"bylo sobie zycie"

101. Data: 2005-10-22 22:22:22

Temat: Re: "bylo sobie zycie"
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Harun al Rashid" <a...@o...pl> wrote in message
news:dje7o1$5i7$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Użytkownik "Iwon(k)a" ...

> Przeciwnie, zezwala wprost. Dosł.: bez zezwolenia twórcy wolno
> nieodpłatnie korzystać z rozpowszechnionego już utworu w zakresie własnego
> użytku osobistego. (art. 23 ust.1)

dokladnie :)

iwon(k)a

102. Data: 2005-10-22 23:40:45

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid napisał(a):

> Fobię masz ;)

Mozna to tak nazwać, ale zważywszy że na życie zarabiam tworzeniem prac
podlegajacych ochronie autorsko-prawne - jestem na to wyczulony.

> Przyznaj, że to trochę nietypowa sytuacja, bo w tym konkretnym przypadku
> piracenie nie stanowi konkurencji dla legalnej dystrybucji. Niezgodne z
> prawem twórcy do dysponowania swoim dziełem, zgoda.

Zgadzam się, nietypową. Dostrzegam oczywiście róznicę między kopiowaniem
"dla pozytku ogólnego" materiałów inaczej niedostępnych - a ściaganiem
filmów czy muzyki "za darmo, bo płacą tylko frajerzy". Jednak sądzę też,
że lepiej wiedzieć o istnieniu pewnych zasad, nawet jeśli się te zasady
"nagina" - niż sądzić, że żadnych zasad nie ma i wolno wszystko.

ŁK

103. Data: 2005-10-23 07:44:55

Od: puchaty <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 22 Oct 2005 22:50:39 +0200, Mrówka napisał(a):

> Kani to juz sie chyba odechcialo robic dobre uczynki i wcale jej sie nie
> dziwie ale nie ukrywam ze szkoda , dzieciaki moglby z tego filmu(bajki)duzo
> sie nauczyc a tak to dupa :/

Dobre uczynki są dobre jeśli dotyczą naszych dzieci. Dobre uczynki wobec
dzieci cudzych wcale dobre być nie muszą :-/.
Poza tym nikt chyba tutaj Kani specjalnie nie odwodził od pomysłu. Dobrze
jest po prostu wiedzieć, że to co się robi jest nielegalne. Od Twojego
rozgoryczenia Mrówka legalne się niestety nie zrobi.

puchaty

104. Data: 2005-10-23 08:16:11

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Nixe"
<n...@f...peel> mówiąc:

>A jeśli zaproponuje to oprócz mnie, także cioci Władzi, cioci Kazi i kuzynce
>Ziutce?
>A one swoim koleżankom?
>Czy mam rozumieć, że różnica tkwi w ilości osób, które ten program obejrzą
>nie z TV, lecz z kasety?

Zawsze mnie bawiły tego typu dyskusje. Twoja mama nie jest tu _żadnym_
przedmiotem dyskusji. Ani to, w jaki sposób przetransponujesz obecną
sytuację na jej znajomych. Bo ja rozumiem, że chodzi o rozmycie tematu -
czyli kwestię, czy (nie)zgodne z prawem jest zaproponowanie
kilkunastu/kilkudziesięciu/kilkuset (w zależności od szacunkowej ilości
osób, które tego posta przeczytały) osobom nagrania niedostępnego inną
drogą programu/serialu, chronionego prawem autorskim.
Zauważ jeszcze, droga Nixe, zanim napiszesz coś w odpowiedzi, że ja się
nie opowiadam w powyższym temacie.

Agnieszka (chociaż swoje zdanie mam)
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

105. Data: 2005-10-23 08:18:16

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:op.sy2h71y2584cds@borek>
Borek <b...@p...bpp.to.com.remove.pl> pisze:

> Nikt tego - jeśli dobrze pamiętam - nie sugerował.

W taki razie do kogo kierowane były te słowa:
"Omijanie prawa ma w Polsce, owszem, długą tradycję, ale nawet przy tym
warto się kierować raczej sumieniem niż chciejstwem"
No chyba, że do mnie. Wtedy tym bardziej jestem zaskoczona.

