cefalosporyny

1. Data: 2002-12-27 20:42:03

Temat: cefalosporyny
Od: Ela Zielińska <e...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów i od razu mam pytanie:
czy prawidłowe jest zastosowanie biofuroximu ( cefuroximum) po tym jak z
infekcją nie poradził sobie cefzil ( cefprozilum). Sprawidziłam, że to
ta sama grupa a kiedyś lekarz twierdził, że leków z tej samej grupy nie
należy podawać po sobie. No i teraz już nie wiem dobrze to czy nie?

* Elżbieta Zielińska e...@z...polsl.gliwice.pl *
*

2. Data: 2002-12-28 07:31:02

Temat: Re: cefalosporyny
Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ela Zielińska" <e...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ta sama grupa a kiedyś lekarz twierdził, że leków z tej samej grupy nie
> należy podawać po sobie. No i teraz już nie wiem dobrze to czy nie?

Delikatnie mowiac, to faktycznie nielogiczne postepowanie.

Chris

3. Data: 2002-12-28 13:57:39

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Dec 2002, km wrote:

> Delikatnie mowiac, to faktycznie nielogiczne postepowanie.

jedna i druga cefalosporyna ale roznych generacji -
trzeba znac przypadek, generalnie sie nie stosuje
ale sa pewne okolicznosci ze sie stosuje. Np.
np. zdaniem lekarza cefprozil jest skuteczny ale
jest na niego jakas wysypka, wiec probuje sie
lek podobny z innej grupy np. Biofuroxim

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2002-12-28 15:01:50

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal w wiadomosci
.am.torun.pl...

> [...]
> np. zdaniem lekarza cefprozil jest skuteczny ale
> jest na niego jakas wysypka, wiec probuje sie
> lek podobny z innej grupy np. Biofuroxim

Wedlug moich zrodel obie wymienione cefalosporyny naleza do II generacji i
stad zdanie o braku logiki, a eksperymentowanie czy drugi antybiotyk z tej
samej grupy tez wywola wysypke czy moze juz wstrzas anafilaktyczny nazwalbym
juz innym okresleniem....

Chris

5. Data: 2002-12-28 16:37:32

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Nie powinno się tak robić, ale często wiedza klinicystów z zakresu
mikrobiologii lekarskiej w ogólności a antybiotykoterapii w
szczególności jest żenująca.:-(
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

6. Data: 2002-12-28 17:59:06

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Dec 2002 17:37:32 +0100, Artur Drzewiecki
<d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> wrote:

>Nie powinno si? tak robi?, ale cz?sto wiedza klinicystów z zakresu
>mikrobiologii lekarskiej w ogólno?ci a antybiotykoterapii w
>szczególno?ci jest ?enuj?ca.:-(

Nie badz taki pryncypialny.
Kto spamieta zakresy wrazliwosci circa 70 antybiotykow (tyle jest na
rynku) , zwlaszcza jak bakteria rzadsza ?
I to w takim ukladzie, ze opornosci sie zmieniaja, czesto w obrebie
danej populacji szybciej niz w innej.
Kto to wszystko spamieta ?

Czesciowym rozwiazaniem jest " Sanford Medical Guide to Antimicrobial
Therapy", wydawany co roku, ale wazny tylko dla USA. Zawiera biezace
rekomendacje w zakresie stosowania antybiotykow.

U nas kazdy lekarz dostaje co roku bezplatnie "Do bugs need drugs"
zawierajace rekomendacje , oparte na antybiogramach wykonanych w ciagu
poprzedniego roku.

Przy okazji : materialy dla pacjentow o zasadniczej mysli :"wiekszosc
zakazen URTI jest spowodowana wirusami " itp. sa za darmo dla
lekarzy.

W sumie sie oplaca, bo 80 % pacjentow ma dofinansowane lekarstwa i w
ten sposob obniza sie to wlasnie dofinansowanie. Ale podstawowy
benefit - to spadek antybiotykoopornosci bakterii, a wiec mozna uzywac
tansze antybiotyki. No i mniej jest powiklan po nich, alergii itp.

Pozdrawiam

dradam

7. Data: 2002-12-28 19:47:12

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>rynku) , zwlaszcza jak bakteria rzadsza ?
>I to w takim ukladzie, ze opornosci sie zmieniaja, czesto w obrebie
Nie chodzi o pryncypialność, ale o takie oczywiste rzeczy, jak np.:
- między antybiotykami z jednej grupy często występuje oporność
krzyżowa, więc np. nie zastępujmy jednej cefalosporyny drugą (jak w tym
przykładzie) bez wiarygodnego uzasadnienia.
Poza tym problemem przeważnie nie jest to, że się nie pamięta/wie, ale
to, że często dany klinicysta nie umie się do tego przyznać i uprawia
"medycynę opartą na zasługach".:-)))

> [...]
>
>U nas kazdy lekarz dostaje co roku bezplatnie "Do bugs need drugs"
>zawierajace rekomendacje , oparte na antybiogramach wykonanych w ciagu
Idea słuszna, ale patrz wyżej.

> [...]
>benefit - to spadek antybiotykoopornosci bakterii, a wiec mozna uzywac
>tansze antybiotyki. No i mniej jest powiklan po nich, alergii itp.
Zgadzam się.

8. Data: 2002-12-29 11:01:29

Od: Ela Zielińska <e...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za pomoc. Niestety potwierdziliście moje przypuszczenia. No cóż,
mam tylko nadzieję, że tym razem pomoże bo mój 4 miesięczny synek jest
już w połowie serii zastrzyków :(
Swoją drogą ciekawa jestem dlaczego nie robi się wymazu i posiewu w
takich przypadkach?

9. Data: 2002-12-29 12:21:16

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Dec 2002 12:01:29 +0100, Ela Zieli?ska
<e...@p...gliwice.pl> wrote:

>Dzi?ki za pomoc. Niestety potwierdzili?cie moje przypuszczenia. No có?,
>mam tylko nadziej?, ?e tym razem pomo?e bo mój 4 miesi?czny synek jest
>ju? w po?owie serii zastrzyków :(

Hmmm, dziwne . Jest w szpitalu ?

>Swoj? drog? ciekawa jestem dlaczego nie robi si? wymazu i posiewu w
>takich przypadkach?

W Polsce ? Bo to Polska wlasnie !

Pozdrawiam

dradam

10. Data: 2002-12-29 15:56:01

Od: Ela Zielińska <e...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

dradam wrote:

> Hmmm, dziwne . Jest w szpitalu ?
Jest w domu, ma co 12 godzin zastrzyk a dlaczego w szpitalu?

> W Polsce ? Bo to Polska wlasnie !
Mogłoby to być nawet odpłatnie tylko żeby była taka możliwość a tu nikt
tego nie zalecił :(

* Elżbieta Zielińska e...@z...polsl.gliwice.pl *
* Staś (2.09.1998) Kubuś (3.08.2002) *

dziwna przypadlosc serce?
Do fizjoterapeutów
<problem po wytrysku>
Poważny problem! Czy ktoś mial kiedyś coś podobnego?Prosze o porade fachowcow
POMOCY!!!! TRADZIK