bardzo ważne i pilne pytanie do lekarzy

1. Data: 2006-03-01 10:40:59

Temat: bardzo ważne i pilne pytanie do lekarzy
Od: "laser" <l...@n...spam.acn.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od jakiegoś czasu moja mama (46 lat) ma na twarzy krostki - grudki

podskurne. Nad górną powieką lewego oka (łuk brwiowy) pojawiły się takie

właśnie grudki. Wcześniej to oko od kilku lat łzawiło i mama często osuszała

je chusteczką. Teraz mówi, że to oko osłabiło się (ostrość widzenia). Pani

lekarz dermatolog powiedziała, że zmiany na twarzy i łuku brwiowym to

trądzik różowaty i zapisała mamie antyboityk - SUMAMED. I tu pojawił się

problem. Mama poszła do apteki i tam farmaceutka powiedziała, że to jest

jakiś dziwny antybiotyk, tzn. nie jest jeszcze do końca sprawdzony bo bardzo

nowy i że może wywoływać objawy alergiczne - w tym wysypki - (a mama ma do

skłonności do alergii) itp. Mama wróciła więc do Pani doktor a ona

powiedziała, żeby antybiotyk "przetestowała i zobaczymy co będzie". Poszła

więc do internistki i ta Pani szukała tego leku w najnowszych katalogach,

czy spisach leków i nie znalazła go. A w aptekach jest! O co w tym chodzi?

Czy ktoś wie coś na temat tego leku? Czy jest bezpieczny? Czy wyżej opisane

objawy to może być trądzik różowaty czy coś innego?

Z góry dziękuję za pomoc,

serdecznie pozdrawiam,

IZ

2. Data: 2006-03-01 10:52:43

Temat: Re: bardzo ważne i pilne pytanie do lekarzy
Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "laser" <l...@n...spam.acn.waw.pl> napisał w wiadomości
> Witam,

> objawy to może być trądzik różowaty czy coś innego?

jeśli jest to faktycznie trądzik różowaty to lepiej wybrać się do
dermatologa. Moja teściowa leczyła taki trądzik dobre kilkanaście miesięcy i
to różnymi preparatami do przemywania, maseczkami i kremami robionymi na
receptę i nie tylko.

3. Data: 2006-03-01 11:39:53

Od: RobertSA <n...@a...invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 01 Mar 2006 11:40:59 +0100, laser <l...@n...spam.acn.waw.pl> wrote:

> problem. Mama posz?a do apteki i tam farmaceutka powiedzia?a, ?e to jest
>
> jaki? dziwny antybiotyk, tzn. nie jest jeszcze do ko?ca sprawdzony

Noz sie w kieszeni otwiera...

Czy takie postepowanie farmaceuty, gdzie bez powodu odwodzi pacjenta od
zaleconej terapii, nie nadaje sie do zgloszenia do nadzoru
farmaceutycznego?

> wi?c do internistki i ta Pani szuka?a tego leku w najnowszych katalogach,
>
> czy spisach leków i nie znalaz?a go. A w aptekach jest! O co w tym
> chodzi?

Chodzi o to, ze mama powinna zmienic lekarza rodzinnego. Zeby nie znac
azytromycyny i jeszcze nie umiec znalezc w zrodlach, to sie nie miesci w
glowie!

> Czy kto? wie co? na temat tego leku? Czy jest bezpieczny?

Jest to jeden z bezpieczniejszych, dobrze tolerowanych, nowoczesnych
antybiotyków z grupy makrolidowych.

> Czy wy?ej opisane
> objawy to mo?e byae tr?dzik ró?owaty czy co? innego?

Na ten temat wypowiedzial sie dermatolog prowadzacy, ktory zmiane obejrzal.

Proponuje zrealizowac recepte i stosowac sie scisle do zalecen dermatologa.

> serdecznie pozdrawiam,

Wzajemnie i zdrowia zycze!

--
Robert

4. Data: 2006-03-01 11:56:44

Od: "Zazula" <z...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

laser wrote:
> [...]

Zazula

5. Data: 2006-03-01 12:00:07

Od: "Syla" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zazula" <z...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]

sorki, nie wiem dlaczego ale jakoś zakodowałam, ze był to okulista

kardiolog dziecięcy- prośba o interpretację
O uratowanym górniku z Halemby
Prywatny gabinet dermatoligiczny (dr. Szymczykowa)-Zabrze
Gardlo/migdalki/krtan - sam nie wiem
ból w pachwinie