Re: art. 209 KK - oskarżyciel posiłkowy

From: Eulalka <e...@l...net.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: art. 209 KK - oskarżyciel posiłkowy
Date: Fri, 09 Sep 2005 19:19:40 +0200

Elżbieta napisał(a):

> Witam
> Własnie prokurator skierował do sądu akt oskarżenia przeciwko ojcu moich
> dzieci (art.209 KK). Mogę zostac oskarżycielem posiłkowym.
> Czy warto? Jakie są plusy i minusy? Co mi wolno?

IMO warto, choć ja z tego nie skorzystałam.
Jako osoba pokrzywdzona, lub też reprezentująca pokrzywdzonych
zostaniesz przesłuchana. Moga też pozwolic byś była obserwatorem na
sprawie, na którą Cię wezwano. Niestety, oprócz odpowiadania na pytania
nic Ci nie wolno więcej. Więc nawet, jak chłop zacznie łżeć, jak piesd
bedziesz mogła co najwyżej słuchać i się wnerwiać.
Jako oskarżyciel posiłkowy masz więcej praw - ZTCW możesz też zadawać
pytania.

> Jakie wnioski zgłaszać, jakie pytania zadawać?

Ano takie, które pozwolą udowodnić mu winę. To Ty znasz sytuację
najlepiej. Sędziemu czasem nie przyjdzie do głowy zapytać o coś, co dla
Ciebie i sprawy będzie miało istotne znaczenie. Raczej nie da się do
tego przygotować. Robisz to, co słuszne, w trakcie, jak rozwija się
sytuacja przecież.

Eulalka