Re: art. 209 KK - oskarżyciel posiłkowy

From: Eulalka <e...@l...net.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: art. 209 KK - oskarżyciel posiłkowy
Date: Sat, 10 Sep 2005 10:13:54 +0200

Elżbieta napisał(a):

> Wiem dużo - dowodów mam mało.
> Chciałabym uniknąć wzywania dzieci na świadków - a one wiedzą wraz ze mną
> najwięcej - chciałabym im oszczędzić tak traumatycznego przeżycia.

ŻADEN sąd nie wzywa na taka sprawę dzieci. To sprawa długów a nie
morderstwa. Chyba wyolbrzymiasz sprawę.

> Czy jako wniosek dowodowy mogę zażądać włączenia do sprawy protokołów z
> działań komornika i zażądać jego stawania przed sądem? czy też robi to
> prokurator?

Zrobił to już. Bez tego sąd nie rozpoczałby pewnie sprawy, wszak musi
mieć dowody.

> Czy mogę zażądać zabezpieczenia spłaty zobowiązań w formie poręczenia? Jeśli
> tak - w jakim momencie trwania procesu?
>
> Prokurator przeprowadził dość szybko dochodzenie, skierował akt oskarżenia -
> pewnie ma wreszcie podstawy do tego. Czy mam prawo wglądu w akta przed
> rozprawą, aby nie dublować jego wniosków i materiałów dowodowych?

Mylisz pojęcia. To nie Twoja rola. A sprawa jest dość prosta. Facet nie
płaci, ma zadłużenia względem Ciebie i pewnie też ZUS. Tak czy siak
wyrok w zawiasach ma niemal pewny. Nawet jak nic nie zrobisz i nie
pójdziesz na rozprawę. Ty będziesz przesłuchana i ew. posłuchasz jak
przesłuchują jego. Być może zadasz mu kilka pytań. Nie wiem po co się
napinasz? Nawet jakbyś zrezygnowała z udziału i tak sprawa się potoczy.
Nie rób z siebie domorosłego prokuratora, bo sie jedynie ośmieszysz.

> Czy może mi
> w trakcie procesu towarzyszyć osoba trzecia? (notabene aplikant sądowy, jednak
> z innego sądu)

ZTCW nie - Ty juz jesteś tam osobą trzecią.

Eulalka