brak owulacji i szanse zajścia w ciąż

1. Data: 2005-09-15 18:22:24

Temat: brak owulacji i szanse zajścia w ciąż
Od: "Agnieszka Wrotniak Luczyna" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś orietuje się czy przy braku owulacji można zajść w ciążę. Robiłam
ostatnio badania i poziom progesteronu jest bliski "zeru" co potwierdza brak
owulacji. Rada lekarza brzmi: próbować lecz zastanawiam się czy przy takim
poziomie progesteronu mam jakieś szanse.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Aga

2. Data: 2005-09-15 19:00:48

Temat: Re: brak owulacji i szanse zajścia w ciąż
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiedź jest jednoznaczna:
Jeśli nie ma owulacji (nie ma komórki jajowej), to nie można zajść w
ciążę (100%).

Lekarka miała na myśli, że niski poziom progesteronu WSKAZUJE na (a nie:
z całą pewnością potwierdza) brak owulacji. Jest to jednak badanie
pośrednie i w tym kontekście istnieje taka (mało prawdopodobna)
możliwość, że owulacja jednak nastąpiła.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2005-09-15 19:10:01

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zatem w jaki sposób uzasadnić występowanie miesiączki, bo to jest przecież
wydalenie niezapłodnionej komórki jajowej.
Wydaje mi się że brak owulacji to brak miesiaczki - mogę się jednak mylić.

4. Data: 2005-09-15 19:17:15

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Nie do końca masz rację. Miesiączka to nie jest "wydalenie
niezapłodnionej komórki jajowej". Jej wydalenie jest jednym ze skutków
miesiączki. Miesiączka jest przede wszystkim wydaleniem złuszczonej
błony śluzowej macicy, wraz z krwią. Owulacja nie jest tutaj wcale
potrzebna. Zwracam uwagę na istnienie cykli bezowulacyjnych.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-09-15 19:38:08

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę ze w mojej sytuacji za brak owulacji odpowiedzialna jest przysadka
mózgowa o czym świadczy dość wysoki poziom prolaktyny tzn 29,20 ng/ml po
obciążeniu 400,6 ng/ml - wyniki progesteronu w 19 dniu cyklu 1,06 ng/ml.
Dopiiero po zastosowaniu clostilbegyt-u poziom progesteronu osiągnął
przyzwoite wartości 47,07 ng/ml. Nie mogę go jednak stosować ze względu na
silny ból głowy. Jak tej sytuacji można zaradzić? Nie ukrywam że bardzo
zależy nam na dzieciaczku.
Dziękuję że podjąłeś dyskusję.

6. Data: 2005-09-16 12:20:34

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm... a to ciekawe.
Ktoś rozpoznał u Ciebie gruczolaka przysadki? Jeśli tak, to w pierwszej
kolejności należy leczyć właśnie gruczolaka przy pomocy odpowiednich
leków (ew. operacyjnie), a nie niepłodność klomifenem! Klomifen jest
przeciwwskazany w przypadku zaburzeń przysadki! Byćmoże warto się
zastanowić nad konsultacją u innego lekarza (endokrynologa, nie ginekologa).

Pozdrawiam
Piotr

7. Data: 2005-09-16 13:39:42

Od: Cathleen <c...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 15 Sep 2005 21:38:08 +0200, *Sarcia* napisał(a):

> [...]
> silny ból głowy. Jak tej sytuacji można zaradzić? Nie ukrywam że bardzo

Zbyt wysoką prolaktynę warto zbić - odpowiednimi lekami. Wówczas może
powrócić naturalna owulacja. Jak długie miewasz cykle i jakie badania
już robiliście?
Owulację można stymulować różnymi preparatami - na ten temat porozmawiaj
ze swoim lekarzem. Wiele informacji możesz uzyskać na
http://www.nasz-bocian.pl

--
Pozdrawiam, Cathleen H.
[gg: 1832817] [icq: 345347435] [tlen: cathleen-online]

8. Data: 2005-09-16 16:49:43

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Wrotniak Luczyna" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:dgce5l$15m$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> brak owulacji. Rada lekarza brzmi: próbować lecz zastanawiam się czy przy
> takim poziomie progesteronu mam jakieś szanse.

oczywiscie ze tak, tzn. np przy pco czesto nie ma owulacji, ale odpowiednimi
lekami mozna ja wywolac - sa na to dowodem dzieci mojej kolezanki:) bez
lekow nie miala i owu i okresu.

9. Data: 2005-09-16 17:56:08

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

To nie jest tak. Jeśli nie ma owulacji, to z absolutną pewnością nie
może być i ciąży (bo plemnik nie ma czego zapłodnić). Nie należy tego
mylić ze stanami, w których CZĘSTO nie ma owulacji, bo jeśli mimo
wszystko się zdarzy, wtedy ciąża oczywiście jest możliwa. PCO należy do
tej grupy. Ponadto, jak już pisałem, owulacja nie jest warunkiem
koniecznym do wystąpienia miesiączki.

Dzieci Twojej koleżanki są dowodem na to, że owulacja może wystąpić (lub
może być wymuszona) w stanach, w których CZĘSTO nie występuje.

Pozdrawiam
Piotr

10. Data: 2005-09-16 19:01:19

Temat: Re: brak owulacji i szanse zajścia w ciąże
Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cykle mam raczej nieregularne - wahają się od 20 dni do 65 dni chociaż
ostatnio normą stały się 35 i 45 dni.
Lekarz próbował zbic prolaktynę Bromergonem jakoś bez efektu bo cykle się
nie wyregulowały. Robię sobie też wykresy temperatury co jest dziwnie nie ma
wyraźnego skoku temperatury w drugiej fazie cyklu.
Ostatnio jednak podczas badania P doktor poleciła aby jednak próbować, bo
zauważyła - biały, gęsty (czyli niepłodny) śluz szyjkowy ale stwierdziła, że
pewnie pojawi się i płodny śluzik, bo przecież miesiączkuję. No coż nie jest
łatwo.
Może warto zastanowić się nad jakąś sztuczną metodą? Nasze próby trwają już
już od jakiegoś czasu...... i jest nam bardzo przykro bo nic z tego nie
wynika.

A co do badań które wykonałam to wyniki są w normie FSH 7,22 , LH 8,
estradiol 39,43, kortyzol 20,31 androstendion 2,9, jedynie prolakryna
podczas mojego pierwszego badania wynosiła 52,5 - znacznie podwyższona.

Użytkownik "Cathleen" <c...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
>
> --
> Pozdrawiam, Cathleen H.
> [gg: 1832817] [icq: 345347435] [tlen: cathleen-online]

ciąża a długi lot samolotem
sanatorium - rehabilitacja po złamaniu miednicy - gdzie i za ile?
poduszka ortopedyczna
[Gdzie] szpital z oddzialem laryngologicznym w Warszawie
Krwiak.