Szukam tytułu książki - może ktoś zna..?

1. Data: 2005-10-20 15:34:04

Temat: Szukam tytułu książki - może ktoś zna..?
Od: "jaro_321" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

poszukuję tytułu książki, którą czytałam w dzieciństwie i z którą wiążą się
dla mnie bardzo przyjemne wspomnienia.(a było to ponad 20 lat temu!).
Niestety, nie pamiętam dokładnie jej tytułu, ani nazwiska autora. Co do
tego ostatniego to wydaje mi się, że był albo Finem, albo Estończykiem;
Tytuł również majaczy mi się jako "Pan niteczka" lub podobnie..
Generalnie rzecz traktowała o dwójce rodzeństwa/przyjaciół o imionach Triinu
i Taavi oraz o ich przyjacielu, bardzo chudziutkim stworzonku. Na książkę
składało się kilkanaście krótkich opowiadań/ rozdziałów

Jeśli nasuwają się Wam jakieś przypuszczenia, co do tytułu lub autora,
prosze, dajcie znać!

Z góry dziękuję.
Gumlao

2. Data: 2005-10-20 17:44:50

Temat: Re: Szukam tytułu książki - może ktoś zna..?
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dj8ddd$m0b$1@news.onet.pl>
jaro_321 <j...@p...onet.pl> pisze:

> Generalnie rzecz traktowała o dwójce rodzeństwa/przyjaciół o imionach
> Triinu i Taavi oraz o ich przyjacielu, bardzo chudziutkim stworzonku.
> Na książkę składało się kilkanaście krótkich opowiadań/ rozdziałów

W googlach znalazłam "Stories about Triinu and Taavi" autorstwa Ellen Niit.
Po polsku "Opowiadania o wesołych bliźniętach"
Poza tym kilka dni temu była wystawiana na Allegro:
http://allegro.pl/show_item.php?item=67392069

--
PozdrawiaM

3. Data: 2005-10-20 18:14:35

Od: "jaro_321" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niit.
> Po polsku "Opowiadania o wesołych bliźniętach"
> Poza tym kilka dni temu była wystawiana na Allegro:

Wielkie dzięki!
Ale jako że nie ma zdj. okładki, nie jestem na 100% pewna, czy to właśnie
było TO!

Jakby się jeszcze komuś nasunęło coś innego, to bede wdzięczna;

Pozdrawiam
g.

4. Data: 2005-10-20 18:24:46

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dj8mt3$pbl$1@news.onet.pl>
jaro_321 <j...@p...onet.pl> pisze:

> Ale jako że nie ma zdj. okładki, nie jestem na 100% pewna, czy to
> właśnie było TO!

Myślę, że to na 100% jest to, bo google wypluwają mało informacji na ten
temat, a wszystkie łączą się w jedną całość prowadzącą do tej właśnie
książki. A nie sądzę, by była jakakolwiek inna książka o tak
charakterystycznym tytule i narodowości autora, o której nie byłoby wzmianki
w necie.

Poza tym okładka też może być inna w zależności od wydania.

--
PozdrawiaM

5. Data: 2005-10-20 18:51:36

Od: "jaro_321" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślę, że to na 100% jest to, bo google wypluwają mało informacji na ten
> temat, a wszystkie łączą się w jedną całość prowadzącą do tej właśnie

To fakt - też przewaliłam Google w różnych językach (no, w estońskim nie
byłam w stanie. ;)) i niewiele odniesień się pojawia, a jeśli już, to
rzeczywiście w kontekście Ellen Niit;

No cóż - pozostaje mi w takim razie czekać na kolejną okazję na Allegro, lub
gdziekolwiek bądź.

Dzięki za pomoc
g.

6. Data: 2005-10-20 18:55:42

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dj8ovp$2f7$1@news.onet.pl>
jaro_321 <j...@p...onet.pl> pisze:

> No cóż - pozostaje mi w takim razie czekać na kolejną okazję na
> Allegro, lub gdziekolwiek bądź.

Napisz do sprzedającego.
Na tę książkę nie było nikogo chętnego, więc może sprzeda Ci ją poza
Allegro.

--
PozdrawiaM

7. Data: 2005-10-20 23:09:45

Od: Borek <b...@p...bpp.to.com.remove.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Oct 2005 20:55:42 +0200, Nixe <n...@f...peel> wrote:

> Napisz do sprzedającego.
> Na tę książkę nie było nikogo chętnego, więc może sprzeda Ci ją poza
> Allegro.

Albo jak już będzie chętny, wystawi ponownie.

Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
i diagnozy ryzyka dysleksji

8. Data: 2005-10-24 08:59:25

Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobacz tutaj:

http://allegro.pl/show_item.php?item=69055408

Dorota

9. Data: 2008-03-30 09:02:01

Temat: Pytanie o ksi??ke "Opowiadania o weso?ych bliOEnietach&q
Od: f...@p...onet-dot-pl.no-spam.invalid (Anna*) szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ksi??eczka "Opowiadania o weso?ych bliOEnietach" równie?
zapad?a mi g?eboko w pamieci z mojego dziecinstwa. Teraz z checi?
poczyta?abym j? mojemu 3 letniemu synkowi. Niestety sama
odziedziczy?am j? ju? w mocno u?ywanym stanie i moja
opowie?c zaczyna sie od roOEdzia?u Rodzina. Mo?e kto?
posiada jeszcze t? ksi??ke w domu i móg?by mi podac pocz?tek (i koniec
rozdzia?u Gdy kwitn? jab?onie i je?li co? dalej jesze jest). Dzieki
temu mój synek móg?by poznac ca?? opowie?c. Z góry dziekuje je?li kto?
móg?by mi pomóc.
Pozdrawiam
Anna

Poszukiwana/Poszukiwany (Praca)
Kosmetyki dla nastolatka
W sprawie 15 latka-wielkie podziękowania
6-latek problemy z nauką w przedszkolu
'Seria niefortunnych zdarzeń' co sądzicie?