatowe np. magnezu.

1. Data: 2001-07-09 11:08:53

Temat: Związki helatowe np. magnezu.
Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Ostatnio w TV dowiedziałem się, że "pierwiastki życia" np. magnez źle się
wchłaniają, gdy są w postaci jonowej (np. chlorki). Wg Pani Profesor
wypowiadającej się w programie, polega to na tym, że dla cząstek
zjonizowanych jelita są prawie nieprzepuszczalne.
Inaczej jest m.inn. z tzw. związkami helatowymi, w których atom np. magnezu
wiązany jest w związek kompleksowy, obojętny elektrycznie. W efekcie
przyswajalność magnezu wielokrotnie rośnie.
W żadnej aptece nie natrafiłem na taki specyfik, a farmaceuci (oprócz
jednego) odpowiadali wymijająco.

Proszę o jakiekolwiek informacje na ten temat.
Pozdrawiam, em.

2. Data: 2001-07-09 13:32:58

Temat: Re: Związki helatowe np. magnezu.
Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "em" <e...@p...promail.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przyswajalność magnezu wielokrotnie rośnie.
> W żadnej aptece nie natrafiłem na taki specyfik, a farmaceuci (oprócz

Z tego co wiem to jednym z niewielu, a byc moze jedynym preparatem
zawierajacym chelaty mineralow jest zestaw witaminowo-mineralny Sport Power.
Ale nie jest to sam magnez lecz kompozycja wielu innych skladnikow. Jesli
nie znajdziesz nic innego to sprawdz czy mimo wszystko nie oplacaloby Ci sie
dobrac jeszcze innych skladnikow. Cena tego preparatu i jego sklad jest
naprawde atrakcyjna
http://priv.ciechnet.pl/dso/sklep
Pozdrawiam
Wieslaw Tomczak

3. Data: 2001-07-09 14:06:19

Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co wiem to jednym z niewielu, a byc moze jedynym
preparatem
> zawierajacym chelaty mineralow jest zestaw witaminowo-mineralny Sport
Power.

zajrzałem na podaną stronę do składu tabletki. napisane było "tlenek
magnezu"
- coś mi się zdaje że to nie jest chelat. no chyba że: "che, che, che ...
lata poczekasz nim się to rozpuści"

a co do formy jonowej to mam drobne co nieco:
1. w żołądku jest atmosfera kwaśna - ok 0.1nHCl
2. w dwunastnicy jest atmosfera alkaliczna - (kwasowości/ alkaliczności nie
pamiętam)
3. w tej "zupie" siła jonowa jest dosyć wysoka i ligandów co nie miara

w tym wszystkim kompleksochemia (dział chemii a nie psychologii) miałaby
zabawy na długie lata. I proszę mi powiedzieć w jakiej formie znajduje się
jon magnezowy wprowadzony jako (a/tlenek,
b/siarczan,c/chlorek,d/askorbinian,e/węglan) w żołądku, w dwunastnicy,
jelicie cienkim i odbytnicy - i gdzie tak naprawdę jest on wchłaniany

Pozdrowienia
Ituś

4. Data: 2001-07-09 14:07:03

Od: h...@b...uni.torun.pl (Henryk Rozycki) szukaj wiadomości tego autora

"em" <e...@p...promail.pl> wrote:

> [...]
>wiązany jest w związek kompleksowy, obojętny elektrycznie. W efekcie
>przyswajalność magnezu wielokrotnie rośnie.

To prawda. Jezeli jednak w sklad suplementu Mg wchodza: kwas cytrynowy
i weglan magnezowy - to jest to OK: po rozpuszczeniu weglanu aniony
cytrynianowe szybko tworza chelaty z kationami Mg^2+.

Pozdrawiam,

Henryk

/ \ Henryk Rózycki, mailto:h...@b...uni.torun.pl
|o | http://www.biol.uni.torun.pl/~henroz
\_/ ICQ UIN: 10899456
/|\_______________________________________________

5. Data: 2001-07-10 09:58:49

Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ituś" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> zajrzałem na podaną stronę do składu tabletki. napisane było "tlenek
> magnezu"
> - coś mi się zdaje że to nie jest chelat. no chyba że: "che, che, che ...
> lata poczekasz nim się to rozpuści"

Przyznam sie ze ze troche zwątpiłem w swoje poprzednie
zdanie ale ..........do pochodnych chelatowych zalicza sie, a przynajmiej
jeszcze w 1993 Instytut Żywnosci i Zywienia zaliczal wszelkiego rodzaju
węglany, cytryniany, fumarany, jabłczany, bursztyniany, aspargininany,
glutarany, tlenki, pikoliniany

Przy uzyskiwaniu zezwolenia na wprowadzenie do Polski produktu o
nazwie MAX GAIN jednym z tekstów które Instytu polecił zamieścić na
etykiecie jest część o pochodnych chelatowych metabolitów cyklu Krebsa w
kompleksach mineralnych. W preparacie tym znajduje się między innymi tez
magnez pod postacią tlenków, cytrynianów, fumaranów, jabłczanów,
asparginianów i glutaranów.
Produkt ten nie nadaje się jednak do uzupełnienia braków magnezu
w organizmie, gdyz magnez jest tylko jednym z wielu dodatków (jego ilość w
jednej porcji preparatu stanowi uzupelnienie okolo 90% dziennego
zapotrzebowania). Max Gain jest typowa odzywka wspomagającą przyrost masy
ciała, a nie jest to pewnie efekt, który chcesz osiągnąć.

