alarm i duży pies

1. Data: 2007-06-11 15:47:48

Temat: alarm i duży pies
Od: "Jotka" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Taki pies jest, maży 25-30 kg w tym futro, raczej leniwiec ale wedrujący
sporadycznie. Większość czujek ma bezwładność do 25 kg... Niby kontraktony w
oknach ale to ponoć łatwo obejść, niby kurtyna podczerwona... Może ktoś
doradzić? Może sa jednak czujki z granicą >30 kg.

J.

2. Data: 2007-06-11 15:58:14

Temat: Re: alarm i duży pies
Od: "gervee" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jotka" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> w oknach ale to ponoć łatwo obejść, niby kurtyna podczerwona... Może ktoś
> doradzić? Może sa jednak czujki z granicą >30 kg.

Popatrz tutaj http://www.aat.pl/index.php?page=sys_al_czujki_pir_b
v601 wg
opisu wynika, że Twój zwierz może jeszcze przytyć ;).

Rafał

3. Data: 2007-06-11 19:37:16

Od: Artur Lipowski <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jotka wrote:
> [...]
> oknach ale to ponoć łatwo obejść, niby kurtyna podczerwona... Może ktoś
> doradzić? Może sa jednak czujki z granicą >30 kg.

Ja nie zdecydowałem się na używanie takich wynalazków. Pytałem kilku fachowców
(instalatorów, nie sprzedawców), przejrzałem materiały w internecie i niestety w
większości były to opine negatywne (w sensie, że zdarza się zwierzakowi wzbudzić
alarm).
Być może w ciągu ostatnich lat technologia została ulepszona, ale dobrym
pytaniem testowym dla fachowca jest: jak zachowa się taka czujka jeżeli pies
wejdzie na schody lub oprze sie łapami o parapet?

Problem alarmu rozwiązałem w ten sposób, że są w domu dwie strefy - jedna
obejmuje pomieszczenia, gdzie pies (36 kg) nie ma wstępu, a druga strefa to
reszta domu. W przypadku kiedy pies zostaje w domu uzbrajana jest tylko strefa
1, a kiedy dom jest pusty uzbrajane są obie strefy. W połączeniu z czujnikami
(nie kontaktrony) w oknach i pilnowaniem zamykania drzwi wewnętrznych od ponad
pięciu lat wszystko działa ok.

Artur Lipowski

4. Data: 2007-06-11 19:41:22

Od: "Ktos" <k...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

Nie daj się nabrać na reklamy. Żadna technologia produkcji czujek nie
pozwala na dokładne rozgraniczenie wagi np. do 25 kg i ponad 25kg lub
kształtu.
Po prostu takie czujki 'dla zwierzaków' są mniej czułe w dolnej części
pomieszczenia, ale ruchomy zwierzak w ciągu dalszym może wzbudzić alarm (jak
również złodziej może łatwiej przeczołgać się bez wywołania alarmu).
Najlepiej podzielić obszar domu na więcej stref i nie włączać tej, gdzie
przebywa pies + dodatkowa ochorna okien i drzwi czujkami magnetycznymi+ ew.
akustyczymi stłuczenia szkła.

5. Data: 2007-06-11 22:10:23

Od: "Jotka" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ktos" <k...@n...net> napisał w wiadomości

> Najlepiej podzielić obszar domu na więcej stref i nie włączać tej, gdzie
> przebywa pies + dodatkowa ochorna okien i drzwi czujkami magnetycznymi+
> ew.
> akustyczymi stłuczenia szkła.

Tak mi też radzi mój znajomy od alarmów.
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi/podpowiedzi.

JK

6. Data: 2007-06-12 06:14:27

Od: "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w oknach ale to ponoć łatwo obejść, niby kurtyna podczerwona... Może ktoś
> doradzić? Może sa jednak czujki z granicą >30 kg.

Piesek ma troche inną temperaturę ciała niż człowiek. Może spróbuj z
dokładnymi czujnikami termicznymi. Ale pewnie drogo wychodzi...:-(

Deski do łazienki
Nowy darmowy serwis ogloszeniowy zaprasza www * abcbiznes * pl
rolety wewnetrzne - montaz a gwarancja na okna
Imitacje belek drewnianych z pianki ?
Różnica wody