awaria elektrycznego ogrzewania podłogowego

1. Data: 2003-07-28 09:44:18

Temat: awaria elektrycznego ogrzewania podłogowego
Od: "TB" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy są jakieś metody na wykrycie miejsca awarii kabla ogrzewania
podłogowego?
Ma ktoś doświadczenie w temacie?
Jakieś przyrządy, detektory, czujniki pola elektrycznego?

TB

1. Data: 2003-07-28 10:05:12

Od: "Marvin" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TB" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podłogowego?
> Ma ktoś doświadczenie w temacie?
> Jakieś przyrządy, detektory, czujniki pola elektrycznego?

Szanse detekcji sa znikome poniewaz kabel grzejny ma oplot ekranujący.
Marvin

1. Data: 2003-07-28 10:36:46

Od: "fiku" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czemu znikome. Mój znajomy ma opracowaną metodę i urządzenie którym, przy
poprawnie wykonanej instalacji, lokalizuje dokładnie punkt uszkodzenia.
Jeździ na lokalizacje po całej Polsce. Nie powiem ci jak się ceni ale mogę
podać do niego kontakt.

1. Data: 2003-07-28 10:47:12

Od: "LukasMWS" <LukasMWS@_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marvin" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
> Szanse detekcji sa znikome poniewaz kabel grzejny ma oplot ekranujący.
> Marvin

Chyba, że go nie ma... A wtedy wystarczy nawet zwykły "fazer".
A jeśli rzeczywiście jest ekranowany, to jest potrzebne specjalne narzędzie
do wykrywania przerw w przepływie. Więc prawie zawsze da się miejsce awarii
wykryć.

--
LukasMWS

1. Data: 2003-07-28 15:16:02

Od: "Marcin Osiniak" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukać radaru kablowego. Układ wpuszcza w kabel szpilkowy impuls, który
następnei się odbija od końca kabla (tu przerwy) i powraca. Na podstawie
czasu oraz kształtu tego zawróconego impulsu można dość dokładnie określić
gdzie jest uszkodzenie i jakie jest to uszkodzenie (przerwa, zwarcie, itp).
Takie urzadzenie było opisywane w EdW (nie pamiętam numeru, ale był to
projekt okładkowy).

---
Pozdrawiam,
Marcin Osiniak

1. Data: 2003-07-28 15:25:32

Od: "berdycz" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Osiniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
itp).
> Takie urzadzenie było opisywane w EdW (nie pamiętam numeru, ale był to

Doskonały pomysł, dla tych co mają skąd pożyczyć darmowo taki przyrząd.
Dla potrzeb ogrzewania podłogowego jednak on nieprzydatny.
Bez kucia podłogi się nie obejdzie.

1. Data: 2003-07-28 15:40:57

Od: "Marek Dzwonnik" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> podstawie czasu oraz kształtu tego zawróconego impulsu można dość
> dokładnie określić gdzie jest uszkodzenie i jakie jest to uszkodzenie

"Time Domain Reflectometer". Np.:
http://www.epanorama.net/circuits/tdr.html
albo (to samo):
http://www.hut.fi/Misc/Electronics/circuits/tdr.html

Sama idea jest prosta, ale praktyczna realizacja może się okazać nieco
kłopotliwa.
Po pierwsze chcesz szukać uszkodzenia w stosunkowo krótkim kablu, o długości
jak sądzę max.20m. A to oznacza, że pierwsze interesujące Cię odbicie wróci
po czasie rzędu 0... 200ns. Jeżeli chcesz ten czas zmierzyć z rozsądną
dokładnością to potrzebujesz źródła impulsu o czasie narastania rzędu
pojedynczych ns i całkiem przyzwoitego oscyloskopu.
Poza tym niewiele wiadomo o samym kablu. Pętla kabla grzejnego ma z natury
rzeczy sporą rezystancję (kilkadziesiąt...set ohm czyli pewnie więcej niż
impedancja falowa jakiej możnaby się spodziewać przy takiej geometrii) a to
spowoduje wyraźne tłumienie odbicia. Poza tym do oszacowania przyjąłem (na
wyczucie) wsp. skrócenia 0.66, ale jeśli chciałbyś w ten sposób szukać
miejsca, gdzie należy zrywac parkiet, to wypadałoby tą wartość znać znacznie
dokładniej.

> Pozdrawiam,
> Marcin Osiniak

TNIJ CYTATY i odpowiadaj POD SPODEM!

--
Marek Dzwonnik, GG: #2061027 (zwykle jako 'niewidoczny')

INFO dla P.T.Gości z ELEKTRODY: "pl.misc.elektronika" _NIE JEST_
częścią Forum. Podlega odrębnym zasadom usenetu i Netykiety:
Nie zmieniaj tematu. CYTUJ (ale OSZCZĘDNIE). Pisz POD cytatem!

1. Data: 2003-07-28 16:49:25

Od: "Natalia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podłogowego?
> Ma ktoś doświadczenie w temacie?
> Jakieś przyrządy, detektory, czujniki pola elektrycznego?

Firma DEVI przy serwisowaniu własnych kabli korzysta z urządzenia, które
pozwala wykryć miejsce uszkodzenia z dokładnością do kilkunastu cm. Zadzwoń
do lokalnego przedstawiciela, może przyjadą i do Ciebie. Nie wiem, ile to
kosztuje.

Natalia

1. Data: 2003-07-28 17:22:22

Od: "berdycz" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Dzwonnik" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

wszystko OK dla kabla telekomunikacyjnego.:-)

Ale to jest kabel grzejny.
Ułożony wte i we wte z niewiadomym odstępem.
Co z tego, ze wiesz nawet z dokładnością do 1cm gdzie przerwa ???:-)
To nie wystarczy by z dokładnością do 1m2 wykuć podłogę:-(((

Znacznie dokładniejszy byłby przyrząd wykrywające pole elektryczne. taki
bylejaki "odbiornik radiowy" na 50Hz.
W miejscu przerwy zasilanego kabla nawet ekranowanego {bo co to za ekran
(super nieszczelny)} wystąpi większe pole elektryczne.

A może usterka była mechaniczna??? i łatwa do odgadnięcia ???:-)
Ktoś ostatnio wiercił dziury w ścianie i tam zrobił przerwę ???
Bo te kable same z siebie się nie przepalają.:-(

1. Data: 2003-07-28 22:35:52

Od: "Wojtek S" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja 6 lat temu za zlokalizowanie i naprawę (wcale niebanalną) zapłaciłem ok.
1k PLN.
Sprzęt do zlokalizowania uszkodzenia (dokładność ~ 5cm) też był niebanalny.

Wojtek

Użytkownik "Natalia" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
Zadzwoń
> do lokalnego przedstawiciela, może przyjadą i do Ciebie. Nie wiem, ile to

Kamera cyfrowa Sony DCR-TRV 340E
roleta zamiast drzwi?
Wkładka ABUS, Witex do drzwi
---->Tegoroczni Mistrzwie Swiata Dortmund 2003<---