bezmięsne danie na świąteczny obiad

1. Data: 2005-03-23 00:10:34

Temat: bezmięsne danie na świąteczny obiad
Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, myślę i nie mogę nic fajnego wymyślić. Może jakiś wege-kucharz mnie
poratuje pomysłem?
Sowa, może Ty? :)
Myślałam o lazanii, ale wydaje mi się jakaś mało odświętna :(

--
pozdrawiam, misiczka

"Młodzi mężczyźni chcą być wierni, a nie są,
starzy chcą być niewierni, a nie mogą"
Oscar Wilde
http://misiczka.com

1. Data: 2005-03-23 07:21:16

Temat: Re: bezmięsne danie na świąteczny obiad
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <U...@w...pl> napisał w
wiadomości news:d1qc64$m1p$1@inews.gazeta.pl...

> Myślałam o lazanii, ale wydaje mi się jakaś mało odświętna :(

Ja tam lazanię zawsze i chętnie, zwłaszcza u kogoś bo nie lubię robić. :-)

Ale to ma być takie danie, że przychodzą goście specjalnie na świąteczny
obiad i mają się najeść, czy takie: "a może byśmy jeszcze coś zjedli, albo
lepiej nie"?

Sowa

--
" najlepsze lata mam za sobą,
teraz będę pisać coraz nudniej i gorzej."

1. Data: 2005-03-23 08:09:26

Od: ktoś <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "misiczka" <U...@w...pl> napisał w
> wiadomości news:d1qc64$m1p$1@inews.gazeta.pl...

Lazanie to nie jest świąteczne danie. Na Wielkanoc powinny być
dania tradycyjne świąteczne. Mozesz robić jajka na różne sposoby.

1. Data: 2005-03-23 08:16:56

Od: "rajmund" <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ktoś" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> Lazanie to nie jest świąteczne danie. Na Wielkanoc powinny być
> dania tradycyjne świąteczne. Mozesz robić jajka na różne sposoby.

Co za bzdury. Gdzie jest napisane, że nie może być lazanii, a tylko jajka?
raj.mund

1. Data: 2005-03-23 08:32:45

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

rajmund wrote:

> Co za bzdury. Gdzie jest napisane, że nie może być lazanii, a tylko jajka?
> raj.mund

pewnie, że bzdura. A lasagne, fajnie zrobione może być bardzo
świąteczne. Kiedyś (chyba 2 lata temu) podawałem przepis na bezmięsną
lasagne tricolore. Do tego ruccola z malinowym vinaigrette i masz
świąteczne żarcie.
Inne rzeczy to np. warzywa a la provance (przynajmniej tak to nazwałem,
ekstrapolując przepis mięsny na imprezę bezmięsną). Jak interesuje, to
mogę podać przepis (z głowy, bo w większości przypadków tego nie zapisuję).
A jajek bym nie dawał. Wystarczą te śniadaniowe.

Waldek

1. Data: 2005-03-23 08:58:43

Od: "rajmund" <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@c...de> napisał w wiadomości
> [...]
zapisuję).
> A jajek bym nie dawał. Wystarczą te śniadaniowe.

Poproszę o przepisy
raj.mund

1. Data: 2005-03-23 09:27:33

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

rajmund wrote:

> Poproszę o przepisy

ten na lasagne poszukaj w archiwum, jakiś rok z VATem temu podawałem.
Wersja mięsna i bezmięsna.

A te warzywa robię tak:

warzywa (i nie tylko) nawinie, na przykład bakłażan, cukinia (nie za
duże), pieczarki (duże, najlepiej te brązowe), pomidory, cebula duża.
Wszystko wydrążamy (cukinia i bakłażan: łódeczki, cebula, pomidor:
miseczki, pieczarki: pozbawić odnóży i blaszek). Środek (znaczy to co
się wyskrobało) podsmażyć w oleju (zacząć od drobno posiekanych
wnętrzności cebuli, jak się zeszkli dodać pieczarkowe resztki, potem
cukinię i bakłażan na końcu pomidor). Farsz przyprawić wedle gusta. Ja
daję sól, pieprz, zioła prowansalskie, drobno posiekane chile ancho
(zamoczone uprzednio). Poczekać aż ostygnie trochę (bo się jajecznica
zrobi). Dodać jajko (albo 2, będzie wielkanocniej ;-)), starty ser (u
mnie też nawinie, na ogół resztki młodej goudy), wymieszać. Farsz dać do
lekko osolonych warzywnych pojemników, te na blachę i do piekarnika.
Można posypać z góry lekko bułką tartą i pokropić oliwą. Piec jakieś
20-30 minut (na oko). Wcinać. Można z ryżem, można na zimno, można z
ciapattą albo innym pieczywem. W oryginale było mięso mielone zamiast
pieczarek.

Waldek

1. Data: 2005-03-23 12:49:48

Od: ktoś <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rajmund" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

cO za bzdury. Gdzie jest napisane, że nie może być lazanii, a tylko jajka?
> raj.mund

Oczywiście, że mogą być lazanie, tylko założę się, że w czasie
świątecznego śniadania nikt tego nie tknie. Chyba że nic innego nie będzie
na stole. Wtedy owszem.

1. Data: 2005-03-23 12:56:10

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście, że mogą być lazanie, tylko założę się, że w czasie
> świątecznego śniadania nikt tego nie tknie. Chyba że nic innego nie będzie
> na stole. Wtedy owszem.

A kto i gdzie się pytał o świąteczne śniadanie że o nim piszesz?
Bo zauważ, że _w tym wątku_ nikt i nigdzie. :>

Sowa

1. Data: 2005-03-23 13:04:06

Od: ktoś <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "ktoś" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> A kto i gdzie się pytał o świąteczne śniadanie że o nim piszesz?

A jaki jest tytuł? "Świąteczny obiad", a że tego dnia nie je się obiadu,
więc na jedno wychodzi.

Co to za związek?
moze ktos mi przypomni nazwe
Jak zrobić szproty wędzone w oleju?