białko w moczu

1. Data: 2004-01-24 11:31:49

Temat: białko w moczu
Od: "Marcin" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
poniżej podaję wyniki z badania moczu wiem, że obecność białka w moczu to
niedobrze, ale co oznacza taka ilość? Proszę o odpowiedz. Dziękuję. Marcin.

oto wynik z badania moczu:
barwa: żółta - niezupełnie
odczyn: kwaśny
C. gatunkowy: 1020
Białko: 20,0 mg/100
Cukier: nb (-) g/100
Urobilinogen: w normie
Krwinki białe: 0-1-2 wpw.
Krwinki czerwone: świeże 0-2-4 wpw.
Składniki mineralne: licz. szczawiany wapnia, licz. pasma śluzu, nielicz.
bakterie

2. Data: 2004-01-24 12:12:12

Temat: Re: białko w moczu
Od: "dino" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Krwinki czerwone: świeże 0-2-4 wpw.
> Składniki mineralne: licz. szczawiany wapnia, licz. pasma śluzu, nielicz.

Tez mam liczne szczawiany wapnia i to pnoc jest niedobrze

3. Data: 2004-01-24 16:51:09

Temat: Re: białko w moczu - ostrzeżenie
Od: "agapx" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, od niedawna zaglądam na waszą grupę i pozwolę sobie wyrazić swoje
zdanie na poruszony tu temat obecności białka w moczu a właściwie czuję się
w obowiązku ostrzec każdego kto się z tym spotka; przez długi czas miałam
białko w moczu, ale niestety zostało to zupełnie zignorowane przez lekarzy
efekt jest taki że po kilku latach okazało się że mam przewlekłe schorzenie
co się zwie "zapalenie kłębuszków nerkowych", co gorsza jego jedynym objawem
było występowanie białka w moczu ; skutki mogą być fatalne łącznie z
niewydolnością nerek, u mnie jak na razie jest nieźle (po długim i
nieciekawym leczeniu), skończyło się na lekach obniżających ciśnienie i
kontrolach u nefrologa;
nie chcę cię straszyć bo np. u mnie wynik białka 30mg /100 jest
poprawny,chociaż najlepiej gdy nie ma go wcale a przyczyny mogą być
niekoniecznie chorobowe, ale radzę nie odpuszczać sobie jeśli białko
występuję przez dłuższy czas
pozdrawiam
agapx

p.s. chętnie porozmawiam z kimś kto również przechodził tę chorobę

4. Data: 2004-01-25 12:34:19

Od: Czerska <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam śladowe ilości białka i 7-10wpw leukocytów i 4-5 eutrocytów i
lekarz powiedział że mam infekcję dróg moczowych

5. Data: 2004-01-25 20:35:27

Od: POKREC <p...@w...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin wrote:

[ciach]

Nie jestem lekarzem, ale bialko w moczu oznaczac moze 2 rzeczy (o
ktorych wiem) - siadaja nery i trzeba isc do lekarza, albo zdarza sie to
ludziom w mlodym wieku w miare intensywnie i aktywnie fizycznie
zyjacym. To drugie sam mialem pod nazwa bialkoslad. Poczytalem w ksiazce
do fizjologii lekarskiej i sprawe kontrolnie zbagatelizowalem (za zgoda
lekarza, ktory juz chcial mnie przegonic po kolegach od nerek, ale mu to
wyperswadowalem podpierajac sie swiezo zanabyta wiedza podrecznikowa
;-)). Oplacilo sie, ostatnie badanie moczu nie wykazalo nic
podejrzanego. Ale to Twoje na bialkoslad nie wyglada - skonsultuj sie z
jakims kompetentnym lekarzem.
Pzdr,
POKREC.

6. Data: 2004-01-25 21:53:03

Od: Faust <z...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin napisał:
> [...]
> Krwinki czerwone: świeże 0-2-4 wpw.
> Składniki mineralne: licz. szczawiany wapnia, licz. pasma śluzu, nielicz.

No ja bym sie przejal. BO bialko to moga byc bakterie, ale jak widac
tych malo, albo tez bialka ci przelaza przez "klebuszki nerkowe" - a to
nie za dobrze. Mozesz miec zapalenie tychze. NA pewno nie mozna tego
zbagatelizowac. Proponuje zebys jeszcze raz poddal sie badaniu (dla
porownania) i jesli nadal bedzie bialkomocz to zglos sie do lekarza!
Drugie badanie zrob bo czasem smieszne rzeczy wplywaja na wynik - jesli
np. byles dzien wczesniej na dyskotece to masz bialkomocz na mur beton!
Tlumaczono mi ze silne basy powoduja rozszerzenie sie scianek srodblonka
w cialku nerkowym i wtedy zaczyna tam przelazic to co nie ma - czytaj
bialka, erytrocyty itp.

Szczawiany tez by mnie zmartwily - liczne szczawiany jak bedziesz mial
dluzej to ci sie to moze kamica skonczyc, a wiesz co to jest za bol
potem "urodzic" taki kamyczek?...
Doradzam wizyte u specjalisty.
Pozdrawiam
Faust

--
Si vis amari ama!

7. Data: 2004-01-25 21:57:05

Od: Faust <z...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedno - doczepie sie do tych "klebuszkow nerkowych". Znaczy mnie
na anatomii uczyli ze jest taki haczyk ze powinno sie uzywac zwrotu
CIAŁKO NERKOWE, ciałko nerkowe Malpighiego. Bo klebuszek to sa same
naczynia!!! Z kolei torebka bowamana to tylko torebka otaczajaca te
naczynia. Wiec jednostka funkcjonalna jest "cialko nerkowe" = klebuszek
+ torebka.
Pozdro

--
Si vis amari ama!