beztalencie kulinarne

1. Data: 2003-05-22 14:51:28

Temat: beztalencie kulinarne
Od: sofi <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Mój mąż wkrótce mnie porzuci bo nie mam za grosz talentu kulinarnego i
potrafię jedynie przygotować klasyczne kotlety. Co zrobić by kuchnia
stała się moją pasją?

1. Data: 2003-05-22 15:21:11

Temat: Re: beztalencie kulinarne
Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój mąż wkrótce mnie porzuci bo nie mam za grosz talentu kulinarnego.i
> potrafię jedynie przygotować klasyczne kotlety. Co zrobić by kuchnia
> stała się moją pasją?

Mi sie to nie udało do tej pory - gotuję rzeczy proste, które zawsze
wymyślam sobie sama. Pasji nie odkryję w sobie nigdy!

Nie kotlety?

1.Może łosoś z koperkiem i ziemniakami?
Dzwonka z łososia skrapiasz cytryną i posypujesz odrobiną soli.
Dajesz na patelnię, gdzie jest ciut oleju i (koniecznie) wiórek masła.
Smażysz.
Do tego sałata i ziemniaki z koperkiem.

2. Może chińszczyzna "po mojemu" (żeby nie zmywać za dużo)?
Bierzesz pierś kurczaka, tniesz w paseczki i obsmażasz na oliwie, posypując
jakąś przyprawą (np. do chińszczyzny, he, he).
Jak się usmaży, na tę patelnię wsypujesz zawartość "Mieszanki Chińskiej"
(mrożonka Hortexu, rewelka), przykrywasz pokrywką i chwilę smażysz dalej.
Do tego ryż na sypko.

3.Może po prostu młode ziemniaki, sałatka z pomidorów i jajko sadzone?

IMO można gotować z założeniem, ze obiad nie może zająć więcej niż 30 minut
:) No i bez pasji ;-)
Ola

1. Data: 2003-05-22 15:47:16

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 May 2003 17:21:11 +0200, Ole?ka <o...@b...wroc.pl>
wrote:

>Mi sie to nie uda?o do tej pory - gotuj? rzeczy proste, które zawsze
>wymy?lam sobie sama. Pasji nie odkryj? w sobie nigdy!
>
>Nie kotlety?
>
>1.Mo?e ?oso? z koperkiem i ziemniakami?
>IMO mo?na gotowa? z za?o?eniem, ze obiad nie mo?e zaj?? wi?cej ni? 30 minut
>:) No i bez pasji ;-)
>Ola

mozna jeszzce omlet wykonac - z zlotym serem i pieczarkami. jaja
roztrzepac, wylac na patelnie namaslona, od razu narzucac
podsmazonych pieczarek oraz startego ostrego zoltego sera. mozna
przykryc, smazyc dosc powoli i jak sie umie to jak sie gora
zetnie - odwrocic, alebo zlozyc na pola (a la calzone)

Trys, znad michy risotto z pieczarkami
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-05-22 16:08:54

Od: "vip" <k...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Oleńka" <o...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]

hmm ja tam gotuję dla pochwał w gronie rodzinnym i w śród znajomych , jak
kot lubię być głaskany rosnę w tedy :-))))))))
budujące jest jak dzwoni do mnie znajoma i pyta sie jak byś zrobil to czy
tamto , abym podał przepis na moja spageterię , na likierek który ktos tam
kiedys próbował , na kaczuszkę w kapuście na winie , małże w sosie cytrynowo
koperkowym , skrzydełka po chinsku w imbirze i wiele wiele innych cudaszek
:-)))))) Może jak zrobisz nawet zwykły obiadek takie młode ziemniaki z
koperkiem jajem sadzonym ze szpinakiem ale ziemniaki ułozysz na duzym liściu
sałaty ozdobisz pomidorem a w rejonie jajka od niechcenia połozysz pół
gałązki koperku lub pietruszki danie wydaje sie wykwintniejsze :-)
albo gdy ugotujesz czerwony barszcz czysty i zakwasisz go sokiem z czrnej
pożeczki lub czerwonej - cóz za smak ! , może zacznij eksperymentować z
nudów może ciekawośc cię skusi może zamiast kupowac gotowy żur w butelce kup
mokę razową dodaj skurek z chleba razowego przypraw zalej przegotowaną woda
i daj mu sfermentować może będzie smak ciekawszy !
a jak już robisz te schabowe to pod koniec smarzenia walnij na niego np.
krażek ananasa i przykryj grubą warstwa żóltego sera ?? nie wielka praca
:-))
może cię zaciekawiłem trochę :-)))

