alkohol podczas ciazy

21. Data: 2001-08-23 22:20:58

Temat: Internetowe alkomaty Re: alkohol podczas ciazy
Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JJ napisał:

> [...]
> koncu - no i wogole postawa "glownego bohatera" mi sie podobala... W
> kazdym razie - ona wcale nie wypila "kieliszka" - matka dziecka pila
> bardzo duzo - a problem z dzieckiem nie polegal na tym, ze bylo ono
> "niegrzeczne" tylko "opoznione" - chlopak mial straszne problemy w
> szkole - bo niczego nie potrafil sie nauczyc... a... i z tego co
> pamietam to byl bardzo maly jak na swoj wiek... dobra... to tyle... a
> tak swoja droga - ja tez jestem zwolennikiem "picia"... uwazam, ze
> niektore alkohole sa "zdrowe" jezeli tylko ich dawkowanie jest

dokladnie.
ile dzis wypiles ?

internauto !
piles, nie uzywaj internetu

22. Data: 2001-08-25 11:43:18

Temat: Re: alkohol podczas ciazy
Od: Joanna Nowak <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Vad wrote:

> Witaj
> Joanno a dajże Sobie spokój , przecież widzisz , że to fachowiec od
> wszystkiego a na dobitkę w ciąży :-) . pozdr.vad

Wiesz co? Masz racje...po co ja z tym czlowiekiem dyskutuje? Widziales
co odpisal w ponizszym poscie? :))))
JN
Krakow

23. Data: 2001-08-25 12:27:12

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W takim razie powinna pozbawic wszystkie, nawet te co w studium
> polozniczym ucza :)

Czy w studium polozniczym namawiaja do spozywania alkoholu przez kobiety ciezarne ?
Gdzie jest to studium ?

> [...]
> Aha, zaczelismy od tego, ze ciezarne jak i matki karmiace moga od czasu
> do czasu wypic odrobine piwka czy lampke czerwonego wina. Ty jednak jak
> widze masz sklonnosc do przesady i demonizowania i zdazyles mnie
> posadziec o reklamowanie wina, prowizje i picie wodki. Chyba nie o to
> chodzi na liscie medycznej. Tak poza tym tez jestem karmiaca matka, a
> wczesniej bylam w ciazy i ani moj ginekolog ani pediatra mojego dziecka
> nie opowiadal podobnych bzdur. Malo tego jak mialam problemy z pokarmem,
> pediatra zalecal mi raz na jakis czas lampke czerwonego wina.

Ktory pediatra. Podaj nazwisko i telefon to przedzwonie do niego i zapytam.

> Do dezynfekcji...w kazdym ;-)

Jezeli jako certyfikowana polozna publicznie glosisz, ze ciezarne powinny spozywac
alkohol
to dlaczego w twoim szpitalu nie stoja gasiory z winem i skrzynki z piwem ?

Jezeli to jest oficjalna procedura, zatwierdzona przez MZ, to czego chcesz pozbawiac
ciezarnych w szpitalu tych przywilejow .

A moze jeszcze podasz numer procedury okreslajacej ilosc spozywanego alkoholu przez
ciezarne
?

24. Data: 2001-08-25 12:30:29

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Nowak napisał:

> Wiesz co? Masz racje...po co ja z tym czlowiekiem dyskutuje? Widziales
> co odpisal w ponizszym poscie? :))))

Pani Joanno,
jezeli Pani spozywa alkohol w ciazy i twierdzi Pani ze to oficjalnie
uznana procedura przez Ministerstwo Zdrowia to czemu Pani nie podaje w
szpitalu ciezarnym wina i piwa,
przeciez to jest niezgodne z zaleceniami, na ktore sie Pani powoluje.
Czemu pani szpital jest tak niedobry, ze nie podaje ciezarnym wina i piwa
?

czy dostaje pani prowizje od sprzedazy wina ciezarnym

25. Data: 2001-08-25 13:45:44

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jezeli jako certyfikowana polozna publicznie glosisz, ze ciezarne
powinny spozywac alkohol
> to dlaczego w twoim szpitalu nie stoja gasiory z winem i skrzynki z
piwem ?

