Babka w innej wersji

1. Data: 2002-10-24 07:42:40

Temat: Babka w innej wersji
Od: "Kama" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich smakoszy, W związku ze zbliżającym się weekendem polecam
babkę z jogurtem. Czytałam ostatnio o babce z ajerkoniakiem, ale nie
posiadam w domu tego trunku, a trochę mi szkoda kasy, więc polecam wersję
tańszą.

Przepis na babkę jest w kubkach od jogurtu 150 g

1,5 kubka jogurtu naturalnego (najlepiej bez cukru)
2 kubki cukru
1 kubek oleju
3 kubki mąki
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 cukru waniliowego

Jajka ubijać z cukrem i cukrem waniliowym przez 10 minut (czas jest
istotny!), dodać jogurt, olej i mąkę wymieszaną z proszkiem.
Piec ok. 50-60 min. w tem. 150-200°C.

Mojej rodzinie bardzo smakuje, szczególnie z polewą czekoladową. Testowałam
też wersję z rodzynkami, i wiśniami drążonymi - również bardzo smaczne
(ciasto jest gęste więc rodzynki dodać wcześniej do ciasta i wymieszać - nie
posypywać na wierzchu, bo nie "wpadną")
Smacznego
Kama

1. Data: 2002-10-24 07:48:46

Temat: Re: Babka w innej wersji
Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kama" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> babkę z jogurtem. Czytałam ostatnio o babce z ajerkoniakiem, ale nie
> posiadam w domu tego trunku, a trochę mi szkoda kasy, więc polecam wersję

tez wyprobuje, zeby przelamac zla passe babkowa... albo uswiadomic sobie, ze
z babek, to tylko gotowana umiem zrobic :)

wkn

1. Data: 2002-10-24 11:44:18

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobie ja w ten weekend, bo po moich ostatnich wyczynach babkowych (jakos mi
nie za bardzo wychodzily lub nie smakowaly) naszla mnie ochota na probe
ostateczna ;)

A wiec proba ostateczna. Jak nie wyjdzie to odstawie babki na bok i zabiore
sie za cos prostszego :)

Pozdrowionka
--
Magda - Slonko (Wroclaw)

1. Data: 2002-10-25 11:46:04

Temat: Odp: Babka w innej wersji
Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Babka jogurtowa juz w piecu! Na razie rosnie i pieknie pachnie;)

Pzodrawiam,

Niteczka

1. Data: 2002-10-25 11:59:38

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Babka jogurtowa juz w piecu! Na razie rosnie i pieknie pachnie;)
>
> Pzodrawiam,
>
> Niteczka

Czekam niecierpliwie na sprawozdanie smakowe i wizualne :) (do 16 mam dostep
do sieci).

Pieczesz ja w formie babkowej z "kominem"?

--
Magda - Slonko (Wroclaw)

1. Data: 2002-10-25 12:24:46

Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do sieci).
>
> Pieczesz ja w formie babkowej z "kominem"?

Babka wyjeta juz z pieca. Siedziala tam rowno godzine. Wyrosla popisowo.
Jest pieknie rumiana, ale za goraca, zeby sprobowac:) Przed 16 postaram sie
ukroic takiej cieplej i zaznac smaku:) Upieklam ja w formie keksowej
podluznej. Babka pieknie pekla na wierzchu. Po sprobowaniu ocenie czy
nakladac polewe czy nie. Na razie wyglada super:) Aha, dodalam jogurtu
Bakomy.

Pozdrawiam,

Niteczka

1. Data: 2002-10-25 12:39:59

Od: "Reniaszka " <r...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i?????

1. Data: 2002-10-25 13:07:58

Od: "Niteczka" <n...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej hej!

Sprobowalam jeszcze lekko cieplej babki. Szczyt wzniesienia wierzchowego
nieznacznie opadl.
Puszystosc: porowonywalna do puszystosci/wilogotnosci niedawno
przypomnianego na grupie Dziada. Czyli ciasto jest wilogtne, sprezyste.
Smak: bardzo smaczne, jogurtem nie smakuje, raczej nabralo smaku delikatnie
smietankowego. Jednak nalozylam polewe czekoladowa i przez to babka jest
jeszcze lepsza.
Dziekuje za prosty, szybki przepis:) Wpisalam juz babke to mojego zeszytu
ulubionych ciast:) Polecam!

Niteczka

1. Data: 2002-10-25 13:30:35

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Slicznie dziekuje za opinie. Mam ja w planach na sobote. Mam nadzieje, ze i
mi wyjdzie. Pozdrawiam i zbieram sie do domu.

Nareszcie weeeekeeeeeeeend :)

--
Magda - Slonko (Wroclaw)

1. Data: 2002-10-26 13:58:52

Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonko" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ostateczna ;)
>
> A wiec proba ostateczna. Jak nie wyjdzie to odstawie babki na bok i

A gdzie znaleźć przepis??

sala 312 stanowisko_nr7
ciekawy przepis?
jabłecznik babuni