abażurki

1. Data: 2003-01-15 12:34:50

Temat: abażurki
Od: "Ela" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Czy sa jakies linki na temat własnorecznie robionych abażurków do lampek?

Pozdrawiam

Ela

1. Data: 2003-01-15 13:08:37

Temat: Re: abażurki
Od: "Irene" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ela" <e...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Witam !
>
> Czy sa jakies linki na temat własnorecznie robionych abażurków do lampek?

A o jakie abazurki chodzi??? Mam schematy na 2 abazurki na druty :-)) Jak
jestes zainteresowana to daj znac na priva. Bede je skanowac i wysylac, wiec
mozesz zalapac sie na nie ;-) ... jak jestes zainteresowana, oczywiscie
:-)))

serdecznie pozdrawiam
Irena (santafox)

1. Data: 2003-01-15 13:53:46

Od: "Ela" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mi o abazurki z papieru, materialu i z czego by sie dalo.

Ela

Uzytkownik "Irene" <i...@w...pl> napisal w wiadomosci

1. Data: 2003-01-15 15:58:37

Od: "Irene" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mi o abazurki z papieru, materialu i z czego by sie dalo.

Aaaaa, teraz rozumiem! :-))) Ela, a jakiego modelu poszukujesz? Bo wiesz, z
zasadzie abazur zrobic to jest bardzo proste ;-)) Ja mam w domu lapke, ktora
jest naprawde prosta do zrobienia :-) taka z ruchomym odrazkiem, ktory kreci
sie dookola pod zplywem ciepla zarowki.

Sluchajcie, jak chcecie, a wiem ze chcecie ;-)))) to zrobie zdjecia tej
lampce... tylko gdzie je wrzucic??? Ja stronki nie dorobilam sie jeszcze, bo
poprostu nie umiem :-( Moze do Webschot'sa? ;-)

serdecznie pozdrawiam
Irena (santafox)

1. Data: 2003-01-15 17:07:03

Od: "Ela" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo mnie zainteresowal taki abazurek z ruchomym obrazkiem! Napisz mi jak
go zrobic. Zdjecie moglabys zrobic, bo to cos naprawde ciekawego, ale ja nie
wiem co to jest Webschot. Interesuja mnie wszelkie rodzaje abazurków

Pozdrawiam Ela

1. Data: 2003-01-15 17:24:40

Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ela <e...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b03kbt$2nq$...@a...dialog.net.pl...
> Witam !
>
> Czy sa jakies linki na temat własnorecznie robionych abażurków do lampek?
>
> Pozdrawiam
>
> Ela

Ja zazwyczaj po prostu przerabiam taki najprostszy gotowy, kupiony w
sklepie, można też zrobić samemu kartonową tubę i ją oklejać, obszywać itp.
Jak się wprawie w szydełku, to planuję zrobić takie "tutki" na wiszące
żarówki u mojej mamy, a na razie google wyrzuciło mi to:
http://www.abcdom.pl/art/art.asp?artykul_id=320
http://www.abcdom.pl/art/art.asp?artykul_id=311

a najłatwiej chyb apo prostu pooglądać sobie co się podoba i próbować
improwizować :)
Właśnie dzisiaj ściągnęłam klosze z kinkietów w przedpokoju i założyłam
płachty czerpanego papieru z zatopionymi płatkami chabrów, ślicznie i jak
inaczej :)
Pozdrawiam, Kianit

1. Data: 2003-01-15 18:33:47

Od: "Irene" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kianit / D.C." <r...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Właśnie dzisiaj ściągnęłam klosze z kinkietów w przedpokoju i założyłam
> płachty czerpanego papieru z zatopionymi płatkami chabrów, ślicznie i jak
> inaczej :)

