Re: Życie jako proces samodoskonalenia Boga.

Data: 2018-03-30 16:07:19
Temat: Re: Życie jako proces samodoskonalenia Boga.
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu piątek, 30 marca 2018 06:43:38 UTC+2 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:

> Że się wtrącę. To co proponujesz Jakubie, to podejście buddyjskie do
> problemu dobra i zła: zajmować się tylko sobą, zgłębiać siebie a innych
> nie ruszać nawet jeżeli - według Ciebie - czynią zło. Innymi słowy trwać
> w społecznej izolacji i nie próbować zmieniać swego otoczenia
> społecznego nawet będąc przekonanym, że moja, Twoja metoda jest tą,
> która może radykalnie zmienić relacje społeczne. A o takie, aktywne
> społecznie podejście, walczy Zachód. Przyznaj się, która metoda jest Ci
> bliższa: metoda Orientu czy też Zachodu? W końcu, pomimo fascynacji
> [...]

Nie ruszać złych do momentu, dopóki czynnie nie ingerują w społeczność.
Czyli gryzą. Poszczekać to sobie mogą.

Wobec takich, co przygotowywali się w stopniu zaawansowanym do gryzienia, czyli
prowodyrów i hersztów, w społecznościach buddyjskich były oczywiście stosowane
metody m.in. kung-fu i ninjutsu, już nie mówiąc o prostszych działaniach jak
wypędzenie czy baty na gołą sempiternę.

Najbardziej podoba mi się to, że ci najbardziej agresywni szkodnicy to zaraz
zaczynali jakoś tak chorować albo mieć inne niespodziewane wypadki (napad
rabunkowy, pobicie przez zazdrosną kochankę etc). Po to, żeby ich zew się
zanadto nie roznosił po publicznych salach wydziału kar i nie konsolidował
reakcji łańcuchowej frustratów. Oczywiście kochanka była podstawiona, a w razie
gdyby to nie pomogło, to kolejne nieszczęścia wreszcie doprowadzały
do zmniejszenia populacji takowych złoczyńców.