awokado

31. Data: 2006-04-07 14:11:17

Temat: Re: awokado
Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie, ja też mam jeszcze pytanie. Nie lubię takich wynalazków jak
> skondensowane i sproszkowane mleko, czy nie można więc zamiast
> rozcieńczania
> skondensowanego mleka wodą dodac po prostu zwykłe mleko i cukier?... Czy
> jakoś drastycznie pogorszy jakośc napoju?...
>

> --
> pzdr notująca
> krytyk rzeczywistości

A skondensowane mleko to wynalazek? Ja uważam, że napój straci na wartości.

Anet co lubi skondensowane

32. Data: 2006-04-07 16:01:27

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Anet wrote:

>Bo z moim mężem to jest jak z dzieckiem. Jak go pytasz czemu nie je to
>odpowiada "bo nie". Tak było z golonką, brokułami, suszonymi pomidorami,
>itp. Kiedyś twierdził, że nie tknie wątróbki, więc zrobiłam kurczaka
>faszerowanego wątróbka, rodzynkami, zielona pietruszką (też niejadalna wg
>niego) i jedyne co zjadł to farsz. Ja jadam prawie wszystko i nudzi mnie
>jedzenie non stop tego samego (4 zupy i 3 drugie dania) a gotowanie jemu i
>mi czego innego jest czaso i pracochłonne. Ot i tyle.

To jeszcze nic. Dzidzi ugotowalam obiad z watrobka drobiowa w skladzie,
monrz karmil. Oczywiscie - wylizal po niej talerz. Zapytalam: smakowalo?
Tak, pycha. - A wiesz, ze to byla watrobka? - Co??? Zostalem oszukany,
to bylo OBRZYDLIWE !!!

Dlatego wlasnie, jak monrz pyta: A cio to? to odpowiadam: lepiej, zebys
nie wiedzial...

Kot

_______
Yahoo! Photos – NEW, now offering a quality print service from just 8p a photo
http://uk.photos.yahoo.com

33. Data: 2006-04-07 17:58:38

Od: "macko" <macko55[malpa]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

notujaca:
> [...]
> skondensowanego mleka wodą dodac po prostu zwykłe mleko i cukier?... Czy
> jakoś drastycznie pogorszy jakośc napoju?...

pewnie, ze mozna... wszystko mozna, ale to przeciez zupelnie inny smak.

34. Data: 2006-04-07 20:41:00

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 6 avril 2006 ŕ 13:21:27, dans <e12tkk$fi5$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Ja lubię, zajadam z chlebem czy krewetkami. Niestety inni domownicy kręcą
> nosem. Ale ja uparta jestem. I stąd pytanie a raczej prośba o pomoc. Co
> można zrobić z awokado (danie główne, sałatka, itp.) aby tradycjonalistą
> zażerającym się schabowym smakowało. Gogle dużo mówią ale mało konkretnie.

Kanapka z bagietki nafaszerowana plastrami awokado i zoltego sera,
wszysko polane winegretem cytrynowo-czosnkowym. To moj ulubiony sposob
spozywania awokado kiedy jestem w miejscach gdzie owe rosna.

Ewcia

--
Niesz

35. Data: 2006-04-08 09:34:56

Od: "Fiona" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

Tydzien temu jadlam... zupe-krem z awokado :)
Smakowała jakby byla na wywarze z kurczaka.
pytalam o przepis: podobno w srodku byla tylko woda, awokado i przyprawy.
Na wierzchu wzorek ze smietanki (3 kolka jedno w drugim przeciete liniami -
wygladaly jak siec pajaka).
Na talerzyku obok - nietypowe grzanki: PASKI smazonego na maselku chleba
tostowego.

Awokado bylo na pewno miekkie.
Poniewaz szybko czernieje - zupe robi sie tuz przed podaniem.

Jesli ktos sie odwazy ja zrobic - prosze o uwagi.

Serdecznosci!
Fiona

36. Data: 2006-04-08 16:03:35

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wszysko polane winegretem cytrynowo-czosnkowym. To moj ulubiony sposob
> spozywania awokado kiedy jestem w miejscach gdzie owe rosna.