lampart

1. Data: 2003-05-22 18:33:23

Od: sofi <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Mi sie to nie udało do tej pory - gotuję rzeczy proste, które zawsze
> wymyślam sobie sama. Pasji nie odkryję w sobie nigdy!
>
> Nie kotlety?
.
.
[ciach]

> [...]

> hmm ja tam gotuję dla pochwał w gronie rodzinnym i w śród znajomych , jak
> kot lubię być głaskany rosnę w tedy :-))))))))

niezmiernie wam dziekuje za dobre rady :-D, mam nadzieje ze zdolam
wykrzesac z siebie odrobine checi i odwagi by przyzadzic jedno z
proponowanych przez was dan
chyba zaczne uwazniej przygladac sie tej grupie dyskusyjnej:-)

pozdrawiam

sofi

1. Data: 2003-05-22 22:42:29

Od: "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sofi" <n...@n...invalid> napisał w wiadomości
> Mój mąż wkrótce mnie porzuci bo nie mam za grosz talentu kulinarnego i
> potrafię jedynie przygotować klasyczne kotlety. Co zrobić by kuchnia

a jakby te kotlety zrobic w nieco innej panierce niz klasycznej? ? np z
ciastem nalesnikowym i serem zoltym na grubej tarce? i potem to w buleczce
tartej i na patelnie? jakbys chciala dokladny przepis, to podam:)

***agatka****

1. Data: 2003-05-22 22:47:35

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

jA BARDZO CHCIAŁABYM TEN PRZEPIS
pOZDRAWIAM

1. Data: 2003-05-22 22:51:26

Od: Evunia <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 23 May 2003 00:42:29 +0200, agatka wrote:

> a jakby te kotlety zrobic w nieco innej panierce niz klasycznej? ? np z
> ciastem nalesnikowym i serem zoltym na grubej tarce? i potem to w buleczce
> tartej i na patelnie? jakbys chciala dokladny przepis, to podam:)

To może ja poproszę o ten przepis :)
Dziękuję :)

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-05-22 23:23:56

Od: "agatka" <a...@g...univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Zarczuk" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> jA BARDZO CHCIAŁABYM TEN PRZEPIS
> pOZDRAWIAM

prosze uprzejmie:
kotlety po wlosku
SKŁADNIKI:
4 kotlety schabowe lub cielęce,
4 łyżki mleka,
3 łyżki mąki,
3 łyżki tartego sera,
1 jajo,
bułka tarta,
tłuszcz do smażenia
( +I przyprawy, sol pieprz. hmm jakies ziola?)

Kotlety rozbić, uformować. Mleko, mąkę, ser (na grubej tarce zetrzec, i zeby
go duuzo bylo:) i jajo z solą rozmieszać. Dodac przyprawy. Wymieszac
dokladnie wszystko.
Zanurzać kotlety z cieście, następnie otoczyć w tartej bułce, mocno
przyciskając ręką, aby bułka się trzymała. Tak panierowane kotlety kłaść na
rozgrzany tłuszcz i smażyć z obu stron.
smacznego:)
ps. przepis jest ilosciowo ze stonki, ale j ai tak dalam na oko i pewnie
bylo ciutke wiecej (a nie 4 lyzki;)

przepis z www.kuchniaonline.pl

hm rodzince smakowalo a i owszem, tak prosta modyfikacja kotleta:)))

***agatka****

1. Data: 2003-05-22 23:33:51

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziękuję!
> [...]
> bylo ciutke wiecej (a nie 4 lyzki;)
>
> przepis z www.kuchniaonline.pl
>
> hm rodzince smakowalo a i owszem, tak prosta modyfikacja kotleta:)))

grill
Żywienie po zatruciu [OT]
mloda kapusta jeszcze raz (az do bolu ;))
Placki ziemniaczane - pytanko
pytanie malutkie (sonda)