a ja znowu swoje (moze troche dlugie)

1. Data: 2001-08-11 12:40:10

Temat: a ja znowu swoje (moze troche dlugie)
Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

.. sluchajcie, od jakiegos czasu staram sie zrobic sos slodko-kwasny ...
wiem wiem
bylo juz ze sto razy na lisice - skrzetnie wykorzystalem wskazowki
znalazlem nawet przepisy na jakims serwerze chyba singapurskim ... robilem
juz na bazie keczapow, pomaranczy , octow winnych (roznych), ciemnego cukru
i innych smiesznych rzeczy..

I co ?? i nie zrobilem takiego jak robi chinolek w budzie (no nie w budzie
ale tak mi sie jakos napisalo)..
czy skonczy sie na tym ze pojde do "budy" i bede blagal zeby mi powiedzieli
jak zrobic ten.. sos to zalezy od Was - jestem w stanie zrobic kolejne
wersje tej cieczy - moja chora ambicja nakazuje mi "zaliczyc" te potrawe
pomimo wszelkich przeciwnosci losu :)))

A przy okazji cala reszta kurczaka slodko kwasnego jest prosta i smaczna i
pewnie wszyscy ja znaja wiec dla utrwalenia powtorze :
oczywiscie piersi pokrojone (ja lubie jak wszystko jest pokrojone raczej
grubo)
potem zamaczymy piersi w jajku wymieszanym z winem (i sola) .. z pol
godzinki a potem obtaczamy w mace (kukurydzianej lub ryzowej bez roznicy)
i do woka na gleboki olej wyjmujemy jak sie smkowicie zarumienia
dalej wylewam olej z woka ale zostawiam troche - no moze niech bedzie ze
lyzke stolowa
kroje papryke czerwona i zielona , cebule, ze dwa/trzy krazki ananasa (znowu
grubo) i marchewke - koniecznie w plastry :))
i do gara tzn woka - krotkie mocne zesmazenie i gotowe .. tylko wiecie ..
sosu nima

z pozdrowieniami
chory umyslowo %)

--
lukas

ps . uwazam ze ONI (ludzie o skosnych oczach) nie korzystaja z octu winnego
w przepisie - bo przynajmniej ich sos tak nie smierdzi ;)) - przepraszam jak
uraziem kogos kto lubi ocet winny (pic :)) )

1. Data: 2001-08-12 21:08:15

Temat: Re: a ja znowu swoje (moze troche dlugie)
Od: "Maja Wieckowska" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Raz udało mi się zrobić wieprzowinkę w sosie słodko - kwaśnym i nawet
przypominało to danie jedzone u Chińczyków w budzie. Składniki były dodawane
raczej na oko ale dla pomocy uściślam proporcje. Jeżeli dalej nie jest to
to, to spróbuj pokombinować z proporcjami.

Sosik
3 łyżki cukru
3 łyżki octu
3 łyżki świeżego soku z pomarańczy lub soku z puszkowanych ananasów (ten
wariant polecam)
2 łyżki przecieru pomidorowego
2 łyżki sosu sojowego
3 łyżki wody
2 łyżeczki mąki ziemniaczanej
możesz też wrzucić drobno pokrojone ananasy z tej puchy
Wymieszać wszystko (oprócz mąki ziemniaczanej) podgrzewając na małym ogniu
aż do rozpuszczenia cukru, odstawić. Tuż przed wlaniem sosiku do mięska
tudzież jarzynek, wsypać mąkę ziemniaczaną.
Smacznego!

Majeczka

1. Data: 2001-08-13 02:55:42

Od: "slav" <s...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

Cos mi to na bardzo chinskie nie wyglada.
W kuchni chinskiej ocet jest ale ryzowy, krochmal tez ale "arrow root
starch", no i pomidorki to tez nie, ale nie przecze, ze Twoj sosik wyglada
interesujaco.

pozdrawiam

Slav

1. Data: 2001-08-13 17:17:38

Od: Waldemar Krzok <5...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

slav wrote:

> [...]
> W kuchni chinskiej ocet jest ale ryzowy, krochmal tez ale "arrow root
> starch", no i pomidorki to tez nie, ale nie przecze, ze Twoj sosik wyglada

bo to polska kuchnia chińska, a nie amerykańska ;-))

Waldek

1. Data: 2001-08-13 20:34:01

Od: "Maja Wieckowska" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Może i masz rację ale przepis został stworzony na podstawie przepisu z
ksiąki Pani Katarzyny Pospieszyńskiej, która dostosowywała przepisy do
warunków polskich. Książka jej pt.: "Kuchnia chińska" została wydana w 1994
roku. O ile mi wiadomo w tamtych latach nie było dostępne w Polsce wszystkie
składniki stosowane w kuchni chińskiej a także i innych kuchniach.

Pozdrawiam
Majeczka

1. Data: 2001-08-13 22:35:18

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maja Wieckowska" <m...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> roku. O ile mi wiadomo w tamtych latach nie było dostępne w Polsce wszystkie
> składniki stosowane w kuchni chińskiej a także i innych kuchniach.

Przepis ten b. przypomina mi te z książki "Lekka kuchnia chińska", którą to
kiedyś dostałem i która jest przetłumaczona z angielskiego i nawet w przedmowie
jest napisane, że są to przepisy dostosowane do warunków amerykańskich.

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2001-08-13 23:45:00

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja Wieckowska wrote:
> O ile mi wiadomo

A - że niby za młoda, żeby pamiętać :))

> w tamtych latach nie było dostępne w Polsce wszystkie
> składniki

Eufemizm naprawdę z grubej rury

w 1984 to na _moje_ kartki na papierosy moja Mamusia wykupywała
czekoladę
a ja musiałem kręcić lewy biznes w temacie papierosów:))

sadyl

1. Data: 2001-08-14 00:01:23

Od: "lukas" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sadyl <s...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> czekoladę
> a ja musiałem kręcić lewy biznes w temacie papierosów:))

to tak apropos jakby kto sie pytal co ma wspolnego sos slodko-kwasny i
kartki na papierosy .. to na tej grupie znajdzie odpowiedz !
i to mi sie wlasnie TU podoba - pelen LUZ BLUES :) .. a co do sosu to jestem
juz blisko .. coraz blizej i niedlugo opublikuje przemyslenia :))

dobranoc
;O
--
lukas

1. Data: 2001-08-14 07:41:53

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

lukas wrote:

> to tak apropos jakby kto sie pytal co ma wspolnego sos slodko-kwasny i
> kartki na papierosy .. to na tej grupie znajdzie odpowiedz !

Aj, no może rzeczywiście był to zbytni skrót myslowy.
Chodziło mi o to, że niedostępność w 1984 _wszystkich_ składników
stosowanych w kuchni chinskiej, naprawdę nie była największym problemem
polskich gospodyń.
Co prawda nie były to już czasy tylko octu i musztardy, ale problemy
aprowizacyjne były i w zasadzie nikt nie kupował tego co chciał, ale co
akurat było.

sadyl

1. Data: 2001-08-14 09:03:10

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodziło mi o to, że niedostępność w 1984 _wszystkich_ składników

Ale Maja pisala o 1994. :-))) Ulka

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl

zapytanie
Makaron jak zrobic smaczny samemu?
CFV1: pl.rec.robotki-reczne (glosowanie)
Also..
Spotkanie w Gdańsku - relacja...