Re: antykoncepcja a celulit

From: MagMa <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: antykoncepcja a celulit
Date: Thu, 28 Jun 2007 11:45:12 -0000

On 21 Cze, 14:47, "miffy" <m...@m...mi> wrote:

> Ech, to już widze, że to nie dla mnie. Ogólnie po pigułach cera mi sie
> bardzo poprawiła i (o dziwo) polepszyła przemiana materii. Żadnych skutków
> ubocznych, super mi się je bierze tylko ten celulit się pojawił ;(((
> Dlatego pomyślałam, że może jakby zmienszyć dawkę hormonów to by cos
> pomogło...

Hej,

czytając tu i tam na ów temat trafiłam na taki krótki tekst w necie,
zobaczcie same:

http://www.pfm.pl/u235/navi/200673/back/200671

"Zaburzenia hormonalne osłabiają skórę - okresowy nadmiar estrogenów

Cellulit, czyli tzw. pomarańczowa skórka - najczęściej atakuje kobiety
w czasie dojrzewania, w ciąży i przed menopauzą. A to dlatego, że do
jej powstawania najbardziej przyczyniają się żeńskie hormony -
estrogeny, a ściśle mówiąc ich zbyt wysoki poziom w stosunku do
progesteronu (drugiego ważnego hormonu żeńskiego wydzielanego przez
jajniki). Od tej dysproporcji zaczyna się sekwencja reakcji, której
skutkiem jest degeneracja elastycznych włókien kolagenu -
,,rusztowania" tkanki łącznej skóry - a w konsekwencji grudki i
nierówności na udach, pośladkach, brzuchu, a czasem nawet na piersiach
i wewnętrznej stronie ramion. "

Moim błędem było na pewno to, że pigułki raz przepisane nigdy nie
zmieniałam, a może dawka jakiegoś hormonu faktycznie powinna być
mniejsza - nie wiem - ginekolożka do której chodzę jest moją dobrą
znajomą i ufałam jej zawsze jak dziecko

wydaje mi się że jak ktoś cellulit u siebie zauważa po paru
miesiącach brania powinien koniecznie zmienić tabletki, nie ma co
czekać na rozwój wydarzeń

pozdrawiam
MagMa