Kiedys widzialem preparat w kapsułkach Cal-Mag firmy NOW
www.nowfoods.com ale na pewno nie miał on zezwolenia na oficjalna sprzedaz w
Polsce. prepraty tej firmy na razie mozna kupic tylko spod lady lub na
lokalnych targach parafarmaceutycznych.
pozdrawiam
WT

6. Data: 2001-07-10 14:23:29

Temat: Re: Związki chelatowe np. magnezu.
Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To prawda. Jezeli jednak w sklad suplementu Mg wchodza: kwas cytrynowy
> i weglan magnezowy - to jest to OK: po rozpuszczeniu weglanu aniony
> cytrynianowe szybko tworza chelaty z kationami Mg^2+.

Czy w aptekach dostepne sa takie suplementy?
Czy tabletki powinny byc powleczone srodkiem rozpuszczajacym sie dopiero w
jelitach?
Jak dziala dodatek witaminy B6, ktory podobno tez zwieksza przyswajalnosc
magnezu?
Pozdrawiam, em.

7. Data: 2001-07-10 14:30:17

Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeszcze w 1993 Instytut Żywnosci i Zywienia zaliczal wszelkiego rodzaju
> węglany, cytryniany, fumarany, jabłczany, bursztyniany, aspargininany,

Czy wszystkie wymienione są tak samo dobrze przyswajalne?

> [..] Max Gain jest typowa odzywka wspomagającą przyrost masy
> ciała, a nie jest to pewnie efekt, który chcesz osiągnąć.

Czyli tzw. "koks" dla kulturystów. Zdecydowanie nie o to chodzi. Wymieniony
poprzednio przez Ciebie Sport Power tez nie budzi mojego zaufania...

> [...]
> www.nowfoods.com ale na pewno nie miał on zezwolenia na oficjalna sprzedaz
> Polsce. prepraty tej firmy na razie mozna kupic tylko spod lady lub na

Wolę jednak apteki lub tzw. sklepy zielarskie.

Pozdr, em.

8. Data: 2001-07-10 14:38:57

Od: "em" <e...@p...promail.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> b/siarczan,c/chlorek,d/askorbinian,e/węglan) w żołądku, w dwunastnicy,
> jelicie cienkim i odbytnicy - i gdzie tak naprawdę jest on wchłaniany

Chyba receptą na to jest powleczenie tabletki środkiem, który rozpuszcza się
dopiero w jelitach!!!

Pozdr, em.

9. Data: 2001-07-10 16:53:30

Od: "Sark" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jelitach?
> Jak dziala dodatek witaminy B6, ktory podobno tez zwieksza przyswajalnosc

Używam (i polecam) MAGNE B6; zawiera mleczan magnezowy dwuwodny (1 tab.) 470
mg co odpowiada 48 mg MG^2+ (1,97 mmol) oraz clorowodorek pirydoksyny (wit.
B6 przyswajanie magnezu wzrasta do 40 %) i inne. Zawiera otoczkę z gumy
arabskiej, ascharozy, dwutlenku tytanu, talku, wosku karnauba dzięki czemu
nie rozpuszcza się w żołądku a dopiero w jelitach (nie wyołuje sensacji
żołądkowych).
Próbowałem różnych preparatów i ten jest wg mnie najlepszy. Stanowczo ni
polecam Magnefar B6 (marnej podróby). Kupiłem sobie od razu klilka paczek bo
myśałem że jest to polski odpowiednik francuskiego Magne B6 ale się
zawiodłem (m. in. brak powleczenia i inny sklądnik główny powodują
biegunkę).

Pozdrawiam
Sark

10. Data: 2001-07-11 05:47:16

Od: "piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asparginiany magnezu i potasu zawiera Asparxen, Aspargin

--
Piotr
www.techfarm.prv.pl

Użytkownik Wieslaw Tomczak <t...@q...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...qdnet.pl...

> [...]
> www.nowfoods.com ale na pewno nie miał on zezwolenia na oficjalna sprzedaz
> Polsce. prepraty tej firmy na razie mozna kupic tylko spod lady lub na

laryngolog/warszawa
kasy chorych
feoz+septoplastyka+konch oplastyka
dentysci