O, to to powinno ciekawie wygladac, super pomysl! A sama papier robilas, czy
mialas gotowy? Jak pobilas papier sama to bede wiedziala kogo zapytac w
przyszlosci :-) Na wiosne kupuje prase i bede kwiatki i listki suszyc,
wlasnie do papieru... ale nigdy go jeszcze nie robilam i nie wiem jak te
kwiatki w ta mase papierowa prawidlowo zanurzyc bez uszczerbku na ich
zdrowiu i urodzie ;-)

Zrobilam zdjecia lampce... wyszly brzydko i niewyraznie, ale siadly baterie
:-( wiec mam zdjecia takie, jakie mam
http://community.webshots.com/album/60783325CwwYYk

serdecznie pozdrawiam
Irena (santafox)

1. Data: 2003-01-15 19:52:47

Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Irene <i...@w...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:b049vb$o02$03$...@n...t-online.com...
> "Kianit / D.C." <r...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

To ja tak krzacze???

> O, to to powinno ciekawie wygladac, super pomysl! A sama papier robilas,
czy
> mialas gotowy?

tym razem leniwa bylam ;) gotowy, wyszperalam z jakiejs przepastnej szafy,
kupilam go z trzy lata temu, jak robilam do antyramek passpartu ;)
(fono-wiem) . Teraz jednak bede musiala (i chciala) robic mase czerpana
sama, poniewaz musze oprawic sporo duzych pamiatek z podrózy, i bym inaczej
zbankrutowala ;) .

> [...]
> wlasnie do papieru... ale nigdy go jeszcze nie robilam i nie wiem jak te
> kwiatki w ta mase papierowa prawidlowo zanurzyc bez uszczerbku na ich

Ech, to nie trudne, przy malych kwiatach i platkach po prostu mieszasz je z
masa delikatnie na koncu, przy wiekszych albo na cienka warstwe masy
wykladasz kwiaty i zakrywasz druga cieniutka warstwa, albo wkladasz do formy
przed masa. w ten sposób kwiaty sa wyrazniej widoczne i mozna ulozyc je
wedlug gustu, jednak ja wole pierwsza metode, bardziej retro i urokliwe :))
Czasami jak potrzebuje na szybko malego i niekoniecznie trwalego arkusza to
robie jak Krysia K.(czy my nie z jednego podwórka?) ;) serwetki stolowe
jednorazowe, spryskiwacz i kwiatki / koraliki / ciapki innych serwetek /
itp. pomiedzy warstwy :)

> Zrobilam zdjecia lampce... wyszly brzydko i niewyraznie, ale siadly
> [...]

Nie no, swietne! samoróbka? Mozesz opisac schemat? bo mniej wiecej juz sobie
to obmyslilam, ale boje sie, ze bedzie za ciezkie dla powietrza z zarówki.
Pozdrawiam serdecznie , Kianit

1. Data: 2003-01-15 20:16:32

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Witam !
>
> Czy sa jakies linki na temat własnorecznie robionych abażurków do lampek?
>
> Pozdrawiam
>
> Ela
>

> A ja polecam abażurki zrobione technika batiku, albo z woskowanego pergaminu.
Biore sobie pergamin (albo zwykly papier sniadaniowy), packam go roztopionym
woskiem, a potem pare razy przeprasowuje przez gazete. Mozna tez najpierw na
taki papier ponaklejac np suche kwiatki i potem zawoskowac.
Ale batiki tez wychodza super, zwlaszcza jak sie farbuje na wiele kolorkow...

pozdr
annaweronika

1. Data: 2003-01-15 22:13:49

Od: "Kianit / D.C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
> taki papier ponaklejac np suche kwiatki i potem zawoskowac.
> Ale batiki tez wychodza super, zwlaszcza jak sie farbuje na wiele

o, ten woskowany pergamin brzmi nieźle :) a kwiatki trzymają się po takim
zabiegu?
No i główne pytanie : wosk pszczeli czy "świecowy" czyli parafina wystarczy?
Pozdrawiam, Kianit

Szydełko po niemiecku
(XXX) Nitki przy krzyzykowaniu
Kielce- zgloscie sie