cena podgrzania wody- Warszawa

1. Data: 2006-08-20 18:43:46

Temat: cena podgrzania wody- Warszawa
Od: "madzia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
dostałam właśnie rozliczenie wody ze spółdzielni...i się trochę przeraziłam.
Za 1 m3 wody, tzn tylko za jej podgrzanie płacę ponad 27zl. Czy to są
normalne stawki?Za II polrocze 2005 r. , placilam jeszcze 16 z
kawalkiem..Powiedzcie,jak to jest u Was.
pozdrawiam i dzieki za odp
magda

2. Data: 2006-08-20 19:06:12

Temat: Re: cena podgrzania wody- Warszawa
Od: Wąski <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie,jak to jest u Was.
> pozdrawiam i dzieki za odp
> magda

U nas - w Poznaniu (nowe budownictwo 2-5 lat) - jest od 13-18 PLN

3. Data: 2006-08-20 19:28:58

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

madzia napisał(a):
> [...]
> normalne stawki?Za II polrocze 2005 r. , placilam jeszcze 16 z
> kawalkiem..Powiedzcie,jak to jest u Was.

a jaka miejscowosc?
my placimy 12,03pln/m3 ale za samo podgrzanie
do tego zimna woda 5,24pln/m3, wiec ciepla woda
to 17,27pln/m3
spoldzielnia w Warszawie

Sierp

4. Data: 2006-08-20 19:53:58

Od: "madzia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp":
> a jaka miejscowosc?
> my placimy 12,03pln/m3 ale za samo podgrzanie
> do tego zimna woda 5,24pln/m3, wiec ciepla woda
> [...]

Warszawa...ja tez pisze o samym podgrzaniu..wiedzialam,ze to przegiecie.Blok
jest 6 letni,ogrzewanie gazowe:/. A' propo...zimna woda,nie ma kosztu
ustawowego-5,1zl/m3 wody i sciekow obecnie?
A jak macie te wode podgrzewaną?
pozdr
magda

5. Data: 2006-08-20 19:55:40

Od: "madzia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wąski"
> U nas - w Poznaniu (nowe budownictwo 2-5 lat) - jest od 13-18 PLN

u mnie bylo w tych granicach do niedawna. A teraz,nie wiadomo skad,taki
skok...wyjasnie to jutro...
dzieki za odp
pozdr,
magda

6. Data: 2006-08-20 20:02:31

Od: Sierp <s...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

madzia napisał(a):
> Warszawa...ja tez pisze o samym podgrzaniu..wiedzialam,ze to przegiecie.Blok
> jest 6 letni,ogrzewanie gazowe:/

gazowe... cos ostatnio skoczylo? ;-)

> A' propo...zimna woda,nie ma kosztu
> ustawowego-5,1zl/m3 wody i sciekow obecnie?

nie wiem :-)

> A jak macie te wode podgrzewaną?

miejskie wodociagi, jak oni to robia, to nie wiem ;-) to jest
osiedle 20-o letnich blokow (Natolin)

Sierp

7. Data: 2006-08-20 20:23:48

Od: "madzia" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" napisał w wiadomości

> gazowe... cos ostatnio skoczylo? ;-)
własnie nie..ale moja spoldzielnia kombinuje inaczej. Mamy kotlownie w bloku
i caly koszt gazu jest dzielony an ogrzewanie mieszkan i podgrzewanie
wody...moze znowu zmienili proporcje...i na wode idzie wiecej,nie wiem, ale
jutro bede wiedziala. Zrobie bure..
dzieki
magda

8. Data: 2006-08-20 21:51:41

Od: "Piotr_boncza" <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "madzia" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> jest 6 letni,ogrzewanie gazowe:/. A' propo...zimna woda,nie ma
kosztu
> ustawowego-5,1zl/m3 wody i sciekow obecnie?

Wysoka cena podgrzewania może być wynikiem dużych strat na cyrkulacji
(słaba izolacja rur) oraz niewłaściwej instalacji (brak odpowiednich
zaworów regulujących).

Pozdrawiam Piotr

9. Data: 2006-08-31 07:47:11

Od: <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy to są normalne stawki?Za II polrocze 2005 r. , placilam jeszcze 16 z
> kawalkiem..Powiedzcie,jak to jest u Was.

