bezsens robienia przetworów na zim

1. Data: 2005-08-17 08:34:23

Temat: bezsens robienia przetworów na zim
Od: "raisa" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

widze, że zaczął się na grupie sezon postów o przetworach.
robienie przetworów na zime jest bezsensowne, to strata czasu
i tak się nie osiągnie jakości kupnych wyrobów
a i le się zmarnuje, bo sfermentuje

raisa

2. Data: 2005-08-17 08:42:01

Temat: Re: bezsens robienia przetworów na zim
Od: "MarcinB" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "raisa" <r...@v...pl> napisał w wiadomości

> robienie przetworów na zime jest bezsensowne

oraz

> i tak się nie osiągnie jakości kupnych wyrobów

Dlatego właśnie robię przetwory samodzielnie (a wogóle to słowo >jakości<
powinno MZ być w cudzysłowie).

Pozdrawiam MarcinB

3. Data: 2005-08-17 08:44:55

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robienie przetworów na zime jest bezsensowne, to strata czasu
> i tak się nie osiągnie jakości kupnych wyrobów

bardzo "zabawna" prowokacja...;-(
Sfermentuje jak ktoś pcha do brudnych słoików albo źle pasteryzuje.
A co do jakości to poczytaj chocby etykietki słoików z dżemem, gdzie piszą
że na 100 g gotowego produktu użyto 20 do 40 g owoców, rzeczywiście, super
jakość...
Nie wspominam już o ogórkach kiszonych, prawdziwych KISZONYCH ogórków nie
kupisz, bo to co sprzedają w sklepach to ogórki solone, paskudne w smaku,
przydatne tylko na bardzo upartego na zupę.

Swoją drogą pewnie dałam sie podpuścić...

Basia, która robiła, robi i będzie robić przetwory domowe.

4. Data: 2005-08-17 09:04:06

Od: sushi <sushi@bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-08-17 10:34, Osobnik znany jako raisa nabazgrał:
> widze, że zaczął się na grupie sezon postów o przetworach.
> robienie przetworów na zime jest bezsensowne, to strata czasu
> i tak się nie osiągnie jakości kupnych wyrobów

Witam,

Gratuluję mało wybrednego podniebienia, może faktycznie masz przez to
mniej problemów, więcej czasu etc. - ja jak spróbowałem kiszonego ogórka
ze sklepu to mnie zebrało na...nie powiem na co :)

sushi

5. Data: 2005-08-17 09:40:35

Od: "raisa" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Basia, która robiła, robi i będzie robić przetwory domowe.

I jak taka jedna Basia roznosić potem po znajomych przetwory z dawnych lat,
bo jej się nie mieszczą w spiżarni. Mam cały regał tych pieprzonych "darów
serca".

raisa

6. Data: 2005-08-17 09:41:14

Od: "raisa" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sushi" <sushi@bezspamu_gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Gratuluję mało wybrednego podniebienia, może faktycznie masz przez to
> mniej problemów, więcej czasu etc. - ja jak spróbowałem kiszonego ogórka
> ze sklepu to mnie zebrało na...nie powiem na co :)

no bo trzeba mieć sprawdzone miejsca kupowania

raisa

7. Data: 2005-08-17 09:43:59

Od: "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>
> I jak taka jedna Basia roznosić potem po znajomych przetwory z dawnych
> lat, bo jej się nie mieszczą w spiżarni. Mam cały regał tych pieprzonych

MOżna zawsze wsadzić je sobie lub bliźnim w d. Czyż nie?

Margola

8. Data: 2005-08-17 09:46:28

Od: "raisa" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margola" <m...@s...precz.kafeteria.pl> napisał w wiadomości

> MOżna zawsze wsadzić je sobie lub bliźnim w d. Czyż nie?

istotnie można to tak określić
to jest kolejny argument za tym, aby nie robić
no może gdzieś na wiosze, gdzie daleko do sklepu
ale w mieście, to strata czasu, i często pieniędzy

raisa

9. Data: 2005-08-17 10:47:42

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

raisa wrote:

> widze, że zaczął się na grupie sezon postów o przetworach.
> robienie przetworów na zime jest bezsensowne, to strata czasu
> i tak się nie osiągnie jakości kupnych wyrobów

No mam nadzieję, że raczej jestem daleko od ich "jakości".

> a i le się zmarnuje, bo sfermentuje

Nie rób - nie ma obowiązku. Tak jak nie ma obowiązku jedzenia
wyrobów przemysłu z nazwy spożywczego. A co do wsadzania, chetnie
oddam dwa słoiki "sklepowej" żurawiny - nie umiem tego ani zjeść,
ani nikomu wsadzić.
Jedzenie dzieli się na prawdziwe i sklepowe.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

10. Data: 2005-08-17 10:50:53

Od: "raisa" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ani nikomu wsadzić.
> Jedzenie dzieli się na prawdziwe i sklepowe.

No więc właśnie poruszyłas właściwy temat z tą żurawiną.
Po pierwsze nie jest łatwo dostać żurawinę.
Po drugie "Żurawina - całe owoce" firmy Rolnik (nie uprawiam tu reklamy tej
firmy) jest wspaniała.
Lepsza niż wszelkie domowe przetwory.

raisa

Mała rzecz a cieszy