Re: bardzo sucha cera

From: Djatri <d...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: bardzo sucha cera
Date: Sun, 6 Jan 2008 12:43:03 +0100

Tako rzecze a...@g...com ..
[...]

Nie jestem fachowcem, ale skoro masz suchą cerę to może przez SLS (Sodium
Lauryl/Laureth Sulfate)? Ten składnik (detergent) mocno przesusza skórę i
niekorzystnie wpływa na gojenie się wszelakich "niespodzianek", a zawiera
go np żel Effaclaru właśnie (niestety - sama się kiedyś na niego
"nacięłam", do wrażliwej cery moim zdaniem nie nadaje się, dlatego myślę że
możesz sprawdzić czy to przypadkiem nie przez to).

Tutaj http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=140497 jest lista
kosmetyków (w tym żeli) sls nie zawierających, może coś się poprawi jeśli
zmienisz po prostu ten kosmetyk na coś łagodniejszego? Ja używam Tołpy
Hydrativ i jest bardzo delikatny, nawet oczy można nim myć, natomiast wiem
że z Tołpy jest też specjalna seria antytrądzikowa, ale nie wiem jak tam ze
składem bo się nie wczytywałam.

A co do zmatowienia twarzy to znajome sobie bardzo chwalą te dwa kremy:
ROC matujący do skóry mieszanej
BIODERMA Sebium matifiante anti-shine cream do mieszanej i tłustej

Roc podobno lepszy, ale jeśli masz taką możliwość poproś w aptece, żeby
zrobili Ci najpierw próbki obu.

Jeśli chodzi o inne sposoby to najlepiej chyba się sprawdza odrobina
transparentnego pudru matującego. To właśnie stosuję, bo filtry na twarzy
świecą się strasznie i nie da się z tym nic innego zrobić. (Polecam
transparentny IsaDory jakby co ;)

Pozdrawiam,
Agni.
--