ciąża a długi lot samolotem

1. Data: 2005-09-15 13:12:42

Temat: ciąża a długi lot samolotem
Od: "a...@v...pl" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, w poniedziałek dowiedziałam się że w maju zostanę mamą :-)
Na listopad mamy z mężem wykupione bilety na długo oczekiwaną podróż do
Australii.
Martwię się jednak czy tak długa podróż nie zaszkodzi naszemu maleństwu. Nie
konsultowałam jeszcze tej sprawy z lekarzem. Uznałam, że jest jeszcze za
wcześnie.
Bilety już kupione, wiza załatwiona ale czy na pewno czy na pewno mam lecieć
czy od razu zapomnieć o naszych planach ???
Dodam jeszcze że w czasie wyjazdu powinnam być w 10 bądź 11 tyg. ciąży.

Dziękują za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam
Asia

2. Data: 2005-09-15 13:38:37

Temat: Re: ciąża a długi lot samolotem
Od: Dorcia <n...@s...zonk> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15 Sep 2005 15:12:42 +0200, a...@v...pl napisał(a):

> Martwię się jednak czy tak długa podróż nie zaszkodzi naszemu maleństwu. Nie
> konsultowałam jeszcze tej sprawy z lekarzem. Uznałam, że jest jeszcze za
> wcześnie.
Dla bezpieczeństwa radzę Ci jednak skonsultować się z lekarzem.
To juz nie chodzi o samą ciążę lecz przede wszystkim o Ciebie. Może się
okazać, że nie możesz poprostu latać samolotem z jakiegoś innego powodu np.
mogą pojawić się problemy z sercem. Niestety tak się czasami u niektórych
zdarza. W związku z tym żeby to wykluczyć lepiej wybrać się do lekarza:)

3. Data: 2005-09-15 14:47:30

Od: "a...@v...pl" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zdarza. W związku z tym żeby to wykluczyć lepiej wybrać się do lekarza:)

Przy następnej wizycie na pewno będę o tym rozmawiać z lekarzem. Podróż
oczywiście zależy od tego czy ze mną i z dzidziusiem będzie wszystko ok. Ale
zakładam teraz że jednak wszystko będzie ok, bo po co miałabym teraz myśleć
inaczej i się zamartwiać. Zastanawiam się jednak czy generalnie loty samolotem,
szczególnie te długie, nie mają żadnego negatywnego wpływu na rozwijająe się
nowe życie (?)

4. Data: 2005-09-15 17:30:04

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 15.09.05, około 16:47:30, a...@v...pl bulgocze:

> Zastanawiam się jednak czy generalnie loty samolotem,
> szczególnie te długie, nie mają żadnego negatywnego wpływu na rozwijająe się
> nowe życie (?)

Jednorazowe raczej nie.
Gdybyś latała służbowo w tę i z powrotem to można by się obawiać tzw.
'business class syndrome' czyli zakrzepicy spowodowanej długotrwałym
unieruchomieniem. Dla zbudowania odpowiedniej grozy dodam, że ogólnie ciąża
zwiększa ryzyko zakrzepicy 12-krotnie (dla porównania doustna antykoncepcja
4-krotnie). Dlatego warto wspomnieć u lekarza, ale myślę, że bez histerii
;)

Zdrówko!

--
ika - umop apisdn
chyba 16 tydzień ;>

5. Data: 2005-09-15 18:46:08

Od: olka <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Współczuję Ci tego długiego lotu, bo to chyba trwa 24 godziny. Dla mnie
to strasznie długo.

6. Data: 2005-09-15 19:13:42

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ika wrote:

> [...]
> ciąża zwiększa ryzyko zakrzepicy 12-krotnie (dla porównania doustna
> antykoncepcja 4-krotnie). Dlatego warto wspomnieć u lekarza, ale myślę, że

No i dochodzi promieniowanie kosmiczne ktore dociera do wysokosci
na jakich lataja samoloty, wiec taki lot to pewna dawka
napromieniowania. Nie wiem nawet jakiego rzedu (konkrety
oczywiscie zaleza od dlugosci i wysokosci lotu), trzeba
sprawdzic.

--
Krzysiek Rudnik

7. Data: 2005-09-16 07:18:41

Od: "a...@v...pl" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 4-krotnie). Dlatego warto wspomnieć u lekarza, ale myślę, że bez histerii

Dziękuję za odpowiedź
Może wypowie się jeszcze ktoś kto latał na długich trasach w czasie ciąży. Będę
bardzo zobowiązania.
Pozd.
Asia

sanatorium - rehabilitacja po złamaniu miednicy - gdzie i za ile?
poduszka ortopedyczna
[Gdzie] szpital z oddzialem laryngologicznym w Warszawie
Krwiak.
niedotrzymywanie moczu?upławy?