a może tak kartoflak

11. Data: 2005-05-19 10:52:14

Temat: Re: a może tak kartoflak
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Brzmi smakowicie i napewno tak smakuje. Szukam przepisu takiego
> wypróbowanego własnie żeby nie wyszedł mi tzw. "gugiel" ale ten wygląda
> wyjątkowo smakowicie :-)

Ja robię z przepisu Krysi Thompson, tzw. cheese & onion pie, w sumie to
samo, co dziewczyny robią, tylko tam się dodaje sera żółtego tartego, który
bardzo ładnie skleja całość.

Po prostu miesza się bardzo_dokładnie_utłuczone ugotowane ziemniaki, surową,
pokrojoną w kostkę albo w talarki cebulę, boczek, albo inną wędlinę, żółty
ser starty na grubej tarce, dodaje się do smaku pieprzu, ja daję gałkę
muszkatołową i imbir. Wrzucam na ok. 20 minut do piekarnika na wysmarowaną
tłuszczem blachę. W połowie pieczenia można obłożyć pokrojonymi pomidorami,
oczywiście obranymi ze skórki.

--
KingAM

'just one year of love is better than a lifetime alone'
[Freddie Mercury]

12. Data: 2005-05-19 11:55:47

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> Acha, i naprawdę sporo tłuszczu, to ma prawie skwierczeć na blasze :). Z
> wierzchu skropić oliwą.
Ja dodaję jeszcze sporo majeranku i kminku. No i oczywiście sól i pieprz.
Można trochę wody odlać, albo dodać mąki dla spostości. Wg. mnie odsmażane
plastry są super. Tak po upieczeniu też.

Emek

13. Data: 2005-05-19 11:59:36

Od: " Zora" <z...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> napisał(a):

> Po prostu miesza się bardzo_dokładnie_utłuczone ugotowane ziemniaki, surową,
> pokrojoną w kostkę albo w talarki cebulę,

To zupełnie nie to samo.

14. Data: 2005-05-19 11:59:54

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> wypróbowanego własnie żeby nie wyszedł mi tzw. "gugiel" ale ten wygląda
przepraszam, że poprawiam, ale nie chce żeby się rozprzestrzeniała
niepoprawna nazwa tej pysznej potrawy. Nazwa właściwa "Kugiel".
To akurat robi moja teściowa - jest na prawdę pyszne, zwłaszcza z żeberkami.
Ale to się robi trochę inaczej niż babka ziemniaczana.

> wyjątkowo smakowicie :-)

Pozdrawiam i życzę smacznego
Emek

15. Data: 2005-05-19 12:01:01

Od: "Emek" <k...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> To zupełnie nie to samo.

Potwierdzam.

16. Data: 2005-05-23 13:30:30

Od: "Aśka" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

U nas mówią "gugiel", kiedy coś niekoniecznie się udało i nie wygląda zbyt
apetycznie ale napewno nie jest to nazwa potrawy :-)

> [...]
> Można trochę wody odlać, albo dodać mąki dla spostości. Wg. mnie odsmażane
> plastry są super. Tak po upieczeniu też.

Szukam gosposi
Pierś z indyka pieczona jako wędlina do kanapek - ktoś robił?
[prosba] co wg Was najlepiej przyrzadzic
witam ciasto francuskie
Komunistyczne lody budyniowe