Re: Życie nad przepaścią

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 16 Dec 2016 12:50:48 -0800 (PST)
<8...@g...com>
<o314lc$gch$1@node2.news.atman.pl>
<1...@g...com>
<o31a8v$m7t$1@node2.news.atman.pl>
<8...@g...com>
<o31gd4$sg3$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Życie nad przepaścią
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu piątek, 16 grudnia 2016 20:47:49 UTC+1 użytkownik pinokio napisał:

> Piotr też wprowadzał w błąd, gdy mówił?
> 12 Na ten widok Piotr przemówił do ludu: <<Mężowie izraelscy! Dlaczego
> dziwicie się temu? I dlaczego także patrzycie na nas, jakbyśmy własną
> mocą lub pobożnością sprawili, że on chodzi? 13 Bóg naszych ojców, Bóg
> Abrahama, Izaaka i Jakuba, wsławił Sługę swego4, Jezusa, wy jednak
> wydaliście Go i zaparliście się Go przed Piłatem, gdy postanowił Go
> uwolnić. 14 Zaparliście się Świętego i Sprawiedliwego, a wyprosiliście
> ułaskawienie dla zabójcy. 15 Zabiliście Dawcę życia, ale Bóg wskrzesił
> [...]

Mówił do ludzi, wśród których byli ci, co mówili "ukrzyżuj" i tych co się
z nimi solidaryzowali. przecież ani Ja, ani Ty o rzekomej winie JX wcale
poważnie nie myślimy, a tam był ci, którzy byli o niej przekonani.
Ponieważ rozpoznaję ukrzyżowanie Jezusa przez tych konkretnych ludzi żyjących
wtedy jako agresję i okrucieństwo, więc jestem wolny nawet od
symboliczno-metaforycznej quasi-odpowiedzialności za nie.

Sam podajesz argumenty na swoją niekorzyść, ponieważ ignorujesz okoliczności,
do kogo była przeznaczona ta mowa - do tamtego konkretnego audytorium, a nie
do całej ludzkości. Przypuśćmy, że ktoś mówi: Żydzi są winni do spółki
z Rzymianami ukrzyżowaniu Chrystusa. Zgoda - ci, którzy brali w tym udział i ich
mocodawcy. Rozciąganie tego na współczesnych mieszkańców Tel-Avivu czy Romy
jest erystyką nawet w wypadku, gdy niektórzy z nich są na tyle zaślepieni,
iż nadal do dziś są przekonani, że zarzuty na JX ze strony kapłanów żydowskich
kolaborujących z Cesarstwem Rzymskim były jakoby słuszne. Właśnie przez fakt
prostego niemal żelaznego alibi. Jeżeliby szukać kogoś z biorących udział
w tej historii nawet przy wierze w odradzanie się, to według prostych reguł ci,
którzy zostali ukarani przez Chrystusa za tę zbrodnię bogobójstwa są w Awiczi
i będą musieli przejść cały cykl wcieleń poprzez mieszkańca piekieł, głodnego
ducha, minerału, rośliny, robaka, jamochłona, ryby, gada, ssaka etc. żeby wejść
na górę łańcucha bytów i dostać drugą szansę, co zważywszy ilość gatunków życia
w trzech niższych królestwach zajmie miliardy lat, albo zostali ułaskawieni
i znajdują się w chrześcijańskim raju. Jeśli przyjąć tę Twoją niespójną wersję
wiecznego raju/piekła, nie ma ich na ziemi tym bardziej. Przemowa Piotra była
więc do tamtego pokolenia i środowiska, a nie do nas. Jeżeli się z nimi
solidaryzujesz, to rób to chociaż za siebie, a nie oskarżaj innych. Wiesz jak
jest po hebrajsku i grecku oskarżyciel rodzaju ludzkiego? Pilnuj się więc,
jaka mentalność przez Ciebie mówi, wątpię, żeby to był Duch Święty.