Jacek, Ty mnie nie wkurzaj, bo przestanę Cię lubić! Joanna nie głosiła
publicznie, że ciężarne powinny spożywać alkohol, tylko, że nie jest
zbrodnią lampka wina raz na jakiś czas. Nie odwracaj kota ogonem.
Justyna

26. Data: 2001-08-26 08:46:11

Od: Joanna Nowak <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> [...]
> ciezarnych w szpitalu tych przywilejow .
>
> A moze jeszcze podasz numer procedury okreslajacej ilosc spozywanego alkoholu przez

:))))))))
JN
Krakow

27. Data: 2001-08-26 08:46:25

Od: Joanna Nowak <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> [...]
> ?
>
> czy dostaje pani prowizje od sprzedazy wina ciezarnym

:)))))))
JN i Basia
Krakow

28. Data: 2001-08-26 20:14:36

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

krys napisał:

> [...]
> publicznie, że ciężarne powinny spożywać alkohol, tylko, że nie jest
> zbrodniš lampka wina raz na jakiś czas. Nie odwracaj kota ogonem.

Pani/e krys/Justyna

Pana/Pani lubienie mnie nie interesuje.
Cytuje zatem raz jeszcze wypowiedz certyfikowanej poloznej
zalecajacej spozywanie czerwonego wina przez ciezarne.
Nie wiem co to znaczy od czasu do czasu.
Ale pijacy tez sa pijani od czasu do czasu, a nie przez 24 godziny/31
dni/12 miesiecy w roku.

Raz jeszcze panawiam pytanie.
Zgodnie z jaka procedura Ministerstwa Zdrowia polozna zaleca ciezarnym
spozywania
kieliszka czerwonego wina od czasu do czasu.

Gdy z innych badan wynika ze kazda dawka alkoholu moze wplywac
niekorzystnie na rozwoj mozgu plodu.

Poniewaz polozna podparla sie autorytetem zawodu poloznej, zatem przyjmuje
ze jest to oficjalna procedura, zalecana przez Ministerstwo Zdrowia, zatem
chcialbym sie jedynie poznac z jej trescia.

Cytat:

Re: alkohol podczas ciazy
Data:
Sat, 18 Aug 2001 11:26:33 +0200
Od:
Joanna Nowak <j...@p...fm>
Organizacja:
tp.internet - http://www.tpi.pl
Grupy news:
pl.sci.medycyna
Referencje:
1 , 2 , 3

Maja Krężel wrote:

> [...]
jednak
> ciężarne kobiety to jedzš, nie żyjš samym powietrzem. Moim zdaniem nie
można
> przeginać w żadnš stronę. Lampka wina raz na miesišc czy dwa jeszcze
nikomu w
> cišży nie zaszkodziła.
>
> : to samo sie tyczy papierosow. wiele dziewczyn mowi, ze np. pali w
ciazy
> : tylko jednego dziennie. ale jakos zadna nie odwaza sie dmuchnac dymem
> : twarz noworodkowi.
>
> I znów przesada. Nie jestem bynajmniej zwolenniczkš palenia w cišży, ale

skšd Ci
> do głowy przyszło, że zapalenie papierosa przez kobietę, to to samo, co
> dmuchanie małemu dziecku dymem w nos?
> Tak samo jak wypicie kieliszka wina nie jest jednoznaczne z wlaniem tego

> kieliszka dziecku do gardła. Skšd takie porównania?

swieta racja, nawet sie zaleca ciezarnym od casu do casu np. kieliszek
czerwonego wina bo dziala rozluzniajaco, rozszerza naczynia.
JN
Krakow

29. Data: 2001-08-27 14:17:43

Temat: Re: alkohol podczas ciazy (na powaznie)
Od: <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niejaki "Jacek" napisal w ten sposob :

[...]

Nie sposob oprzec sie wrazeniu, ze przez piszacego te slowa przemawia glupia
wiara w autorytet polskiego ministra zdrowia. Kiedy polski minister zdrowia
popieral swym autorytetem reforme sluzby zdrowia i powstanie kas chorych to nie
dzialal jako lekarz (zreszta taki sobie), ale wystepowal jako polityk (bardzo
kiepski ) , sluga premiera i Maniusia Krzaklewskiego.

