autonomia czy egoizm

21. Data: 2011-08-28 20:58:52

Temat: Re: autonomia czy egoizm
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-28 22:03, Ghost pisze:

> Nie wiem ile michal ma lat i ile w zyciu widzial. Ale przyklad managera
> jasno okreslajacego obszar swoich kompetencji poprzez wprowadzanie w
> zycie
> wlasnych, autonomicznych decyzji, gdzie nie do konca wiadomo czy maja one
> sluzyc skutecznemu zarzadzaniu czy zalatwiaja przede wszystkim jego
> egoistyczne potrzeby (chwilowe zapunktowanie) moglby rzucic tu nieco
> swiatla.

Myślę, że ten przykład jest w tej dyskusji chyba trochę nieadekwatny,
ponieważ po pierwsze - odnosi się realiów firmy, z założenia
zhierarchizowanych, w których nie każda jednostka ma takie same prawa; a
po drugie - dochodzi jeszcze problem, czy menedżer nie jest osobą
przypadkową, czyli czy jest akurat odpowiednią osobą na odpowiednim
stanowisku (bo założenie skutecznego zarządzania powinno być chyba
takie, że dobro zarządzającego pokrywa się z dobrem całej firmy).

Ewa

22. Data: 2011-08-28 21:09:42

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michał" <6...@g...pl> napisał w wiadomości

> Zrobiło się moim zdaniem nieco ciemniej.

Czyli mlody bez doswiadczenia.

23. Data: 2011-08-28 21:11:05

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> Myślę, że ten przykład jest w tej dyskusji chyba trochę nieadekwatny,
> ponieważ po pierwsze - odnosi się realiów firmy, z założenia
> zhierarchizowanych,

To jak jest heriarcha to juz nie ma egoizmu/autonomii?

> [...]
> akurat odpowiednią osobą na odpowiednim stanowisku (bo założenie
> skutecznego zarządzania powinno być chyba takie, że dobro zarządzającego

Ale moglbys czasem czytac to na co odpowiadasz?

24. Data: 2011-08-28 21:11:32

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-28 21:54, Hanka pisze:
> Oj tam oj tam :)

> Ok, ok.
> Ale - jeszcze raz:
> "Autonomia - realna niezależność od wpływów i układów zewnętrznych;
> samodzielność; prawo do samodzielnego i niezależnego decydowania o
> swym bycie, o swych działaniach."
>
> Czy nigdy nie zdarzyło Ci się obserwować działania osobnika
> tak dalece autonomicznego, że nie zwracającego w swym
> działaniu uwagi na innych ludzi, a tylko na własny,
> "autonomiczny" interes ?
>
> Czy to jest jeszcze autonomia, czy już egoizm?

A czy nie chodzi Ci po prostu o rozróżnienie egoizmu od tego, co czasami
nazywa się "zdrowym egoizmem" albo tzw. asertywnością?
Myślę, że kluczowe dla tego rozróżnienia są granice - nasze oraz te,
które mają inni. I dlatego jednoznaczne i bezwzględne określenie, co w
czyimś zachowaniu jest już egoizmem, a co (powiedzmy) "autonomią" jest
niemożliwe, ponieważ ocena tego zależy w dużym stopniu od danej relacji.
Przykładowo - w jednym układzie czytanie całymi popołudniami newsów
będzie autonomią, a w innym - czystym egoizmem. ;)

Ewa

25. Data: 2011-08-28 21:18:35

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-28 23:11, Ghost pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

> To jak jest heriarcha to juz nie ma egoizmu/autonomii?

Autonomia jest, ale ponieważ jest (powinna być) ona ściśle określona w
ramach obowiązków, to nie podlega dyskusji. :)

> Ale moglbys czasem czytac to na co odpowiadasz?

Gdybyś jaśniej wyrażał to, co właściwie masz na myśli, to bardzo byś mi
czytanie ułatwił. :)

Ewa

26. Data: 2011-08-28 21:20:05

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-28 23:18, medea pisze:

> Autonomia jest, ale ponieważ jest (powinna być) ona ściśle określona

w zakresie kompetencji (będzie lepiej)

> , to nie podlega dyskusji. :)

E.

27. Data: 2011-08-28 21:21:38

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-28 23:09, Ghost pisze:

> Użytkownik "michał" <6...@g...pl> napisał w wiadomości

> Czyli mlody bez doswiadczenia.

Pudłujesz. I jakoś mnie to nie dziwi.

Ewa

28. Data: 2011-08-29 05:55:01

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pudłujesz. I jakoś mnie to nie dziwi.

Jaki input taki output.

29. Data: 2011-08-29 06:03:45

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Autonomia jest, ale ponieważ jest (powinna być) ona ściśle określona w
> ramach obowiązków, to nie podlega dyskusji. :)

No mowie, ze bez doswiadczenia... albo z doswiadczeniem z minionej epoki.
Autonomia w pracy codziennej (w tym managera) jest wypracowywana relacjami,
typami osobowosciowymi, aktualnymi (chwilowymi) potrzebami itp. itd. Nie ma
czegos takiego jak "ściśle określona w
ramach obowiązków" nawet jesli istenieje tego rodzaju lub podobny papier to
jest on jedynie formalna podladka (np. dla zwiazkow zawodowych).

Kazda decyzje manager moze podjac np:
1. Samodzielnie bez konsultacji
2. Samodzielnie po konsultacjach uwzgledniajac interesy podwladnych
3. Samodzielnie po konsultacjach nie uwzgledniajac interesow podwladnych.
Jasniej chyba sie juz nie da.

> Gdybyś jaśniej wyrażał to, co właściwie masz na myśli, to bardzo byś mi
> czytanie ułatwił. :)

Jednak plecam dokladne czytanie:
<cytat>
gdzie nie do konca wiadomo czy maja one sluzyc skutecznemu zarzadzaniu czy
zalatwiaja przede wszystkim jego egoistyczne potrzeby (chwilowe
zapunktowanie)
</cytat>
- ewentualnie, ktorego slowa nie rozumiesz?

30. Data: 2011-08-29 06:04:16

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w zakresie kompetencji (będzie lepiej)

Nie bedzie (lepiej).

ojacie......(link)
Gdzie jest...
Gdzie jest...
... no tak ...
Geneza życia-czy pseudonaukowcy nie stchórzą?