borowka kanadyjska

1. Data: 2004-04-21 19:55:12

Temat: borowka kanadyjska
Od: "AdameK" <u...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,

mam pytanie czy borowka kanadyjska moze byc posadzona pojedynczo? czy tez
musi miec druga roslinke w sasiedztwie aby mogla owocowac.

Adamek

2. Data: 2004-04-24 06:21:39

Temat: Re: borowka kanadyjska
Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Witaj AdameK!
W Twoim liście przeczytałem:

A> witajcie,

A> mam pytanie czy borowka kanadyjska moze byc posadzona pojedynczo? czy tez
A> musi miec druga roslinke w sasiedztwie aby mogla owocowac.

Borowkę wysoka najlepiej sadzić w towarzystwie innej rosliny tego
gatunku w innej odmianie. Pojedyncza roslina może owocować gorzej:
ilościowo i jakościowo.
Krzysztof Marusiński

3. Data: 2004-04-24 10:23:13

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Borowkę wysoka najlepiej sadzić w towarzystwie innej rosliny tego
> gatunku w innej odmianie.  Pojedyncza roslina może owocować gorzej:

Borowka kanadyjska to amelancher kanadyjski ,moze rosnac samotnie,
a ,borowka wysoka to amerykanska ,lepiej jak rosninie ich kilka .Ale
najmniej klopotliwe i niezawodne w owocowaniu sa jagody kamczackie.
Mirzan

4. Data: 2004-04-24 11:36:12

Temat: Re[2]: borowka kanadyjska
Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Witaj mirzan!
W Twoim liście przeczytałem:

m> Borowka kanadyjska to amelancher kanadyjski

Amelanchier to zawsze była świdośliwa. Przynajmniej za moich czasów
:-).

m> a ,borowka wysoka to amerykanska ,lepiej jak rosninie ich kilka .Ale
m> najmniej klopotliwe i niezawodne w owocowaniu sa jagody kamczackie.

Jagody kamczackie sa kłopotliwe bo nie owocuja gdy rosną samotnie.
Krzysztof Marusiński

5. Data: 2004-04-24 13:18:06

Temat: Re: Re[2]: borowka kanadyjska
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> m>    najmniej klopotliwe i niezawodne w owocowaniu sa jagody kamczackie.
>
> Jagody kamczackie sa kłopotliwe bo nie owocuja gdy rosną samotnie.

Witaj.
Tak to sie nazywa - swidosliwa .Ta nazwa tez nie jest najlepsza ,sugeruje
jakis zwiazek ze sliwa a tego zwiazku chyba nie ma .W kazdym razie ta odmiana
ktora wymienialem jest smaczna i ma dosc duze owoce ,gatunek jest mniej
wortosciowy Mam kamczackie ktore sa samopylne ale itak rosna w grupie,wiec
napewno zapylanie jest krzyzowe .Owocuja obficie ,az mnie zona namawia
do wywalenia polowy.Amelancher dzis zakwitl .Mirzan

Re: krzewy kwitnące ( trochę długie)
Re: terminarz prac ogrodowych- poszukiwany
Cyprysik Plumosa Aurea
Re: Lysimachia atropurpurea
Re: A smardze u czeskiego ogrodnika ciągle rosną...