Re: alkoholizm - stan zaawansowany

From: "..::HESS::.." <t...@2...pl>
Newsgroups: pl.soc.uzaleznienia
Subject: Re: alkoholizm - stan zaawansowany
Date: Fri, 28 Feb 2003 09:42:15 +0100

Uzytkownik "Rigo" <r...@p...wp.pl> napisal w wiadomosci
news:3E5C7C24.6F561670@poczta.wp.pl...
> Witam,
>
> W jaki sposob mozna skierowac osobe uzalezniona na przymusowe leczenie
> lub detox...
> Ta osoba werbalnie wyraza chec leczenia, ale oczywiscie nie ma na tyle
> silnej woli, by podjac jakies kroki samodzielnie, no i oczywiscie
> usiluje manipulowac. Jest na etapie, gdy po prostu przyjecie pewnej
> dawki ( na tym etapie to jest juz niewielka dawka) alkoholu dziennie
> jest konieczne - choc to raczej przymus psychiczny. Nie jestem
> przekonany do kontaktow z AA - tam trzeba przychodzic trzezwym,
> [...]

Sadowy nakaz, moze troche trwac ale czasami daje pozadane efekty.
Silowe rozwiazanie w postaci zawiezienia na Detox tez moze byc rozwiazaniem.
Ale maly warunek ze osoba dostarczona w ten sposób nie moze byc pod duzym
wplywem alkoholu, o ile mnie pamiec nie myli górna granica jest 2 promille
alkoholu we krwi. (tak bylo przynajmniej w Szczecinie ).
I pozostaje ostatnir rozwiazanie, brutalne ale skuteczne.
Pozostawic alkoholika sobie samemu, musi zobaczyc skutki wlasnego picia
alkoholu.
Na czym sie to opiera?
W kazdym wypadku jest inaczej, ale np. NIE tlumaczenie wobec pracodawcy
dlaczego nie stawil sie w pracy, NIE sprzatanie pustych butelek, NIE
sprzatanie po libacjach i calkowite odciecie sie od chorego, pozostawienie
go sobie samego.
Wiem ze to ból dla osób bliskich, ale wydaje mi sie ze innego sposobu nie
ma.
Zadne tlumaczenie nie dotrze dopóki chory bedzie mial komfort picia -
wniosek - trzeba zabrac ten komfort, w maxymalnym wymiarze jak to tylko
mozliwe.
Kontakty z AA nie pomoga, Anonimowi Alkoholicy nie lecza na sile - do nich
trzeba przyjsc z silnym postanowieniem zerwania z nalogiem.
Zamiast kontaktów z AA polecalbym kontakt z AlAnon, Oni tam Tobie pomoga.
Tobie tez jest potrzebna pomoc. Równierz dla Ciebie przydalaby sie jakas
profesjonalna terapia dla osób wspóluzaleznionych.
Poszukaj u siebie jakiegos osrodka leczenia uzaleznien, tam znajdziesz
wszechstronna pomoc.

Alkoholików mozemy podzielic na trzy kategorie:
1. Pijacych...
2. Trzezwiejacych...
3. Martwych...