barszczyk - jak zakwasic buraczki?

1. Data: 2000-10-30 14:17:45

Temat: barszczyk - jak zakwasic buraczki?
Od: "hmmm" <k...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

witajcie!
kto z Was ma wyprobowany sposob na zakwaszenie buraczkow w celu stworzenia
smakowitej podstawy do jeszcze bardziej smakowitego czerwonego barszczyku?
(sloj posiadam i czekam na wszelkie porady) - nigdy tego nie robilam...

pozdrowionka,
glodna hmmm

1. Data: 2000-10-30 14:46:49

Temat: Re: barszczyk - jak zakwasic buraczki?
Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

hmmm <k...@p...com> w wiadomości news:8tjvuk$icb$1@sunsite.icm.edu.pl
napisał(a):
> [...]
> (sloj posiadam i czekam na wszelkie porady) - nigdy tego nie robilam...

buraczki obierasz, kroisz na cienkie plastry. wkładasz do słoja.
przygotowujesz zalewę z ciepłej wody i soli (1 łyżka na 1 litr). dodajesz
skórkę razowego chleba na zakwasie i ząbek lub dwa czosnku. zalewasz
buraczki wodą. przykrywasz żeby oddychało a muchy nie wlatywały. stawiasz w
ciepłym miejscu i czekasz 3-5 dni. i już. buraków ja nie zużyłem. moze można
je ugotować? ktoś wie?

wojmat
--
- Powiedz Puchatku - rzekł wreszcie Prosiaczek -
- Co ty mówisz, jak się budzisz z samego rana?

1. Data: 2000-10-30 15:34:07

Od: "Deren" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czesc
nalezy wziac piekne buraki - obrac ze skorki, pokroic w cienkie plastry
ninijesze plastry wlozyc do duzego sloja, przekladajac zgniecionymi zabkami
czosnku - razem z lupinami - daja bowiem lepszy aromat
potem buraki zalac przegotowana, letnią wodą
a na wierzchu położyć pół kromki prawdziwego chleba razowego [musi to byc
chleb upieczony na prawdziwym zakwasie - poznaje sie to po pięknym, kwaśnym
zapachu rzeczonego]
odkryty słój powinien stać w temperaturzez pokojowej przez jakieś 3-4 dni
[niestety woń to będzie wydzielało troszku intensywną, ale warto to
wytrzymać!]
słój można przykryć ściereczką - ale musi być zapewniona wentylacja
indegriencji w środku naczynia
ja to zawsze robię na Bożenarodzenie
a jak nie wiesz jak zrobić potem z tego cudowny barszcz, to daj znać!
pozdrawiam bardzo smakowicie i serdecznie
grzesioo

Użytkownik hmmm <k...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8tjvuk$icb$...@s...icm.edu.pl...

1. Data: 2000-10-31 00:34:00

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Oct 2000 16:34:07 +0100, "Deren" <f...@i...pl>
wrote:

> [...]
>czosnku - razem z lupinami - daja bowiem lepszy aromat
>potem buraki zalac przegotowana, letnią wodą

Uwaga - z tym czosnkiem ostroznie, jest silnie bakteriobojczy.
Przesadzenie z czosnkiem moze uniemozliwic fermentacje...
>a na wierzchu położyć pół kromki prawdziwego chleba razowego [musi to byc
>chleb upieczony na prawdziwym zakwasie - poznaje sie to po pięknym, kwaśnym
>zapachu rzeczonego]

Nie masz ci takowego! Startowanie barszczu z chleba wymagaloby
posadanie chleba na zakwasie opartym o fermentacje mlekowa. W
przyrodzie nie wystepuje - chyba ze ktos wezmie i sam upiecze.
Wszelaki chleb dostepny w handlu robiony jest na rozczynie drozdzowym
- dobry po prostu stoi dluzej przed wypiekiem, najpaskudniejszy
wymieszaja, uformuja i juz pieka. Wrzucenie takiego chleba zwieksza
ryzyko ze fermentacja bedzie probowala pojsc w kierunku drozdzowej
fermentacji etanolowej z pozniejsza konwersja octowa. Tym bardziej ze
nie widze w twoim przepisie soli ktora jest niezbedna dla
uniemozliwienia fermentacji etanolowej - bakterie kwasu mlekowego sa
na sol znacznie mniej wrazliwe niz drozdze.
>odkryty słój powinien stać w temperaturzez pokojowej przez jakieś 3-4 dni
>[niestety woń to będzie wydzielało troszku intensywną, ale warto to
>wytrzymać!]

Odkryty sloj bedzie stac a muchy do niego beda... Powiedzmy ze sloj
przykryty nie do konca szczelnie - zakrecac to bym go nie zakrecal (bo
male bum moze z tego wyniknac) ale jakims talerzem czy kawalkiem
szmaty to bym go przykryl...
>słój można przykryć ściereczką - ale musi być zapewniona wentylacja
>indegriencji w środku naczynia

O wlasnie! SAm do tego doszedles...

--
Darek

1. Data: 2000-10-31 07:29:48

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz K. Ladziak <l...@w...pdi.net> w wiadomości
news:39fde3be.7918894@news.tpi.pl napisał(a):
(...)
> Nie masz ci takowego! Startowanie barszczu z chleba wymagaloby
> posadanie chleba na zakwasie opartym o fermentacje mlekowa. W
> przyrodzie nie wystepuje - chyba ze ktos wezmie i sam upiecze.

mogę pocztą cienką kromkę wysłać :-))))

wojmat
--------------
badanie preferencji polskich wegetarian http://badanie.vege.pl

1. Data: 2000-10-31 11:08:46

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> napisał
> Dariusz K. Ladziak <l...@w...pdi.net> w wiadomości:
> (...)
>
> mogę pocztą cienką kromkę wysłać :-))))
>
> wojmat

Sam pieczesz, czy kupujesz?
Jeśli kupujesz to gdzie?
Pozdruffka
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-10-31 11:38:35

Od: "===wojmat===" <C...@v...pl.INVALID> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości
news:8tm9bl$dbq$1@news.tpi.pl napisał(a):
(...)
> Sam pieczesz, czy kupujesz?

pieczesz.

wojmat

Problem z ciastem
znowu o sarninie
Serwis Makaron i nowy przepis tygodnia !
Miod - termin przydatnosci
wędzony kurczak w sałatce