brzoskwinie

1. Data: 2002-02-08 19:44:35

Temat: brzoskwinie
Od: "Ewa" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto mi powie kiedy najlepiej opryskiwać brzoskwinie .
Działkę mam od niedawna i nie wiem jeszcze wiele. Jeśli ktoś ma ochotę
udzielić mi paru dobrych rad z zakresu ogrodnictwa to będę bardzo rada.
Czekam Ewka

2. Data: 2002-02-09 22:35:09

Temat: Re: brzoskwinie
Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja to zrobiłem w minioną środę - nie żeby środa była jakaś wyjątkowo dobra
do tego celu ale miałem urlop, który spedziłem na działce. Wg mnie już można
. Generalnie w ulotce środka który chcesz zastosować (pewnie na
kędzierzawość) będzie napisane jaka powinna być minimalna temperatura.
Najlepiej w okresie nabrzmiewania pąków. W okolicy Wrocławia już
nabrzmiewają.
Pozdrawiam
Bogusław Bielawski

3. Data: 2002-02-25 11:54:27

Od: "Zagórski Softland" <z...@z...cc.pl> szukaj wiadomości tego autora

KONIECZNIE bo inaczej drzewa a raczej owoce zje kedzierzawiosc:
jesien po opadnieciu lisci : miedzian ( drzewa maja byc niebieskawe )
wiosna PRZED pekaniem pakow : sylit ( JUZ!!! )

poza tym nawozic i tyle
MZ ( mam sadek )

Użytkownik Ewa <f...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a419lr$h39$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

4. Data: 2002-02-28 22:39:59

Od: "Sławosz" <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Miedzian moze byc(podobnie jak sylit) takze uzyty przed pekaniem pakow, gdy
temperatura jest =6C LUB wiecej.
Ostatnio widzialem ranking skutecznosci srodkow chemicznych miedzian byl
duzu,duzo przed sylitem.

Pozdrawia Slawosz z poludnia kraju !

5. Data: 2002-03-03 14:44:48

Od: "Stanislaw Midera" <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co roku stosuje sposob opisany przez P. Zagórskiego.
Pozna jesien - miedzian, wczesna wiosna - sylit.
Stezenia podawane przez producenta. Brzoskwinie opryskuje tak,
ze doslownie ciecz splywa po konarach.
Jak do tej pory sposob sie sprawdza.
Na wiosne sylit stosuje dlatego, ze nie jestem do konca pewien,
czy nie uszkodzilbym miedzianem ruszajacych pakow (oprysk powinien
byc dokonany przed ich ruszeniem, ale przy bytnosci na dzialce
"z doskoku" - szczegolnie wczesna wiosna - nie zawsze to jest mozliwe).

Pozdrawiam,
Stanley.

6. Data: 2002-03-03 19:02:20

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozna jesien - miedzian, wczesna wiosna - sylit.
No i jak? Wszyscy konsumenci zdrowi?
;-)))
Pozdrawiam, Jerzy
PS
Stosuję jedynie minimalne opryski, 10% tego co inni i to tylko jeśli
muszę. Ważne są terminy ale nie w czasie ogólnym tylko obserwacja drzew.

7. Data: 2002-03-03 21:50:04

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i przez to gadanie o brzoskwiniach skusiło mnie i kupiłam taką z gołym
korzeniem.
Pal licho opryski , tym martwić się będę później.
Miałam kupić Iskrę , a kupiłam Inkę.
Iskra miała mieć pyszne owoce i na dodatek nie wymarzać mi zimą.
O Ince nie wiem nic , w wyszukiwarkach raczej kawa wyskakuje niż brzoskwinia
, literatury na temat drzew owocowych nie posiadam.
Nie macie czasem tej odmiany?
Wszelkie wiadomości o drzewku mile widziane.

Pozdrawiam brzoskwiniowo

--
Kronopio
ICQ 82543201

8. Data: 2002-03-04 12:12:04

Od: "Stanislaw Midera" <m...@c...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mysle, ze z uwagi na pore oprysku nie ma wiekszego znaczenia czy to jest
oprysk tzw. minimalny czy tez bardziej intensywny.

Nie podlega oczywiscie dyskusji fakt, ze o ile to mozliwe, nalezy eliminowac
chemie.
Ale w przypadku niektorych roslin tego nie da sie uniknac (mozna ewentulnie
z nich zrezygnowac - owoce kupione w sklepie beda zapewne jeszcze bogatsze
w "skladniki" niz te z dzialki ;-)) ).
Nie znam brzoskwini odpornej na kedzierzawosc. W jednym roku probowalem
obejsc sie bez oprysku. Drzewo w wyniku choroby stracilo wszystkie
liscie i oczywiscie kwiaty. Wahalem sie czy je wyciac - na szczescie tego
nie
zrobilem. Jeszcze w tym samym roku wyksztalcilo 1,5m przyrosty.

Pozdrawiam,
Stanley.

9. Data: 2002-03-06 09:01:51

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kronopio wrote:

> [...]
> Iskra miała mieć pyszne owoce i na dodatek nie wymarzać mi zimą.
> O Ince nie wiem nic , w wyszukiwarkach raczej kawa wyskakuje niż >brzoskwinia

Powinnas w polu szukaj wyszukiwarki wpisać bardziej zaawansowane
wyszukiwanie, np. na Onecie :+brzoskwinia +Inka.

Pozdrawiam
Bea

10. Data: 2002-03-06 11:19:04

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

> Powinnas w polu szukaj wyszukiwarki wpisać bardziej zaawansowane
> wyszukiwanie, np. na Onecie :+brzoskwinia +Inka.
>
> Pozdrawiam
> Bea

Tak też próbowałam .
Lepsza i bardziej niezawodna jest Basia Kulesz , i niniejszym dziękuję jej
za wiadomość na temat.
Wiosenne pozdrówka

--
Kronopio