bigos gotowanie na raty JAK ?

1. Data: 2005-12-20 09:38:47

Temat: bigos gotowanie na raty JAK ?
Od: "ad" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,
planuje dzis-jutro zaczac produkcje bigosu na swieta
czas mam tylko wieczorkiem, wiec planuje codziennie
od godz. 18 do 21 gotowac, pozniej na balkon i tak do piatku
a w sobote moge gotowac od rana do wieczora :)

czy sie nie zepsuje mieso od takiego podgrzewania i ochladzania?
do tej pory gotowalem przez kilka godzin ale w ciagu jednego dnia
gdzies przeczytalem ze czym dluzej sie go gotuje tym lepszy...

doradzicie?

pozdrawiam
Darek

2. Data: 2005-12-20 09:58:06

Temat: Re: bigos gotowanie na raty JAK ?
Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ad" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> od godz. 18 do 21 gotowac, pozniej na balkon i tak do piatku
> a w sobote moge gotowac od rana do wieczora :)

Co Ty robisz? Bigos czy rozgotowaną paćkę? Dobrze zrozumiałam, że mięso chcesz
gotować w kapuście?
Pozdr. - Agnieszka

3. Data: 2005-12-20 10:01:41

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> do tej pory gotowalem przez kilka godzin ale w ciagu jednego dnia
> gdzies przeczytalem ze czym dluzej sie go gotuje tym lepszy...

No i bardzo dobrze, bo bigos wymaga kilkudniowego gotowania;) Nie musisz
gotowac caly dzien. 3-4 godz. dziennie (w twoim wypadku wieczorem), rano na
balkon i wieczorem znowu gotuj. Na tyci, tyci gazie, aby pyrkal sobie.
Mieszaj czesto, dolewaj wody/ kwasu z kapusty/wina w miare potrzeby. Jak sie
lekko przypali, nie przejmuj sie, jest wtedy nawet lepszy.

Pozdrawiam
Iwona i 12 litrow bigosu juz ugotowanego (czesc w sloikch, a czesc
zamrozona) i czesciowo zezartego. Mniam:)

4. Data: 2005-12-20 10:06:18

Od: "ad" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co Ty robisz? Bigos czy rozgotowaną paćkę? Dobrze zrozumiałam, że mięso
> chcesz
> gotować w kapuście?
> Pozdr. - Agnieszka

zawsze tak robilem i mi smakuje :)
a Ty jak robisz?

Darek

5. Data: 2005-12-20 10:34:41

Od: "ad" <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Pozdrawiam
> Iwona i 12 litrow bigosu juz ugotowanego (czesc w sloikch, a czesc
> zamrozona) i czesciowo zezartego. Mniam:)

a jak wsadze tam mieso i bedzie przezywalo takie zmiany temperatur
przez dni kilka to sie nie otruje?

dd

6. Data: 2005-12-20 10:35:06

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zawsze tak robilem i mi smakuje :)
> a Ty jak robisz?

Inaczej. Każde mięso (wołowina - na 2 sposoby, karkówka, schab, cielęcina) robię
odrębnie na jego właściwy sposób, Kapustę gotuję osobno prawie do miękkości.
Upieczone mięsa kroję w kostkę, dodaję do ugotowanej kapusty (dobrze po
ugotowaniu odciśniętej z wody, w której się gotowała), wlewam wszystkie
(odrębnie robione) sosy z mięs. Dodaję ugotowanego wędzonego boczku (osobno
gotowany, nie w kapuście), pokrojonej kiełbasy, ugotowanych grzybków suszonych
(pomysły z pieczarkami są błe). Gęstość reguluję rosołem. No i dopiero to
wszystko razem się dusi, mrozi, dusi, mrozi itd, ale z drugiej strony nie za
wiele - wyjdzie paćka. Jeśli wino - to wyłącznie do ostatniego przygrzewania
przed wydaniem i tylko do tej porcji, która miała być zjedzona. Śliwki suszone
(polskie!) ew powidła bezcukrowe (własne!) też można dać.
Pozdrawiam - Agnieszka
P.S. Mięcho gotowane w kapuście to mięcho gotowane w kapuście a nie żaden tam
bigos.

7. Data: 2005-12-20 10:51:06

Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Pozdrawiam - Agnieszka
> P.S. Mięcho gotowane w kapuście to mięcho gotowane w kapuście a nie żaden

To co się dzieje z tym Twoim mięsem kiedy jest całkowicie zanurzone w
gotującej się kapuście? Jak to robisz, że ono się wtedy nie gotuje?

--
"Żałuj za dowcipy, synu!"
Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

8. Data: 2005-12-20 10:53:05

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> a jak wsadze tam mieso i bedzie przezywalo takie zmiany temperatur
> przez dni kilka to sie nie otruje?
>
> dd

Będzie pyszny zobaczysz...
a tak wogóle to nawet nie musisz na balkon wystawiać...

polecam użyc piekarnik do tego :))

spokojnie mozna bigos wykonywac na tymetapie w piekarniku :))

Marek

9. Data: 2005-12-20 10:54:49

Od: "batory" <b...@b...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "flower" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> To co się dzieje z tym Twoim mięsem kiedy jest całkowicie zanurzone w
> gotującej się kapuście? Jak to robisz, że ono się wtedy nie gotuje?

Mięso najpierw upieczone nawet długo w bigosie macerowane zachowuje nieco swego
orginalnego i jemu tylko właściwego smaku. Organoleptycznie wygląda to tak, że
nie masz w ustach jednostajej brei tylko rózznorodność smakową.
Pozdr. - A.

10. Data: 2005-12-20 10:59:54

Od: aniared <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory napisał(a):

> [...]
> orginalnego i jemu tylko właściwego smaku. Organoleptycznie wygląda to tak, że
> nie masz w ustach jednostajej brei tylko rózznorodność smakową.

Ja mięso przesmażam, a potem dodaję do gotującej się kapusty. Nigdy to
nie poskutkowało jednostajną breją...

--
Ania

"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead"

http://www.aniared.blog.onet.pl

buraczki
skóra z indyka
Pszenica na kutie - Lublin