Re: aborcja w przypadku gwałtu

From: "Chiron" <c...@t...ja>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: aborcja w przypadku gwałtu
Date: Wed, 19 Jul 2017 08:40:03 +0200
<ok9kd5$f5c$2@dont-email.me> <okdlg4$1ugg$1@gioia.aioe.org>
<oke4v9$qeq$1@dont-email.me> <okh88v$b8j$1@news.icm.edu.pl>
<okhu5o$asv$1@node1.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<okj31k$l6k$2@dont-email.me>
<d...@g...com>
<okjcv8$ob6$1@dont-email.me>
<c...@g...com>
<okkl6p$1kk$1@node1.news.atman.pl>
<b...@g...com>
<oklv7t$j7n$1@node2.news.atman.pl>
<596e955c$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>

=====

> [...]
> skrót prawdziwego życia, ledwie namiastkę, na którą coraz bardziej szkoda
> "czasu i atłasu", więc coraz bardziej dochodzi do głosy pytanie, po co w
> ogóle żyć? Przecież nic już nie jest swoim desygnatem - ani miłość, ani
> szacunek, ani przyjaźń, więź, uczciwość, solidność. A przecież z tych
> rzeczy kiedyś składało się prawdziwe życie - desygnat.
> Wartości upadają, tracą znaczenie.
> Zaprzeczenie dla wartości staje się modelem życia. Ale to nie jest to
> prawdziwe życie - to tylko skrót ku śmierci.
> O tym mówił JPII (termin "cywilizacja śmierci" jest Jego autorstwa):

Zgadza się. I na przestrzeni cywilizacji- każda z nich przed upadkiem
demoralizowała się. Potężni, władający całym półwyspem apenińskim
Etruskowie- będąc w szczycie swej potęgi ekonomicznej i militarnej- upadli
pod ciosami Rzymian, którzy w tamtym czasie byli bardzo surowej moralności.
Podobnie potem padł Egipt (bardzo bogaty, zdegenerowany), padły Ateny-
słynne z demoralizacji. Gdy pada moralność- cywilizacja traci swojego ducha,
który ją spaja i jest jej energią. Może jeszcze jakiś czas trwać, ale jak
nie dojdzie do odnowy moralnej- niechybnie upadnie. Jak ma być inaczej w
świecie, w którym to ja sam jestem najważniejszy? Nie moje dzieci, nie
sprawy, za które gotów byłbym oddać życie- tylko (jak uczy masoński
humanizm) ja sam?

--
Chiron