chleb w garnku rzymskim - problem

1. Data: 2008-01-01 17:51:58

Temat: chleb w garnku rzymskim - problem
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziś robiłam już drugie podejście do pieczenia chleba w garnku rzymskim. Za
pierwszym razem musiałam go dosłownie wykrawać z formy, bo niczym jej przed
nałożeniem ciasta nie wysmarowałam - bałam się, że tłuszcz zatka pory w
garnku.
Za drugim wysmarowałam masłem i wysypałam płatkami owsianymi (nie miałam
otrębów). Niestety spód przykleił się mocno, a boki częsciowo, więc
ostatecznie część też trzeba było wykroić, choć wyglądało to lepiej niż
poprzednio.
Jak sobie poradzić z przyklejaniem chleba do tej formy? Ktoś ma
doświadczenia w tej kwestii?
Poza tym chleb wyszedł rewelacyjny - odpowiednio wilgotny, bez zakalca.
Jedyny problem, że nie mogę go wyjąć z formy.

Pozdrawiamy
Barbara, Marysia i Ktoś :-)

2. Data: 2008-01-01 17:55:30

Temat: Re: chleb w garnku rzymskim - problem
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. pisze:
> Barbara, Marysia i Ktoś :-)

Z garnkiem nie wiem, ale gratuluję Ktosia!
(a dopiero co było tam Maleństwo... ale ten czas gna)
--
Bbjk

3. Data: 2008-01-01 17:55:44

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message
> [...]
> Poza tym chleb wyszedł rewelacyjny - odpowiednio wilgotny, bez zakalca.
> Jedyny problem, że nie mogę go wyjąć z formy.

Pewnie dzień wcześniej zalać wodą sam garnek.

4. Data: 2008-01-01 18:35:04

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Sty, 18:51, "Barbara K." wrote:
> [...]
> Poza tym chleb wyszedł rewelacyjny - odpowiednio wilgotny, bez zakalca.
> Jedyny problem, że nie mogę go wyjąć z formy.

Ja tam jeszcze nie zmobilizowałam się do pieczenia chleba.
Ale przypominam sobie, że najbardziej tradycyjny sposób, to pieczenie
bułek chlebowych bezpośrednio na popiele (no, wymiecionym).
Czy takiej bułki nie można wypiec na papierze do pieczenia?

--
Pozdrawiam z Nowym Rokiem:)
JM

5. Data: 2008-01-01 18:49:22

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"JaMyszka" <f...@g...com> wrote in message
.googlegroups.com...
On 1 Sty, 18:51, "Barbara K." wrote:
> [...]

bułek chlebowych bezpośrednio na popiele (no, wymiecionym).
Czy takiej bułki nie można wypiec na papierze do pieczenia?

Ja piekę w dwu aluminiowych (PRL !!!) żebrowanych keksówkach, ale
apokojnie mozna użyć każdej dowolnej formy np. tortownicy lub blachy na
ciasta. Wysmarowanej masłem lub margaryną i wysypanej tartą bułką.

6. Data: 2008-01-01 19:34:25

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Sty, 19:49, "Panslavista" wrote:
> [...]
> apokojnie mozna użyć każdej dowolnej formy np. tortownicy lub blachy na
> ciasta. Wysmarowanej masłem lub margaryną i wysypanej tartą bułką.

Jak zamknę oczy, to widzę tę bułkę wsuwaną do pieca chlebowego:)
Dlatego się pytam, czy można piec bez formy?
Poza tym, słyszałam, że w formach silikonowych równo rośnie
(przynajmniej tych z Tupperware).

7. Data: 2008-01-01 21:40:32

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 1 Sty, 20:34, JaMyszka <f...@g...com> wrote:

> [...]
> Dlatego się pytam, czy można piec bez formy?
> Poza tym, słyszałam, że w formach silikonowych równo rośnie

A masz piec chlebowy? Oczywiście, że chleb można piec na dowolnej
płaskiej i rozgrzanej powierzchni. Bez podkładu, ale jadałem chleb
pszenny razowy pieczony na liściach chrzanu lub kapusty. Po co kupować
silikony skoro ma się blachy?

8. Data: 2008-01-02 07:48:51

Od: Szymuś <pwdi_@_friko3.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Dni Po co kupować
> silikony skoro ma się blachy?

Ja właśnie szukam silikonowej foremki do chleba. Nie mam takiej wprawy,
żeby zrobić ciasto o odpowiedniej konsystencji które nie rozleje się bez
formy. Zawze wychodzi mi trochę zbyt płaski chleb. W foremce nie ma tego
problemu a z siliokonwej powinno się łatwiej wyjmować. Przynzaję jednak, że
chleb pieczojny bez ofremki jest smaczniejszy.

Wczoraj zoribłem eksperyment i do chleba dodałem mielonych szuszonych
grzybów - na 1/2 kg mąki pół łyżeczki. Chelb smaczny ale trochę mało
aromatyczny. Następnym razem dodam więcej grzybów :)

--
"Podwładny winien mieć przed obliczem przełożonego
wygląd lichy i durnowaty tak,

Ukaz cara Rosji, Piotra I z 2 grudnia 1708r.

9. Data: 2008-01-02 07:57:45

Od: "Panslavista" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szymuś" <pwdi_@_friko3.onet.pl> wrote in message

> [...]
> grzybów - na 1/2 kg mąki pół łyżeczki. Chelb smaczny ale trochę mało
> aromatyczny. Następnym razem dodam więcej grzybów :)

Lepiej grzyby na chleb niż do chleba.

10. Data: 2008-01-02 08:17:49

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> Z garnkiem nie wiem, ale gratuluję Ktosia!
> (a dopiero co było tam Maleństwo... ale ten czas gna)

Dzięki!!! To Maleństwo ma już prawie 15 miesięcy :-)
Pozdrawiamy

PANIOM NA NOWY ROK...
Wok żeliwny - jak przygotować?
Automat do chleba -- ilość mieszadeł