"bylo sobie zycie"

81. Data: 2005-10-22 20:49:55

Temat: Re: "bylo sobie zycie"
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dje8d1$4n7$1@nemesis.news.tpi.pl>
Paulinka <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> pisze:

> Nixe z adresu n...@f...peel wymodził(a) :
>> A co to znaczy "wybrane fragmenty"?
>> Czy istnieje jakiś limit słów?

> Nie istnieje.

Naprawdę nie istnieją ograniczenia?
Czyli teoretycznie mogę skopiować wybrane fragmenty ksiażki stanowiące w
sumie 99,99% jej zawartości? ;-)

> Co ciekawe (pracowałam w Wojewódzkiej Bibliotece) zakaz
> kopiowania dotyczył tylko pozycji z czytelni, te mozna było kopiowac
> tylko fragmentarycznie i na miejscu.

Ale jak się ocenia to "fragmentarycznie"? Na oko?

--
PozdrawiaM

82. Data: 2005-10-22 20:50:39

Od: Mrówka <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Majka nie jestem, ale się wypowiem :P
> Tak od początku sobie myślę, że Kania by się wybronił argumentując, że
jest
> 'w towarzyskich stosunkach' z całą grupą psds :))) Kania, marsz na
> niedzielny spęd warszawski! I do nagrywarki biegusiem!! ;)

Kani to juz sie chyba odechcialo robic dobre uczynki i wcale jej sie nie
dziwie ale nie ukrywam ze szkoda , dzieciaki moglby z tego filmu(bajki)duzo
sie nauczyc a tak to dupa :/

Magda

83. Data: 2005-10-22 20:54:10

Od: "Paulinka" <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe z adresu n...@f...peel wymodził(a) :

> Naprawdę nie istnieją ograniczenia?
> Czyli teoretycznie mogę skopiować wybrane fragmenty ksiażki
> stanowiące w sumie 99,99% jej zawartości? ;-)

Serio nie istnieją.

> Ale jak się ocenia to "fragmentarycznie"? Na oko?

Nie można było sobie zazyczyć, prosze mi te pozycje skserować, li tylko
proszę mi skserowac to i to z tej pozycji. Chore, wiem.

Pozdrawiam
Paulinka

84. Data: 2005-10-22 20:54:53

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:435aa574$1@news.home.net.pl>
Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> pisze:

> A może uczciwiej byłoby stwierdzić, że wolisz mieć wątpliwości?

Dlaczego uważasz, że wolałbym mieć wątpliwości?
Tylko dlatego, że drążę temat?

--
PozdrawiaM

85. Data: 2005-10-22 20:57:29

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał(a):

> Nie można było sobie zazyczyć, prosze mi te pozycje skserować, li tylko
> proszę mi skserowac to i to z tej pozycji. Chore, wiem.

Niekoniecznie. Zazwyczaj kopiowanie całej książki jest bardziej
kosztowne od zakupu nowego oryginału. Gorzej jeśli pozycja jest
juz niedostępna - i tu mamy wytrych - można ją sobie skopiować
w bibliotece ;-)

Pozdr,
--
ŁK

86. Data: 2005-10-22 21:02:56

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał(a):

> [...]

kosztowne od zakupu nowego oryginału. Gorzej jeśli pozycja jest
juz niedostępna - i tu mamy wytrych - można ją sobie skopiować

Inna sprawa, ze kwestia praw autorskich w Polsce w ogóle jest
słabo rozyumiana przez społeczeństwo. Zapewne jeszcze niektórzy
czytelnicy tej grupy pamietaja, jak 15-20 lat temu w radiu były
emitowane całe longpleye w taki sposób, by odbiorcy mogli nagrać
całą płytę z radia, bez słowa komentarza redaktora audycji...
Albo gdy w taki sam sposób były przez radio nadawane programy
do uruchamiania na ZX Spectrum (dla tych którzy nie pamiętają
lub są za młodzi by pamiętać - wtedy programy nagrywało się na
kasete magnetofonową, a nie na dyskietkę czy na płytę CD).
Dziś takie rzeczy byłyby nie do pomyślenia...

Pozdr,
--
ŁK

87. Data: 2005-10-22 21:03:07

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" l...

> A to trzeba "namacalnie" te stosunki utrzymywać?
> Wirtualne znajomości nie wystarczą? ;-)

A to tak na wszelki wypadek, niekumającego usenetu prokuratora np. ;)))
A tak masz zdjęcia, wspomnienia, świadków... i kaca na dokładkę.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

88. Data: 2005-10-22 21:06:30

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):

> Dlaczego uważasz, że wolałbym mieć wątpliwości?
> Tylko dlatego, że drążę temat?

Dlatego że wygląda tak, jakbyś szukała sposobu by wykazać albo
to wewnętrzna sprzeczność prawa autorskiego (czy też "bzdurność",
jak kto woli), albo też sposobu na ominięcie tego prawa. Omijanie
prawa ma w Polsce, owszem, długą tradycję, ale nawet przy tym warto
się kierować raczej sumieniem niż chciejstwem.

Ukłony,
--
ŁK

89. Data: 2005-10-22 21:10:59

Od: "Paulinka" <paulinka503@_precz ze spamem_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki z adresu R...@v...cy.invalid wymodził(a) :

> [...]
> kosztowne od zakupu nowego oryginału. Gorzej jeśli pozycja jest
> juz niedostępna - i tu mamy wytrych - można ją sobie skopiować

Są pozycje, których kupić w PL nie sposób, najczesciej chcą kopiowac w
całości studenci, którym te pozycje sa potrzebne, by się uczyć. Rozumiem
zasadnosc przepisów prawa autorskiego, ale czasem to prawo obraca sie
przeciwko twórcom.

Pozdrawiam
Paulinka

90. Data: 2005-10-22 21:18:18

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrówka" ...
> Kani to juz sie chyba odechcialo robic dobre uczynki i wcale jej sie nie
> dziwie ale nie ukrywam ze szkoda , dzieciaki moglby z tego
> filmu(bajki)duzo
> sie nauczyc a tak to dupa :/

Zakumpluj się i będziecie czyści wobec prawa.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.
(c) Jakub "Cubituss" Kowalski

Szukam tytułu książki - może ktoś zna..?
Poszukiwana/Poszukiwany (Praca)
Kosmetyki dla nastolatka
W sprawie 15 latka-wielkie podziękowania
6-latek problemy z nauką w przedszkolu