astygmatyzm

21. Data: 2002-12-29 00:45:42

Temat: Re: astygmatyzm
Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (mozna zmierzyc linijka jaki ma sie zakres) Niektorzy ludzie (musze sie
> pochwalic ze ja tez ;) maja zakres nieograniczony, czyli nawet przy samym
> nosie widza jeszcze pojedynczo ;) Jesli jednak widzisz podwojnie z dalszych
> odleglosci (wiecej niz 50 cm) to powinienes sie zbadac w kierunku diplopii.
> Oczywiscie istnieje diplopia fizjologiczna, czyli jesli patrzysz na "drugi
> plan" to przedmioty na pierwszym planie sa podwojne (tez mozna zrobic test z
> dlugopisem), ale mysle ze to wszyscy rozumieja i sie nie martwia takimi tymi

Casus czy mogl bys sie wypowiedziec na ten temat ?
jak sie leczy diplopie bo wiedze podwojnie znacznie wiecej nic na odleglosc 50
cm i ogolnie kilka słow na ten temat

22. Data: 2002-12-29 01:12:40

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Casus czy mogl bys sie wypowiedziec na ten temat ?
> jak sie leczy diplopie bo wiedze podwojnie znacznie wiecej nic na
odleglosc 50
> cm i ogolnie kilka słow na ten temat

Wezwany do tablicy:-)))
a jaka masz wade? masz pelna ostrosc wzroku do dali i blizy ze swoja
korekcja? Nie miales urazu glowy? Miales badanie na synoptoforze w kierunku
percepcji, fuzji i widzenia przestrzennego? Dwoi Ci sie na wprost czy do
bokow? W jakich kierunkach? Czy jest to rano jak jestes wypoczety czy raczej
pod wieczor lub po dlugim czytaniu lub kompie? Nie chorujesz na inne choroby
( jakie? ).
jesli to pytania zbyt osobiste - napisz na priv

pozdrawiam
casus
c...@r...rz.pl

23. Data: 2002-12-29 02:56:10

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ( jakie? ).
> jesli to pytania zbyt osobiste - napisz na priv

pisze teraz od kumpla z kompa
moj nick to Klosiu (ja zaczalem ten watek)
1 wada P: sfera + 1.0 cylinder + 1.0 os 5 stopni
L: sfera + 0.75 cylinder + 0.5 os 180 stopni
2 z korekcja mam pelana ostrosc
3 badania na synoptoforze w kierunku percepcji, fuzji i widzenia
przestrzennego nie mialem i nie wiem co to jest
3 raczej dwoi mi sie na wprost
4 regoly nie ma ogolnie caly dzien tak sie dzieje
(nie jest to jakies w bardzo duzym stopniu ale przeszkadza )
5 nie choruje na zadne choroby (jezeli to ma cos do znaczenia to w
dziecinstwie mialem zoltaczke okoloporodowa

24. Data: 2002-12-29 09:35:54

Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 5 nie choruje na zadne choroby (jezeli to ma cos do znaczenia to w
> dziecinstwie mialem zoltaczke okoloporodowa

ok, zakladajac, ze to co opisujesz to dwojenie, to musisz isc do okulisty i
byc zbadany pod tym katem - na dwojenie w 9 pozycjach na synoptoforze,
ewent. na ekranie Hessa. Wtedy sie okaze, czy jest to jakas dolegliwosc
neurologiczna ( i wtedy do neurologa ), czy tez miewasz dwojenie ze wzgledu
na slaba konwergencje, akomodacje itd., chociaz przy niewielkiej wadzie jaka
masz raczej bym tego nie podejrzewal ( no chyba ze w dziecinstwie miales
niedowidzenie jednego oka i/lub niewielkiego zeza ).
W kazdym razie badania stwierdza czy Ci sie dwoi faktycznie i jesli tak to w
ktorych kierunkach - wg tego sie okresli, ktory miesien w oku to powoduje
lub ktory nerw jest tego powodem.
pozdrawiam
casus

Dziwna temperatura- Pomocy!
Czy przysługuje pomoc pielęgniarki środowiskowej?
Dzień dobry i pytanko!
Bactrim
Atlas of Ophthalmology 2002 [2 CDs], other Medical CDs, Human Anatomies, MRI,