całoroczna skrzynia na drzewka - z czego?

11. Data: 2009-12-10 17:05:42

Temat: Re: całoroczna skrzynia na drzewka - z czego?
Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
news:hfrbuk$hp0$1@newsread1.aster.pl...

> Masz takowe w donicy?
> Bardziej dociekliwie...

A czy to ja nazywam doniczkę "domem" rośliny?
Jerzy. Ty masz jakieś wątpliwości?
;-)

Pozdrawiam normalnie
skryba

12. Data: 2009-12-10 21:50:35

Od: "yapann" <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy moglibyśie przestać kodować i się popisywać i wyjasnić?

13. Data: 2009-12-11 11:59:30

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> czy moglibyśie przestać kodować i się popisywać i wyjasnić?

Jeśli sądzisz, że sakazmem wymusisz na grupie wyjaśnienie
to wyjaśniam jak pewien polityk pewnemu Ludwikowi:
"nie idź tą drogą".
To tylko gwoli przestrogi.

A na serio:
Środowiskiem dla róży (tak z grubsza) jest
1. Podłoże i zawarte w nim składniki pokarmowe,
2. Powietrze i zawarte w nim tlen i azot,
3. Woda i zawarte w niej to co dla wzrostu róży niezbędne.
Donica dla róży jest tym, czym dla Ciebie zawsze za cisne obuwie.

Pozdrawiam łopatologicznie
skryba

14. Data: 2009-12-11 13:34:41

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> 2. Powietrze i zawarte w nim tlen i azot,

Hejka. Tlen i ... węgiel. :-)
Pozdrawiam asymilacyjnie Ja...cki

15. Data: 2009-12-11 15:30:58

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-12-11 14:34:41 +0100, "Dirko" <j...@w...pl> said:

> Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Tlen i ... węgiel. :-)
> Pozdrawiam asymilacyjnie Ja...cki

No azot również. Nawet jeśli jest biernym składnikiem tegoż środowiska,
przynajmniej biernym dla róży...

--
DJ

16. Data: 2009-12-11 18:40:51

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Tlen i ... węgiel. :-)
> Pozdrawiam asymilacyjnie Ja...cki

Sam widzisz do czego prowadzi i jaką manipulacją bywa nadmierne cięcie
postów.
Przecież napisałem wyraźnie:
"(tak z grubsza)"

Pzdrawiam z grubsza
skryba

17. Data: 2009-12-11 21:07:14

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sam widzisz do czego prowadzi i jaką manipulacją bywa nadmierne cięcie
> postów.

Hejka. Właściwie to powinienem sie obrazić za tę manipulację. Ale
wybaczam, bo czuję jakie uczucia mogły Tobą targać. ;-)

> Przecież napisałem wyraźnie: "(tak z grubsza)"

No wiec z grubsza ... tlen i węgiel. Poćwicz w wolnej chwili asymilację
a azot zostaw dla szczególarzy. :-)
Pozdrawiam odkrywkowo Ja...cki

18. Data: 2009-12-11 21:30:56

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> No azot również. Nawet jeśli jest biernym składnikiem tegoż środowiska,
> przynajmniej biernym dla róży...

Hejka. Biernym? Biernym dla róży czy innych roślin?
Azot cząsteczkowy N2 z atmosfery wraz z opadami atmosferycznymi
przedostaje się do gleby i wody, tworząc jony amonowe, azotynowe bądź
azotanowe - rocznie ~ 20 kg N/ha.
Ponadto azot atmosferyczny jest wiązany w amoniak przez pewne rodzaje
bakterii (gł. Azotobacter i Clostridium) i sinic (Nostoc) ~ 5-20 kg N/ha.
Nie wspomnę tu o bakteriach brodawkowych, żyjących w symbiozie z
roślinami bobowatymi, które wiążą rocznie do 200 kg N/ha.
Pozdrawiam gazowo Ja...cki

19. Data: 2009-12-12 02:53:26

Temat: Re: ca
Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Tlen i ... węgiel. :-)

Czyżby chodziło o straszliwy dwutlenek węgla, uznany ostatnio
w USA (a w Europie pewnie już dawno) za substancję zagrażającą
zdrowiu ludzkiemu?

Pozdrowienia,
Michał

20. Data: 2009-12-12 07:26:40

Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
com...

> Czyżby chodziło o straszliwy dwutlenek węgla, uznany ostatnio
> w USA (a w Europie pewnie już dawno) za substancję zagrażającą
> zdrowiu ludzkiemu?

A wszyskiemu winni szkółkarze stosujący defolianty.
;-)

Pozdrawiam pogodnie
skryba

Chore tuje.