Re: cena podgrzania wody- Warszawa

From: <w...@g...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: cena podgrzania wody- Warszawa
Date: Thu, 31 Aug 2006 09:47:11 +0200

Użytkownik "madzia" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
news:ecab1v$h3s$1@node5.news.atman.pl...
> Witam,
> dostałam właśnie rozliczenie wody ze spółdzielni...i się trochę
> przeraziłam. Za 1 m3 wody, tzn tylko za jej podgrzanie płacę ponad 27zl.
> Czy to są normalne stawki?Za II polrocze 2005 r. , placilam jeszcze 16 z
> kawalkiem..Powiedzcie,jak to jest u Was.
> pozdrawiam i dzieki za odp
> magda

Witam,

Cw = 4200J/kgK

Cw = E/kgK
E=CwkgK
E=4200*1000*50 (jeżeli woda podgrzana jest do 60st)[Ws] / 3600 (tyle sekund
jest w godzinie;) / 1000 (z watów przechodzimy na kilowaty) [kW*h] = 58kW*h

58kW*h * 0,33zł (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu prądem beztaryfowym)
= 19,14zł/m3
58kW*h * 0,15zł (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu prądem dwutaryfowym
w taniej taryfie) = 8,7zł/m3
58kW*h * 0,6zł (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu prądem dwutaryfowym w
drogiej taryfie) = 34,8zł/m3
58kW*h * 0,16zł (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu gazem) = 9,28zł/m3
58kW*h * 0,36gr (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu olejem opałowym) =
20,88zł/m3
58kW*h * 0,1gr (cena 1 kilowatogodziny przy podgrzaniu węglem) = 5,8zł/m3

Podane wyliczenia nie uwzględniają amortyzacji kotłowni, strat w transporcie
od centrali do mieszkania oraz strat cyrkulacji.
W starym budownictwie jest wielce prawdopodobne, że opisane powyżej straty
mogą stanowić nawet 50% energii potrzebnej
na wyprodukowanie tej wody czyli koszty trzeba pomnożyć przez 1,5...

W związku z powyższym oraz faktem podnoszenia przez spółdzielnie tych opłat
należy poważnie rozważyć montaż przepływowych ogrzewaczy wody
albo bolierów...
Montaż przepływowego podgrzewacza w samej tylko kuchni może dać spore
oszczędności a będzie raczej prosty w realizacji i tani w zakupie.

Sprzedam wam teraz łatwy patent, który może zainteresować tych, którzy mają
już w domu prąd 3 fazowy (np. do płyty ceramicznej):
wystarczy zamknąć zawór ciepłej wody, w szafce w kuchni zamontować
przepływowy podgrzewacz wody w taki sposób aby zasilanie w zimną wodę
miał ze ściany i do tej samej ściany - w wyjście ciepłej wody odprowadzał
podgrzaną wodę (tam dajemy trójnik aby można było zasilić baterię kuchenną w
ciepłą wodę). Dzięki temu manewrowi mamy ciepłą wodę w całym domu i nie
płacimy już za jej podgrzanie centralne...
Sprawdźmy wcześniej jakie mamy zabezpieczenie przedlicznikowe na tych 3
fazach (jaką moc maksymalnie możemy podłączyć) i skalkulujmy jej ew.
zwiększenie gdyby była zbyt mała...

Pozdrawiam
Andrzej