Re: barwa głosu

Data: 2003-01-21 22:21:16
Temat: Re: barwa głosu
Od: "Agati\(Aga\)" <a...@w...pl>

Użytkownik "kameljanda" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:b09eqs$464$1@news.onet.pl...
> Kiedy dzwonię do znajomej a słuchawkę podnosi jej siostra w pierwszym
> momencie nie odróżniam, jednej od drugiej?;-)) Ten ułamek sekundy jest tak
> zwodniczy, że zawsze zdążę się już przywitać, myląc imię ;-)
> Potem pada coś w stylu."no tak zawsze nas mylą.".
> Co ciekawe, natychmiast rozpoznaję w słuchawce głos osoby dawno nie
> spotkanej, co zaskakuje mojego rozmówcę.."poznałaś mnie?..."
> Czy też tak się Wam zdarza?
> Wsłuchując się w głos matka-córka, siostra-siostra i podobne dochodzę do
> wniosku, że jest coś wspólnego nieuchwytnego w głosie bliskich krewnych.
> [...]

Wszyscy dzwoniacy do mojego rodzinnego domu (dawno, dawno temu) zawsze mieli
kłopoty w odroznieniu , ktora z 3 mieszkajacych tam kobiet (moja Mama,
Siostra i Ja) podniosła słuchawke. Z biegiem czasu, kazda z nas w swoim
głosie wyksztalciła własciwe tylko sobie intonacje i mylono nas coraz
rzadziej. Przez pewien czas mylono mojego straszego Syna ze mna, ale teraz
juz mutacja głosu swoje zrobiła. Powoli udaje mi sie juz po "halo"
rozroznic, czy rozmawiam z moja siostra czy z Jej córka.

Moim zdaniem, barwa głosu ma duzy wpływ na jakosc załatwianych spraw przez
telefon. Sama czesto załatwiam sprawy nie do załatwienia wykorzystujac swoja
barwe głosu (niestety działa tylko na mężczyzn...). Chyba wszyscy
wykorzystujemy modulacje barwy głosu w układach damsko - meskich (ta nutka
erotyzmu w głosie ...). Miła barwa głosu dodaje urody osobie mówicej.
Raz mi sie przytrafiło słuchac głosu kobiety (nauczycielki hi, hi), ktory
prawie mnie hipnotyzował piekna barwa. Taki wpływ maja na mnie takze
szczebioczace głosiki małych dzieci.

Pozdrawiam Agata