Witam,

Cw = 4200J/kgK

Cw = E/kgK
E=CwkgK
E=4200*1000*50 (jeżeli woda podgrzana jest do 60st)[Ws] / 3600 (tyle sekund
jest w godzinie;) / 1000 (z watów przechodzimy na kilowaty) [kW*h] = 58kW*h

58kW*h * 0,33zł (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu prądem beztaryfowym)
= 19,14zł/m3
58kW*h * 0,15zł (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu prądem dwutaryfowym
w taniej taryfie) = 8,7zł/m3
58kW*h * 0,6zł (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu prądem dwutaryfowym w
drogiej taryfie) = 34,8zł/m3
58kW*h * 0,16zł (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu gazem) = 9,28zł/m3
58kW*h * 0,36gr (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu olejem opałowym) =
20,88zł/m3
58kW*h * 0,1gr (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu węglem) = 5,8zł/m3

Podane wyliczenia nie uwzględniają amortyzacji kotłowni, strat w transporcie
od centrali do mieszkania oraz strat cyrkulacji.
W starym budownictwie jest wielce prawdopodobne, że opisane powyżej straty
mogą stanowić nawet 50% energii potrzebnej
na wyprodukowanie tej wody czyli koszty trzeba pomnożyć przez 1,5...

W związku z powyższym oraz faktem podnoszenia przez spółdzielnie tych opłat
należy poważnie rozważyć montaż przepływowych ogrzewaczy wody
albo bolierów...
Montaż przepływowego podgrzewacza w samej tylko kuchni może dać spore
oszczędności a będzie raczej prosty w realizacji i tani w zakupie.

Sprzedam wam teraz łatwy patent, który może zainteresować tych, którzy mają
już w domu prąd 3 fazowy (np. do płyty ceramicznej):
wystarczy zamknąć zawór ciepłej wody, w szafce w kuchni zamontować
przepływowy podgrzewacz wody w taki sposób aby zasilanie w zimną wodę
miał ze ściany i do tej samej ściany - w wyjście ciepłej wody odprowadzał
podgrzaną wodę (tam dajemy trójnik aby można było zasilić baterię kuchenną w
ciepłą wodę). Dzięki temu manewrowi mamy ciepłą wodę w całym domu i nie
płacimy już za jej podgrzanie centralne...
Sprawdźmy wcześniej jakie mamy zabezpieczenie przedlicznikowe na tych 3
fazach (jaką moc maksymalnie możemy podłączyć) i skalkulujmy jej ew.
zwiększenie gdyby była zbyt mała...

Pozdrawiam
Andrzej

10. Data: 2006-08-31 09:56:12

Od: Peptulis Amargolis <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 20 Aug 2006 20:43:46 +0200, "madzia" <m...@t...pl>
wrote:

> [...]
>normalne stawki?Za II polrocze 2005 r. , placilam jeszcze 16 z
>kawalkiem..Powiedzcie,jak to jest u Was.

Zielona Gora, blok 25 mieszkan, wspolnota, wlasny wezel zasilany
cieplem z miasta. Cena podgrzania 1 m3 wody zimnej zostala ustalona na
10 zl/m3. Przegladajac odczyty licznikow w wezle cieplo zuzyte/woda
zuzyta, wyszlo ze jest 1 zl zapasu. Cena oczywiscie skalkulowana jest
w skali calego roku. Trzeba sobie zdawac sprawe, ze utrzymanie
cyrkulacji cieplej wody kosztuje i calego systemu w gotowosci. Jak
ludzie wyjezdzaja na wakacje, to oczywiscie koszt np. miesieczny moze
sie znacznie roznic (w gory) od sredniej.

Generalnie im wiecej wody zuzywa sie, tym powinna ona byc tansza. Poza
tym wazne sa parametry wody. U nas temperatura w obiegu to 50 stopni i
to jest optimum. Poza tym (tego akurat nie mamy), ale sa takie pompy
obiegowe, co czuja zuzycie wody. W nocy jak nikt nie zuzywa to
cyrkulacja zwalnia lub sie nawet zatrzymuje. Lekkie odkrecenie kranu i
spuszczenie troche wody, powoduje uruchomienie szybko obiegu, tak ze
za chwile masz juz ciepla wode przy wejsciu do swojego mieszkania.
Poza tym temp np. na noc moglaby byc obnizana nie w szczycie poboru.

Wg mnie musisz poprosic o odczyty licznikow zuzytego ciepla na CO i
zuzytej w tym czasie wody. I z tego powinno wyjsc ile ciepla zuzywacie
na wode x koszt ciepla. Tylko pytanie jaki jest koszt ciepla?

My placimy ca 36-40 zl/GJ.

pomocy co to jest i gdzie kupie?
Obudowa kominka.
(Poznan) ekipa remontowa / zlota raczka