A ten ser to taki całkiem zwykły żółty, czy może coś specjalnego musi być.

Anet

37. Data: 2006-04-09 08:49:04

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 8 avril 2006 ŕ 18:03:35, dans <e18mtg$cq6$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> A ten ser to taki całkiem zwykły żółty, czy może coś specjalnego musi być.

Zwykly, o lagodnym smaku. Je uzywam zazwychaj emmenthal.

Ewcia

--
Niesz

38. Data: 2006-04-09 10:58:42

Od: "Wojtek H." <s...@p...ciach.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dnia 07-04-2006 o 16:11:17 Anet napisała:

> A skondensowane mleko to wynalazek? Ja uwa?am, ?e napój straci na
> warto?ci.

Też moim zdaniem straci. Rozcieńczone mleko skondensowane nie smakuje
tak jak zwykłe.
Żeby przekonać wszystkich - robiłem kiedyś mleko skondensowane ze zwykłego
według konkretnego przepisu (nie pamiętam skąd) - poprzez długotrwałe
odparowywanie wody z mleka zwykłego w temp. ok 70 st. C. Smakowało
dokładnie
jak fabryczne, choć nie chciało mi się czekać aż do takiego stężenia.
Więc jeśli takie mleko mogę przygotować w domu, to nie jest to żaden
nienaturalny wynalazek. Wiem, można się czepiać - kostkę rosołową
też można zrobić w domu :-)

Uprzedzam - ten napój jest baaardzo słodki, ale przyjemnie słodki
i chce się więcej ;-) Kluczem jest też to, że naprawdę musi być
mocno schłodzony i ma zawierać igiełki lodu.

--
Zdrówka - Wojtek H.

39. Data: 2006-04-10 05:24:15

Od: j...@b...bibl.univ.szczecin.pl (Panterka) szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik notujaca napisał:

>Wiesz, są takie typy, jak ja na przykład, że jak im się prawie na siłę
>czegoś nieznanego nie wmusi to się nie przekonają do tego, bo "nie lubią",
>chociaż nigdy nie próbowały :-)

No ja jestem taką osobą, aczkolwiek tylko do kilku potraw. Nie jestem w
stanie zjeść flaków (owej słynnej, zachwalanej zupy czy jak to nazwać).
Mierzi mnie nazwa i tyle. Nawet kiedyś się przymusiłam i spróbowałam,
ale nie dałam rady... Nawet nie było złe, ale autosugestia robi swoje.
Ja WIEM, z zcego robi się flaczki, nie raz przy mnie to robiono i wiem,
że żadnych normalnie pojmowanych "flaków" tam nie ma. Ale uparłam się i
zjeść nie mogę. To samo dotyczy ozorków i chociaż mój M., uwielbiający
to dziwne coś próbował mi je przemycić w różnych potrawach na zasadzie
"nie wie co je, to zje" - zawsze wyczułam, zawsze znalazłam... W końcu,
gdy odwiedzam teściową, tych dwóch upiornych dań nie ma:-)
Panterka

40. Data: 2006-04-10 05:35:10

Od: BasiaBjk <b...@Q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panterka napisał(a):

> No ja jestem taką osobą, aczkolwiek tylko do kilku potraw. Nie jestem w
> stanie zjeść flaków (owej słynnej, zachwalanej zupy czy jak to nazwać).

Ja nie jem wątroby.
I byłabym okropnie wkurzona (rozżalona, zła, rozczarowana), gdyby ktoś
bliski przemycał mi ją z premedytacją w potrawach, bym zjadła
nieświadomie. Straciłabym zaufanie do tej osoby. Zresztą też nigdy nie
robiłam takich manewrów - kiedy wiem,że ktoś nie jada jakiejś potrawy,
nie raczę go nią na siłę.
Ozorków też nie jem, przeżywam katusze, kiedy je kroję psu.
--
pa, BasaiBjk

MAKARON I UTEN_SYLIA
POLECAM