--
PozdrawiaM

106. Data: 2005-10-23 08:22:11

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:djedta$jcl$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

Nixe:

> o prawo i jego naruszenie. (tylko forsa sie liczy?;))

A myślisz, że ten zapis w prawie autorski to po co powstał, jeśli nie w celu
dbania o interes twórcy?
Tak go sobie wymyślono, żeby utrudnić życie ludziom?

> a pozniej, iz maja to byc bliskie osoby itd ludzie z grupy
> dyskusyjnej nimi nie sa.

Dlaczego uważasz, że ludzie z grupy dyskusyjnej nimi nie są?

--
PozdrawiaM

107. Data: 2005-10-23 08:24:45

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:o3hml1digfsu06q6akmttv05hebvha8f75@4ax.com>
Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> pisze:

> Zawsze mnie bawiły tego typu dyskusje.

A mnie od jakiegoś czasu przestały bawić dyskusje z Tobą.
Niniejszym nie kontynuuję tematu, tym bardziej, że sprawa wyjaśniła się
całkowicie i bez Twojej "pomocy".

--
PozdrawiaM

108. Data: 2005-10-23 08:38:03

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Nixe"
<n...@f...peel> mówiąc:

>Na mój gust gdyby Kania rozpowszechniła płytkę jedynie wśród znajomych osób
>(np. z grupy psds ;-), z którymi pozostaje w stosunkach towarzyskich, to
>wszystko byłoby w porządku.

Prawdopodobnie tak. Ale popełniła ten błąd, że publicznie ogłosiła, że
ma taki zamiar - i zrobi to dla każdego, kto się zgłosi.

Agnieszka (a wystarczyło przyuważyć w odpowiednim programie odpowiednie
sumy kontrolne)

109. Data: 2005-10-23 08:39:47

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> Dobre uczynki są dobre jeśli dotyczą naszych dzieci. Dobre uczynki wobec
> dzieci cudzych wcale dobre być nie muszą :-/.
> Poza tym nikt chyba tutaj Kani specjalnie nie odwodził od pomysłu.

Nie no wcaleee ,sugerujac ze jest piratka i ze sie na nia powinno doniesc do
prokuratury .

Dobrze
> jest po prostu wiedzieć, że to co się robi jest nielegalne. Od Twojego
> rozgoryczenia Mrówka legalne się niestety nie zrobi.

Uwazam ze przesadzacie i ciekawa jestem czy kazdy jest tak do konca uczciwy
tzn nigdy nie jechal autobusem na gape,nie ma ani jednego nielegalnego
programu w kompie itp.

Magda

110. Data: 2005-10-23 08:41:58

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czereśnie tego lata były słodkie, co poświadcza "Paulinka"
<paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> mówiąc:

>Wow gratulacje. Autorowi nie skapnie troche kasy i dzieciaki się czegos nie
>nauczą, za to pan Borek zaliczy najwiekszą we własnej historii ilość
>wyprodukowanych postów. Jeszcze raz wielkie gratulacje.

Ja tak bym tylko chciała jeszcze nadmienić, że wystarczyłoby, aby służby
zajmujące się ściganiem osób łamiących prawo autorskie były ciutkę
bardziej dynamiczne w pełnieniu swych obowiązków (co pewnie za parę lat
będzie miało miejsce i na grupach dyskusyjnych niezwiązanych
bezpośrednio z oprogramowaniem), a Kania mogłaby się wplątać w bardzo
niemiłe okoliczności prawne. Tak nawiasem mówiąc w kontekście Borkowego
zwrócenia uwagi.

Agnieszka
--
Proudly (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
Presents: ("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)
GG:1584 ( Mężczyzna powinien się wstydzić." Jacek Kijewski)

Szukam tytułu książki - może ktoś zna..?
Poszukiwana/Poszukiwany (Praca)
Kosmetyki dla nastolatka
W sprawie 15 latka-wielkie podziękowania
6-latek problemy z nauką w przedszkolu