Re: bluszcz pnący a płożący

From: "PawKa" <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: bluszcz pnący a płożący
Date: Wed, 18 Aug 2004 20:37:15 +0200

Potwierdzam takie spostrzeżenie bo u mnie jest tak samo
ale są chlubne wyjątki
Onegdaj przywiozłem sobie z wycieczki do pięknego zamku niedaleko Kłodzka
gałązkę bluszczu, który wieki temu posadziła Księżna Marianna
Pomimo totalnego zmiszczenia tego zamku przez zaprzyjaźnioną armię oraz
szalejacego tam 2 tygodnie pożaru
2 z czterech okazów bluszczu tam żyjących przetrwało.
Udało mi się tą gałązkę ukorzenić, i od razu poszła pod ściane
Klei sie do ściany tak silnie że muszę niektóre pędy odrywać aby otrzymać
bardziej przestrzenną roślinę
W dodatku po 3 latach ma już ok 5 metrów wysokości.
Musiałem go pozbawić końcówek aby się tak do góry nie spieszył
Natomiast na ziemi nie ma ani jednej gałązki.
Moje stare bluszcze, których mam koło domu dosyć dużo, po wsadzeniu w nowe
miejsce
po takim czasie dopiero zaczynają próbować się wspinać , i o takich jest ta
dyskusja :)
A z wyglądu liści praktycznie prawie się nie różnią.

Natomiast inny bluszcz kupiony w markiecie, ma bardzo duże liscie w
większych odstepach rosnące
I również bardzo dobrze się pnie po ścianie od samego początku, i
fantastycznie sie rozrasta pomimo że 2 lata temu wymarzł w 75 %
i została tylko jedna gałązka. Mam nadzieję że to co zostało bedzie bardziej
zachartowane
Odłamane gałązki świetnie się ukorzeniają, zaopatrzyłem juz pół rodziny :)
Dodam jeszcze że obydwa egzemplarze rosna na północnej ścianie, zero słońca
Dzieki nim moje ciasne podwórko jest bardzo zielone i bardzo mnie to cieszy

Można zobaczyć na
http://www.pakor.prv.pl/
Bardzo marna stona ale widać to co trzeba
(jestem początkujący w ogrodnictwie jak i w robieniu stron WWW)

Ale się rozpisałem .......
:)