balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]

11. Data: 2009-06-12 11:21:03

Temat: Re: balustrada na balkonie - jaki rodzaj drewna? [cross]
Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Jun 2009 03:27:56 +0200, Panslavista napisał(a):

> Użytkownik "gordom" <n...@a...ess> napisał w wiadomości
>
> Najlepsze byłoby drzewo żelazne, z Chin.

Z Chin to teraz możesz dostać najwyżej drewniane żelazo

T.

12. Data: 2009-06-12 12:15:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> napisał w wiadomości

> Z Chin to teraz możesz dostać najwyżej drewniane żelazo
>
> T.

Hm, jak się nie znasz, to nie zabieraj głosu.
Dla kumatych - z takiego drewna robi się łupki panewek do stołów
wiertniczych w wiertnicach do głębokich wierceń 3000 i więcej metrów.
Doskonałe do takich wyrobów i mocno dekoracyjne po oszlifowaniu.

13. Data: 2009-06-12 17:42:29

Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Jun 2009 14:15:28 +0200, Panslavista napisał(a):

> Dla kumatych - z takiego drewna robi się łupki panewek do stołów
> wiertniczych w wiertnicach do głębokich wierceń 3000 i więcej metrów.

Tak, tak - a ponadto balustrady balkonowe, super odporne :)

T.

14. Data: 2009-06-12 17:55:18

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, tak - a ponadto balustrady balkonowe, super odporne :)

Kto ma dostęp do odpadów lub listew, z których można wytoczyć balaski...

15. Data: 2009-06-12 21:00:54

Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

No nie nadaje sie, widzę na drewnianym blacie na loggii - ale własciwie dlaczego tak
marnieje?
JaC

-----

16. Data: 2009-06-13 12:37:17

Od: jakub tarczewski <anhin@o2_wytnijjakbyco.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nie nadaje sie, widzę na drewnianym blacie na loggii - ale własciwie dlaczego
tak marnieje?

temat buczyny jako zamiennika szlachetniejszych rodzajów drewna pojawia
się zresztą regularnie na forach żeglarskich i szkutniczych, na których,
o ile mi wiadomo, czasem bywasz. Buk po prostu nie nadaje się do użytku
jeśli jest narażony na wilgoć czy wodę, po pierwsze -szybko butwieje, a
po drugie -silnie pracuje, paczy się i pęka. Chyba że jest bardzo
starannie zaimpregnowany, ale i wtedy są z nim problemy. A dlaczego, to
trzeba spytać dobrą Bozię, ew. w gorszym razie jakiegoś technologa
drewna o zacięciu teoretycznym.

17. Data: 2009-06-14 20:22:43

Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

gordom <n...@a...ess> napisał(a):

> balustrada to syberyjski modrzew bedzie lepszym wyjsciem niz krajowy.
> >

> Zdecydowałem się właśnie na syberyjski. Dziś pojechałem do tartaku i
> kupiłem cały materiał. Mieli modrzew krajowy, syberyjski i co tylko
> jeszcze dusza zapragnie. Wszystko mi poprzycinają do wymiaru i wstępnie
> przeheblują. Cena - bardzo miłe zaskoczenie :-) (1800 zł/m3 po obróbce).
> Jednym słowem cud malina. Poświecenie prawie całego dnia i przejechanie
> 120 km zwróciło się z nawiązką.
> Dziękuję wszystkim za rady i pomoc.
> Pozdr.,
> gordom

Z naszych krajowych na zewnatrz wytrzymuje długo (zaimpregnowane -około
20 lat napewno) OLCHA I AKACJA!! Mam płot z olchy ponad 15 lat parokrotnie
impregnowany(Sadolin clasic,Pinotex i ostatnio Drewnochron) deski wygladają
b.dobrze.Rygle poprzeczne najlepiej ze swierku. Dlaczego OLCHA taka trwala-?
Wystarczy sobie uzmyslowić, gdzie ona rosnie zazwyczaj: wśród strumieni,
przy rzekach , na mokradłach, gdzie wody mnóstwo. Wiec jak ma wody się bać..?
Marex

wanna stalowa z nosnikiem
zelazko ze stopa prosteam
Beam czy Vacuflo? Odkurzacze centralne
Czy działkę o szerokości 20 m warto kupować?
Płyta indukcyjna - jakie funkcje powinna posiadać