Re: a telewizor zamieszkał w piwnicy

From: "Marcin Szeffer" <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: a telewizor zamieszkał w piwnicy
Date: Wed, 22 Jan 2003 13:00:33 +0100

Rafal Maszkowski napisał

[...]
> Myślę, że czasem można się nie zgadzać ze światem. I dziecko też powinno
umieć
> to robić - myślę że to ważne w wychowaniu. To że wszyscy cośtam nie jest
mocnym
> argumentem, chociaż pewną siłę ma. A zresztą nie wszyscy - mam trochę
znajomych
> bez telewizora albo z niechętnie podłączaną prowizoryczną anteną...

Nie wiem, czy tu Cię dobrze zrozumiałem, ale ja nie mówię, że dziecko ma się
zgadzać ze światem, ale że powinno być do świata dostosowane. A to nie to
samo.
Mając na myśli dostosowanie miałem na myśli umiejętność odnalezienia się
w realiach świata, tak dziecięcego, jak i później dorosłego. Ale tego
dostosowania
trzeba dziecka nauczyć, i to _nie_ w oderwaniu od rzeczywistości, tylko
na przykładzie świata, w którym ono egzystuje.

Marcin Szeffer