biszkopt z owocami :)

1. Data: 2002-10-24 10:36:16

Temat: biszkopt z owocami :)
Od: "Agnieszka" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam taką serdeczną prośbę (pewnie jakoś bym to mogła znaleźć w archiwum
grupy, ale może Ktoś mi pomoże na już...), potrzebuję zrobić szybciutko
placek biszkoptowy z owocami. To musi być przepis, który wychodzi ZAWSZE, bo
ja jestem chyba "kucharz specjalnej troski" i moje wypieki zawsze
przysparzają mi wielu stresów. Pisząc owoce mam na myśli np. brzoskwinie z
puszki, bo dysponuję nimi aktualnie, ale może jest coś lepszego.

PS. Bardzo proszę o wyłuszczenie WSZELKICH możliwych "haczyków" przepisu.
aha, piekarnik mam elekryczny, jeżeli to coś zmnienia....

Wielce zobowiązana Agnieszka

1. Data: 2002-10-24 10:57:28

Temat: Re: biszkopt z owocami :)
Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 24 Oct 2002 12:36:16 +0200, "Agnieszka" <k...@p...onet.pl>
napisala:

> [...]
>przysparzają mi wielu stresów. Pisząc owoce mam na myśli np. brzoskwinie z
>puszki, bo dysponuję nimi aktualnie, ale może jest coś lepszego.

Przepis z pliku tekstowego, w którym niestety nie zachowałam
autora/autorki :-( Ale z pewnością pochodzi z grupy., lub z grupowych
stron :-)
---

Placek biszkoptowy z jabłkami

Składniki: (na dwie foremki... takie 25cm x 10cm)

cztery jajka, szklanka cukru, szklanka mąki, mały cukier waniliowy,
łyżeczka proszku do pieczenia, masło i bułka tarta do wysmarowania i
wysypania formy, 4 jabłka

Przepis:

Jabłka obrać i pokroić na ćwiartki lub ósemki, lub na drobno... Hmm...
To zależy jaki chcesz uzyskać efekt...

Jaja z cukrem i cukrem waniliowym utrzepać mikserem na puszystą masę.
Dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Wymieszać łyżką. Wylać
ciasto do przygotowanej wcześniej formy. Ułożyć jabłka na cieście,
zanurzając je mniej więcej do połowy. Możesz też wymieszać jabłka z
ciastem przed wylaniem ciasta do formy... Piec około pół godziny w
temperaturze 180 stopni.

---

I teraz uwaga - w moim elektrycznym czas pieczenia jest ciut dłuższy
(+-45 minut). Jabłka kroję w ósemki. Czasem posypuję lekko cynamonem i
imbirem.

hmmm

1. Data: 2002-10-24 11:23:50

Od: m...@p...com.pl (Lipinska Miroslawa) szukaj wiadomości tego autora

dzień dobry.....
> Pisząc owoce mam na myśli np. brzoskwinie z
> puszki, bo dysponuję nimi aktualnie, ale może jest coś lepszego.

co może być lepszego od brzoskwiń w puszce? ....ale poważnie, to szybki
biszkopt z jabłkami:
20 dag mąki
4 jajka
20 dag cukru
proszek do pieczenia
aromat cytrynowy
1 kg jabłek (najlepsze renety)
Zmiksować w/w produkty w kolejności klasycznej: jajka z cukrem na puszysto i
po trochu mąki. Ja proszek do pieczenia rozrabiam w śmietanie lub mleku w
kubku (1-2 łyżki śmietany lub mleka) i dopiero wlewam do ciasta. Tortownica
natłuszczona, wysypana bułką tartą, a do niej na dno trochę ciasta, na to
jabłka pokrojone w ósemki. Te jabłka zalewamy resztą ciasta i do piekarnika
180 st. na 40 minut. Praktyka jest taka, że trzeba wyciąć z folii
aluminiowej kółko wielkości tortownicy i położyć na wierzch, jak się wierzch
już upiecze, a w środku jeszcze surowizna. Ciasto jest łatwe, mimo tego, że
ten wierzch trzeba przypilnować.
-mirka

1. Data: 2002-10-24 11:24:41

Od: m...@p...com.pl (Lipinska Miroslawa) szukaj wiadomości tego autora

> Placek biszkoptowy z jabłkami

oj, nie zauważyłam, że identyczny przepis już jest i posłałam swój. Sorry za
powtórzenie.
-m

Pychotkowa pychotka czyli "hot dogi" (P)
jablka
inspiracja "francuska kolacja"...
RE: francuska kolacja
Babka w innej wersji