Stan wiedzy medycznej nie jest pochodna wiec wymyslow ministra zdrowia, ale
wynikiem badan naukowych . Odzwierciedlonych w naukowych publikacjach,
prezentacjach na kongresach naukowych itp.

Temat "ciaza" i "alkohol etylowy" jest stosunkowo dobrze i szeroko omowiony w
medycznych publikacjach. W PubMed znalezc mozna ponad 14 tysiecy tytulow w tym
zakresie , omawiajacych rozmaite aspekty tego zagadnienia. Od doswiadczen na
zwierzetach do wynikow studiow epidemiologicznych u ludzi.

Zadalem sobie trud i przegladnalem pierwsze 300 ( najnowszych, ostatnich)
publikacji w tym zakresie. Rzeczywiscie trudno jest znalezc material
popierajacy jakiekolwiek "umiarkowane" spozywanie alkoholu etylowego przez
ciezarna. I to we wszystkich trymestrach. Ale zycie nie sklada sie z samych
naukowych wytycznych. Warto wiedziec , ze w roku 1999 w Danii wprowadzono
zyciowo latwiejsze do przyswojenia trzy zalecenia : 1. Avoid, as far as
possible, alcohol in pregnancy; 2. Never take more than one drink a day; and 3.
Do not drink alcohol every day.

Byc moze, ze Pani Polozna w swej wypowiedzi , ktora tak poirytowala Pana
Jacka ,poslugiwala sie nie tylko zdrowym rozsadkiem, ale takze takimi, jak
wymieniony powyzej material dunski, rekomendacjami.

Jest co prawda jeden jedyny moment kiedy zauwaza sie pozytywne oddzialywanie
tegoz alkoholu, a mianowicie w zagrazajacym porodzie przedwczesnym. A takze
potwierdza sie, ze dodatek alkoholu etylowego powoduje, ze niemowle ssie
mocniej.

Ponizej ,pod wskazanym adresem URL, podaje tytuly ( a takze w okreslonych
przypadkach "summary" ) jakie zawarte sa w raportach NLM.Zainteresowanych
odsylam bezposrednio do tekstow publikacji , wymienionych ponizej.

Mysle, ze to zamyka dyskusje, bo z wynikami doswiadczen moga jedynie dyskutowac
ci,ktorzy je

znaja . A wiec zachecam do lektur tekstow.

Lacze pozdrowienia

dradam

PS. Tego co jest ponizej mozna nie czytac, o ile sie nie chce poglebiac
znajomosci tematu. Jest tego 57 kB. Dla prostoty umiescilem tekst pod :
http://polscy-lekarze.net/polemiki/literatura-picie.
txt

30. Data: 2001-08-27 20:03:49

Od: Jacek <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest co prawda jeden jedyny moment kiedy zauwaza sie pozytywne oddzialywanie
> tegoz alkoholu, a mianowicie w zagrazajacym porodzie przedwczesnym.

Jaka dawka alkoholu, jakie skutki uboczne, kto podaje alkohol i zgodnie z jaka
procedura zatwierdzona przez MZ ?

> A takze
> potwierdza sie, ze dodatek alkoholu etylowego powoduje, ze niemowle ssie
> mocniej.

Komu sie potwierdza >?
Dziecko pijaczki ssie mocniej ?
Dziecko narkomanki spi mocniej ?

> PS. Tego co jest ponizej mozna nie czytac, o ile sie nie chce poglebiac
> znajomosci tematu. Jest tego 57 kB. Dla prostoty umiescilem tekst pod :
> [...]

dodaj prawa autorskie
Nie wiem czy to czytales, a jezeli tak to czemu nie stresciles.

Jeden artykul jest interesujacy
wykazujacy zwiazek miedzy spozywaniem likieru przez matke a zachorowaniem dzieci
na raka mozgu.

miesiaczka w czasie ciazy?
Skrzywiona przegroda nosowa
Ciekawostki Chello