chałwa

1. Data: 2005-03-07 16:26:45

Temat: chałwa
Od: "Mat" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy wiecie moze jak samemu zrobic chalwe. Pamietam jak kiedys kupowalo sie
ja na wage w blokach.Wtedy byla ona dosc tania, teraz niestety jest o wiele
drozsza i wedlug mnie gorsza

pozdrawiam Maciek

1. Data: 2005-03-07 17:06:27

Temat: Re: chałwa
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Mat napisal(a):

>Czy wiecie moze jak samemu zrobic chalwe. Pamietam jak kiedys kupowalo sie
>ja na wage w blokach.Wtedy byla ona dosc tania, teraz niestety jest o wiele
>drozsza i wedlug mnie gorsza

Kup syryjska albo turecka. Dobra jest.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Jak ja was, kurrwy, nienawidzę, jak do was bym z kałacha bił."

1. Data: 2005-03-07 18:44:27

Od: Lozen <i...@N...com> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Mar 2005 17:26:45 +0100, Mat wrote:

> Czy wiecie moze jak samemu zrobic chalwe. Pamietam jak kiedys kupowalo sie
> ja na wage w blokach.Wtedy byla ona dosc tania, teraz niestety jest o wiele
> drozsza i wedlug mnie gorsza

http://www.thefoodmaven.com/diary/archives/00000146.
html
Przepis (po angielsku) na dole strony.
Kasia
--
"When people show you who they are, believe them" ~Maya Angelou~

1. Data: 2005-03-07 20:00:19

Od: Artur Nowacki <a...@l...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mat napisał(a):
> [...]
> ja na wage w blokach.Wtedy byla ona dosc tania, teraz niestety jest o wiele

Polecam też chałwę z łódzkiej optimy.
Nie wiem czy jest to produkt dostępny tak jak inne na handel ogólny, ale
w samym sklepie firmowym mozna kupić cały tort chałwowy. Super sprawa.

--
Artur Nowacki
Dom GG: 9856 Praca GG 4624321

1. Data: 2005-03-08 06:42:21

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mat" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy wiecie moze jak samemu zrobic chalwe. Pamietam jak kiedys kupowalo sie
> ja na wage w blokach.Wtedy byla ona dosc tania, teraz niestety jest o
wiele
> drozsza i wedlug mnie gorsza

Moze się mylę, ale teraz wszelkie słodycze są duzo słodsze niż kiedyś,
dotyczy to i chałwy.
Czasem mi się wydaje, ze wszelkie nadwyżki kampanii buraczanej pchane są bez
litości i sensu w słodycze.

Chałwa... najlepsza jaką jadłam, to była kupowana na wagę, w czasach komuny
w sklepie firmowym Wedla (POLSKIEGO a nie jak teraz, podkupionego przez obcy
kapitał) na Grochowie albo u przekupek na bazarze Rózyckiego w W-wie (które
to przekupki wykupywały towar z tego sklepu firmowego i sprzedawały na
bazarze)... to były czasy;-))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-03-08 06:57:02

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisal(a):

>Moze się mylę, ale teraz wszelkie słodycze są duzo słodsze niż kiedyś,
>dotyczy to i chałwy.

A uzywasz cukru? Odkad ja zaprzestalem slodzenia, to wiele rzeczy
wydaje mi sie duzo slodszymi. Cole pije, o ile w ogole, tylko
rozcienczona woda.

1. Data: 2005-03-08 07:26:42

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>
napisał w wiadomości news:d3jq211tpij1ip6pgias7td09q55nef2sh@4ax.com...

> A uzywasz cukru? Odkad ja zaprzestalem slodzenia, to wiele rzeczy
> wydaje mi sie duzo slodszymi. Cole pije, o ile w ogole, tylko
> rozcienczona woda.

Juz jakies 13 lat jak rzuciłam słodzenie napojów... myslisz, ze to dlatego?
Cukru używam, owszem, ale do ciasta, owocowych przetworów i to na ogół
zmniejszam ilości podawane w przepisach.
Mimo wszystko wydaje mi się, ze kiedyś czekolada i wiele innych słodyczy
były znacznie mniej słodkie, jakies bardziej wyraziste w smaku, np. taka
Milka z pewexu była lepsza niz ta teraz dostepna w każdym spozywczym... a
może sobie wmawiam? ;-))
Do dzis pamiętam też smak fig, jakie moja mama kupiła czy raczej upolowała
na moją komunię, były miekkie i aromatyczne a nie takie suche jak te
dostępne teraz...

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2005-03-08 07:37:26

Od: kesser <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Do dzis pamiętam też smak fig, jakie moja mama kupiła czy raczej
> upolowała na moją komunię, były miekkie i aromatyczne a nie takie

Bo kiedyś jak się to nie wylewało z pułek to wszystko z pewexu było
lepsze. Dlaczego, odpowiedź była ostatnio szeroko omawiana w mediach.
Stwierdzono, że np. proszek na półce w niemczech jest lepszy niż ten
sam proszek w polskim sklepie(różnica w składzie tzw. mało proszku w
proszku, czekolady w czekoladzie itd.:-)) ( nie mówie o tych
przywożonych z niemiec), kiedyś był nawet w "Proficie" artykuł o
napojach i okazuje się, że duże koncerny robią badania dot. gustów
swoich klientów w poszczególnych krajach stąd różnice między
produktami. Za komuny nie było dystrybucji czekolady Milki w tej postaci
co dziś (filia koncernu itd.) była to czekolada prosto z niemieckiej
półki. Co do chałwy to też miło wspominam te ruskie w takim papierze
tłustym i w puszce
:-).(puszka dobra na śrubiki itd.)

Pozdrawiam
kesser

1. Data: 2005-03-08 08:43:44

Od: "Mat" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdzie taka dostane??

1. Data: 2005-03-08 08:43:55

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisal(a):

>Juz jakies 13 lat jak rzuciłam słodzenie napojów... myslisz, ze to dlatego?

Znaczy, ja przestalem slodzic jakies 4 lata temu. I rzeczywiscie, po
jakims czasie dostosowywania sie, zauwazylem roznice w smaku. Wiele
ciast, takich samych, co przedtem. Smakuje mi mniej - sa za slodkie.
To samo Cola, wiekszosc czekolad, itd.

> [...]
>Milka z pewexu była lepsza niz ta teraz dostepna w każdym spozywczym... a

Heh, a ja pamietam zapach Pewexu. BTW gdzies dzisiaj, na stronie
Onetu, widzialem artykul na ten temat.

>Do dzis pamiętam też smak fig, jakie moja mama kupiła czy raczej upolowała
>na moją komunię, były miekkie i aromatyczne a nie takie suche jak te
>dostępne teraz...

Noo, sprobuj swiezych fig w Chorwacji.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

"Jak ja was, kurrwy, nienawidzę, jak do was bym z kałacha bił."

Blanszowanie cebuli
zupka Kwasniewskiego
sos do potraw chinskich i pizzy
mieszanki.pl - probki do testowania