Żyją?

11. Data: 2006-02-08 20:02:43

Temat: Re: Żyją? - do Miłki
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakoś nie miałam do nich zacięcia, ale zaczynają mnie "brać":)
> Mozesz dla mnie odłożyć ze dwie, trzy siewki jeśli pokaże Ci się więcej?

A ja zaczynam je lubić za tę samoobsługowość, tym bardziej że rosną
wokół kwaśnych różaneczników. Zazwyczaj kupuje się młode rośliny które maja
po jednym dużym liściu i kwitną. Ile mogą mieć lat - czy ktoś wie ?

Będę je wyskubywać z ziemi żeby mi ten kawałek zbytnio nie zarósł.
Zależy mi na czystości odmiany a jak sądzę, gdy siewki się rozhasają to
będzie tam groch z kapustą. Czy też nie obawiać się o różnorodność kwiatów z
siewek ?

> Ja się zastanawiam czy mam jeszcze te stipy od Was i iryski.

Ja też zastanawiam się nad moim od Was darami, niektóre były
kilkuliściowe z małymi korzonkami. Na przykład taka Carex muskingumensis ?

Serdecznie Miłka

12. Data: 2006-02-08 20:26:03

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 8 Feb 2006 21:02:43 +0100, Miłka napisał(a):

> Ja też zastanawiam się nad moim od Was darami, niektóre były
> kilkuliściowe z małymi korzonkami. Na przykład taka Carex muskingumensis ?

E, powinna się przyjąć.
A jak nie to zawsze mozesz wysępić na nowo:)

Pozdrawiam
Marta

--

http://tabaza.sapijaszko.net/

13. Data: 2006-02-08 23:01:21

Temat: Re: Żyją?
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

miro wrote:
> Witam
>
> Jak myślicie po tej zimie rybki z moim oczku żyją ? oczko głębokie 1
> metr, pokrywa lodu w tym momencie pewnie z 50-60cm, przerębel niby
> jest ale przez noc go już niema bo co noc zamarza :/ napowietrzenie
> niema bo było jakiś czas ale mrozy do -25 spowodowały że wszystkie
> przewody i napowietrzacz pozamarzało :/ rybki to karasie, liny, orfy.
> Pytam bo przez przerębel ich nie widać i niewiem co z nimi....
>
> Pozdr.

U mnie jest podobnie. Grubość lodu nie jest istotna - ważne jest natlenianie
wody.
Po tym jak przewody napowietrzacza mi zamarzły i przez parę dni nic z tym
nie robiłem,
pod lodem zrobiło sie cuchnące bajoro. Karasie jeszcze żyją, zbierają sie w
przeręblu.
Zaczęły podchodzić do powierzchni dopieru po paru dniach gdy już traciłem
nadzieję.
Są ledwie żywe, można je brać w ręce - wcale nie maja siły uciekać.
Myśl pozytywnie i nie zaniedbuj przerębla.

Arkadiusz Prażmowski
www.oczkowodne.net
www.forum.oczkowodne.net

14. Data: 2006-02-09 09:48:06

Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Są ledwie żywe, można je brać w ręce - wcale nie maja siły uciekać.
> Myśl pozytywnie i nie zaniedbuj przerębla.

łooo ja dziś też swoje jakieś 3 rybki zobaczyłem w przeręblu i najciekawsze
że to było orfy na 90% :):)

15. Data: 2006-02-09 09:50:51

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miro" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
napowietrzacz
> pozamarzało :/ rybki to karasie, liny, orfy. Pytam bo przez przerębel

W naturalnym środowisku karaski i liny potrafią przetrwać w mule i
rzadkich
osadach na dnie zbiornika , czasem niemal zamarzając . Tak jest gdy są
osady
i dość tlenu w wodzie (wiele im nie trzeba by przeżyć) - znam to
dokładnie
z potorfowych dołów kaszubskich i płytkich stawków w okolicy , często z
własnym
miniźródełkiem robiącym naturalne niezamarzające przeręble , sitowiem
przy brzegach gdzie też lód jest porowaty i przepuszcza powietrze i
wieloma
innymi naturalnymi napowietrzaczami .
W oczku nie mają mułu i zgrzebać się nie mogą gdy woda głęboko
zamarza , a i tlenu mają tyle ile im właściciel oczka zabezpieczy .
Wszystko więc w twoich rękach (pompach ,rurach itd.. ;-)
Na pociechę dodam , że ok 2-3 lat temu sąsiadowi karaski przeżyły
zimę w wannie żeliwnej kąpielowej emaliowanej (1m40cm dł) z gumowym
korkiem w odpływie ; lód tam się tworzył prawie do dna choć zima
była łaskawsza mocno od obecnej , sąsiad jak odmarzało sprawdzał ,
mieszał wodę ręcznie i sypał okruszki i dzikuny (bo wędkarz) ,czasem
usuwał "trupka" . Na wiosnę przeżyło jakie 80% :-)))
Karasie oczywiście dzikie ze stawu na haczyk łowione by w zimie żywczyka
mieć i na wiosnę .
--

pozdrawiam :-) piotr

16. Data: 2006-02-09 10:09:15

Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

jak myślicie kiedy można im dać coś jeść ?

17. Data: 2006-02-09 10:12:44

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teresa napisał(a):
[...]
> Miłko ,oczko i pływające w nim rybki,
> to miły akcent w ogrodzie:-)

Nawet jeśli pływają do góry brzyszkami bo ktoś zanim oczko zbudował to
nie pomyślał jak to zrobic?
pozdr. Jerzy

18. Data: 2006-02-09 12:01:55

Od: Ryba <a...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

miro napisał(a):
> jak myślicie kiedy można im dać coś jeść ?

Gdy woda w oczku będzie miała około + 10 stopni, czyli nieprędko.

19. Data: 2006-02-09 12:18:28

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> [...]
>
> Nawet jeśli pływają do góry brzyszkami bo ktoś zanim oczko zbudował to nie

Domyślam się że masz oczko w ogrodzie i duże doświadczenie jak je zbudować
:-)

Pozdrawiam TeresaR

20. Data: 2006-02-09 13:45:13

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Teresa napisał(a):
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
>
> Domyślam się że masz oczko w ogrodzie i duże doświadczenie jak je zbudować
> :-)

Bynajmniej, jestem czystym teoretykiem i napisałem na ten temt
ksionżkem, którą kupiło 500 tyś. chętnych.
:-P
pozdr. Jerzy

Wyrosniete drzewa skad?
zimowe cięcie drzew i krzewów
Travel aid
głosy ptaków
siać czy nie siać... oto jest pytanie...