borówka amerykanska - przepisy poszukiwane :)

1. Data: 2004-08-04 20:07:36

Temat: borówka amerykanska - przepisy poszukiwane :)
Od: "zarze" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
dzis z ekologicznej dzialki mamy zerwalam 2 kilo borówki
amerykanskiej.
co moge z tego zrobic ? a amoze cos na zime ?
odpiszcie skoro, bo do jutra albo borówka nie dotrzyma albo ja ją na
surowo ...
pozdraiwam
iza

1. Data: 2004-08-04 20:50:28

Temat: Re: borówka amerykanska - przepisy poszukiwane :)
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

zarze wrote:

> [...]
> co moge z tego zrobic ? a amoze cos na zime ?
> odpiszcie skoro, bo do jutra albo borówka nie dotrzyma albo ja ją na

A co to za owoc? czy to czarne jagody, zurawiny czy borowki, takie do
miesa? Na zurawiny mam dobry przepis na

Chutney na surowo

1/2 kg swiezych zurawin
250 ml cukru
2 pomarancze
1/2 lyzeczki swizego, startego imbiru (albo 1/4 lyzeczki imbiru w
proszku)
szczypta (mniej niz 1/8 lyzeczki) zmielonych gozdzikow

Przyprawy wymieszac z cukrem. Jedna pomarancze obrac ze skory i
"bialego". Obie pomarancze pokroic w kawalki, wrzucic do malaksera,
dodac cukier i zurawiny, i pulsowac przez kilka sekund, az kawalki beda
wielkosci polowki grochu. Odstawic w chlodne miejsce do przegryzienia,
wymieszac przed podaniem. Mozna ozdobic cienko pokrojonymi plasterkami
pomaranczy. Podawac do pieczeni, pieczonej szynki, indyka, do kotletow
schabowych, do omletu z kielbasa itd. Mozna przechowywac w zamknietym
naczyniu w lodowce do tygodnia. Naczynie musi byc szklane lub stalowe.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-08-05 06:34:56

Od: Claygirl <c...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> A co to za owoc? czy to czarne jagody, zurawiny czy borowki, takie do
> miesa? Na zurawiny mam dobry przepis na

Hmmm... Borówki to takie duuuuuuuże czarne jagody (z otyłością prosto z
USA) - są bardzo słodkie. Dobrze im idzie w załatkach owocowych.

--
Magdalena "Claygirl" Wójcik

1. Data: 2004-08-05 12:54:28

Od: "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dzis z ekologicznej dzialki mamy zerwalam 2 kilo borówki
> amerykanskiej.
> co moge z tego zrobic ? a amoze cos na zime ?
Ja do sokownika i z cukrem zrobilem taki syrop. Do lodow jak znalazl
mniamusny.

Kiedys widzialem ktos mial borowki w spirytusieTylko nie wiem po co to bylo
i jak robione. Fakt ze ten sok co tam byl byl slaby ale borowki to
brrrrrrrrr az palily :))
AJA

1. Data: 2004-08-12 10:31:41

Od: "Joa" <j...@w...bezspamupl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam na działce dwa drzewka borówki,wiem,ze juz jest za późno bo juz cos z
nich zrobiłąs, nie nadaja sie one do jedzenia na surowo,bo sa dosc cierpkie
w smaku,ale za to jest z nich bardzo dobry bogaty w wit C sok na zime,ktory
robiłam w sokowniku, potem do słoików i pasteryzacja i jest gotowy.pycha z
woda mineralna, badz do herbatki,badz do budyniu.
joa

1. Data: 2004-08-13 16:15:13

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joa wrote:
> [...]
> robiłam w sokowniku, potem do słoików i pasteryzacja i jest gotowy.pycha z
> woda mineralna, badz do herbatki,badz do budyniu.

Czy jesteś pewna, że to borówka amerykańska? Ona nie bywa cierpka. Co
innego aronia lub jagoda kamczacka. Aronia ma cierpki smak. Natomiast
jagoda kamczacka jest cierpka, gdy krzew został otrzymany z nasion.

Pozdrawiam
Bea

KALAREPA
Jak wymyc kuchenke gazowa?