Re: bardzo sucha cera

From: maria <a...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: bardzo sucha cera
Date: Sun, 13 Jan 2008 12:44:18 +0100

a...@g...com pisze:
> Jeszcze jedno mi przyszlo do glowy; uzywam od dluzszego czasu tabletek
> anty, dokladnie Yasmin, no i przyszlo mi do glowy ze to one moga
> powodowac to przesuszenie. I tak szykuje sie do odstawienia pigulek,
> takze wkrotce sie przekonam czy to mialo wplyw...
>
> No a jak nie to wkoncu "przeprosze sie" z dermatologiem ;)

Najlepsza rada jest wlasnie dermatolog, ja mialam/po czesci caly czas
mam problemy z cera odkad pamietam - cera mieszana - ale tak pozadnie
mieszana od suchej w pewnych czeciach twarzy ze skora platami mi schodzi
do tlustej z duza iloscia niespodzianek i swieceniem ktorego nic nie
bylo w stanie zniwelowac.
Po tabletkach troche unormowalo sie swiecenie ale skore mialam jeszcze
bardziej przesuszona, probowalam bardzo wielu rzeczy - kremy, zele no
kombinowalam jak sie dalo, az w koncu wkurzylam sie bo wygladalo to
okropnie i nie bylo mowy o uzywaniu jakiegos podkladu czy korektora bo
sie sypalo ze mnie :/

W koncu trafilam do dermatologa - ale poszlam tam z powodu uczulenia na
rekach a nie z twarza ;)
W kazdym razie jak zobaczyla moja skore na twarzy to sie przerazila i
powiedziala ze jest starsznie przesuszona.

Polecila mi krem Bioderma Hydrabio Riche, nie jest taki znowu tani wiec
dla mnie to byl problem wydac tyle na krem, ale sprobowalam i powiem ze
nie zmienie go na nic innego. Po paru uzyciach byla ogromna roznica, nic
sie ze mnie nie sypie :) skora jest bardzo dobrze nawilzona. Konczy mi
sie wlasnie opakowanie - 3 miesiace uzywalam go codziennie wiec jak dla
mnie jest bardzo wydajny. I nawet sfery tluste zrobily sie zupelnie
inne, z latwoscia moge je zmatowic zwyklym pudrem transparentnym.

Takze ja polecam, popros w aptece o probki tego kremu bo warto.

Chociaz przyznam, ze od niedawna jak byly te mrozy znowu mi zaczela
skora schodzic i w paru miejscach zrobila sie przesuszona, i nawet ten
krem juz nie dawal rady. Juz chcialam isc do dermatologa znowu poskarzyc
ze nie dziala ;) ale napisalas ten watek i tutaj odniose sie do tego co
napisala:

Djatri pisze:
> Nie jestem fachowcem, ale skoro masz suchą cerę to może przez SLS (Sodium
> Lauryl/Laureth Sulfate)? Ten składnik (detergent) mocno przesusza skórę i
> niekorzystnie wpływa na gojenie się wszelakich "niespodzianek", a zawiera
> go np żel Effaclaru właśnie (niestety - sama się kiedyś na niego
> "nacięłam", do wrażliwej cery moim zdaniem nie nadaje się, dlatego
myślę że
> możesz sprawdzić czy to przypadkiem nie przez to).
>
> Tutaj http://www.wizaz.pl/forum/showthread.php?t=140497 jest lista
> kosmetyków (w tym żeli) sls nie zawierających

polecialam wiec od razu do lazienki i sprawdzilam zel ktorego od
daaaaawna uzywalam - na drugim miejscu mial wlasnie SLS, ze mi sie
konczyl to weszlam do Rossmana z postanowieniem kupienia takiego zelu
bez tego skladnika :)

Praktycznie wszystkie go niestety maja, szukalam i szukalam az trafilam
na zel Lirene - nie bylam do niego przekonana bo kremy ich nigdy mi nie
pasowaly, no ale kupilam konkretnie - z serii Beauty Care - jedwabiscie
kremowy zel do mycia twarzy. Juz po pierwszym razie poczulam roznice -
bo nie sciagalo mi skory i nie musialam blyskawicznie nakladac kremu
zeby sie tego uczucia pozbyc. Dzisiaj moge powiedziec ze nie kupie juz
nic co zawiera ten SLS, bo teraz to ja skore mam nawilzona jak jeszcze
nigdy :)

To sie rozpisalam, ale mam nadzieje ze komus moze to pomoze bo mnie
strasznie dobijala przez wiele lat meka z moja cera ;) i nie mialam
pojecia ze tak wiele moze zalezec od tego co sie uzywa do pielenacji.

Takze polecam i krem, no i przejzenie kosmetykow do twarzy czy czasem
nie maja tego SLS bo jak widac nie wszystkim moze ten skladnik sluzyc :>

No ale wizyte u dermatologa tez jak najbardziej zaliczyc trzeba :)